Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 
fødte ei fin lita jente forrige uke prematurt. Kjenner er veldig behov for å snakke med andre i samme situasjon. Noen andre her?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei :)

Hvilken uke fødte du i? Går alt bra nå?

Anonymkode: 5eb49...cb2

AnonymBruker
Skrevet

Tror det finnes en facebookgruppe, der vil du nok komme i kontakt med flere i din situasjon.

Gratulerer med en liten prinsesse, håper alt står bra til og masse lykke til de neste ukene 🫶🏽

Anonymkode: fed68...529

Skrevet

Vår ble født uke 37. Vet ikke om det regnes som premature 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fødte prematurt i uke 26 pga eklampsi. Såvidt både jeg og barnet overlevde (krampet hjemme). 

Ikk sikkert jeg er aktuell kandidat, men kan sende deg ei melding om du ønsker 😊

Anonymkode: d8f52...b0c

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei :)

Hvilken uke fødte du i? Går alt bra nå?

Anonymkode: 5eb49...cb2

Fødte i uke 34+2. Ligger på sykehuset enda, og det er superfrustrerende! Så mye usikkerhet og laaange timer

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg fødte prematurt i uke 26 pga eklampsi. Såvidt både jeg og barnet overlevde (krampet hjemme). 

Ikk sikkert jeg er aktuell kandidat, men kan sende deg ei melding om du ønsker 😊

Anonymkode: d8f52...b0c

Det kan du godt😊

AnonymBruker
Skrevet

Det kan være det finnes fler premature på avdelingen barnet ditt ligger. 
Jeg fødte prematurt for flere år siden og har blitt gode venner med foreldre som hadde barn på NFI samtidig. 

Anonymkode: a5387...652

AnonymBruker
Skrevet

Ei i familien min ble født i uke 24 eller 25. Hun har en mild grad av CP, men lever et aktivt, godt liv og jobber som anestesisykepleier. Jeg har ikke prematurfødte barn selv og kan ikke dele egne erfaringer, men jeg håper det hjelper deg å vite at selv ekstrempremature kan få et fint liv, også de som dessverre får varige men 😊

Anonymkode: 4b031...91b

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg fikk en prematur datter i uke 30 pga svangerskapsforgiftning. Vi bodde på sykehuset i flere uker, men nå er alt ok. Ting blir bedre<3 Hold ut!

Anonymkode: d5b1d...628

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et barn født i uke 28, 900 gram, for noen år siden. Kjenner til de lange dagene og usikkerheten ja! 

Men det går stort sett bra, og når barnet ditt er såpass "lite" prematurt så er jo utsiktene kjempegode, de fleste født i uke 34 får reise hjem rundt uke 37-38 ifølge de jeg har vært i kontakt med.

(Det har gått strålende med min premature også, skolebarn nå, blant de beste i klassa og ingen senvirkninger av noe slag.)

Facebook-gruppa "prematur - lukket gruppe" kan anbefales! Husk at det er enorm forskjell på premature barn avhengig av hvilken uke de blir født i, så vil du ha noen å sammenligne opplevelser med så er noen som har født i ca samme uke den rette målgruppen - min uke 28-baby vil ha hatt et helt annet sykehusforløp. 

Anonymkode: 67417...488

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...