Gå til innhold

Ta med nevø på hyttetur i høstferien?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har hytte på fjellet og fri i høstferien. Har ikke barn selv, men tenker det kunne vært kjekt å hatt med nevøen vår. Han begynner på skolen i år og har derfor høstferie. Han har en søster som fortsatt går i barnehagen. Vurderer å spørre foreldrene om han vil bli med oss/kan bli med oss. Han har overnattet hos oss flere ganger, men bare en natt hver gang. Vi kommer nok til å være på hytta i tre netter når vi først er der. Tror ikke de har noen planer, men blir det urettferdig med tanke på at søsteren sikkert skal i barnehagen? 

Anonymkode: 5a7fb...fcd

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det går nok fint ☺️ hyggelig at du vil ha han med, tenker jeg. 

Anonymkode: 13a10...c42

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det må være greit, så sant dere lover søsteren at hun får være med også når hun blir større. Barn bør kunne akseptere at alt ikke blir helt likt hele tida, men det jevner seg ut.

Anonymkode: 297b0...bed

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde nok barne likt hvis dere har god kontakt 

Mine har likt utrolig å få være med sin tante på turer

Anonymkode: 1d18b...dd4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her elsker ungene å være med tante og onkel på små og store turer. Yngste har de også tatt med seg, fri fra bhg er lett. Men nå er første høsten de begge går på skole. Tenker det går fint å bare ta med eldste, men hvorfor ikke yngste også?

Anonymkode: 68bbc...ed8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Her elsker ungene å være med tante og onkel på små og store turer. Yngste har de også tatt med seg, fri fra bhg er lett. Men nå er første høsten de begge går på skole. Tenker det går fint å bare ta med eldste, men hvorfor ikke yngste også?

Anonymkode: 68bbc...ed8

Synes det blir litt mye "jobb" med dem begge (de krangler mye). Har også lyst til å sykle og gå litt lengre turer enn hva 2,5 åringen klarer. Vi har i noen år tenkt på å ta med oss han eldste, men slått det i fra oss da det har begrenser en del ting vi vil gjøre. Begge har vært på overnatting hos oss flere ganger, men da har det vært bare for en natt og vi er nærme foreldrene om det skulle være noe.  

Skrevet

Jeg hadde satt veldig pris på om broren min tok med barnet mitt på hyttetur🥰 er ikke synd på barnet som blir igjen, det får jo ha foreldrene sine litt for seg selv, kanskje bare de tre kan gjøre noe gøy sammen mens storebror er med dere på tur eller noe i den duren🥰 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Synes det blir litt mye "jobb" med dem begge (de krangler mye). Har også lyst til å sykle og gå litt lengre turer enn hva 2,5 åringen klarer. Vi har i noen år tenkt på å ta med oss han eldste, men slått det i fra oss da det har begrenser en del ting vi vil gjøre. Begge har vært på overnatting hos oss flere ganger, men da har det vært bare for en natt og vi er nærme foreldrene om det skulle være noe.  

Det er helt innafor å bare invitere den største og stor forskjell på en på 6 og en på2,5.

Tipper foreldrene og kan finne på litt ekstra kos med den yngste når dere tar med broren. Tenk så fint for barna og få full oppmerksomhet noen dager, så heldige de er som har dere!

Skrevet

Det hadde jeg satt veldig pris på som mor, hvis barnet mitt fikk være med tante og onkel på hytta i høstferien hvis jeg selv skulle jobbe og ikke finne på noe da!
At det blir forskjell på ham og lillesøster er helt greit, ting er ikke alltid likt her i verden!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...