AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #1 Skrevet 1. august 2024 Vi nærmer oss pensjonsalderen, og skal endelig oppfylle drømmen om å flytte sørover, og bo på småbruk. Vi har ikke kommet lengre i prosessen, enn at vi kikker på Finn. Finner flere koselige småbruk, til en rimelig penge, på Løten. Det får meg til å lure på hvordan det er å bo på Løten, siden det er så billig der. Beliggenheten syns jeg virker bra, med kort vei til Gardermoen og Oslo, og med mange småbyer i nærheten. Noen som kan fortelle meg om livet på Løten? Anonymkode: 64af0...633
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #2 Skrevet 1. august 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Elgjakt, brennevin og innavl. Men veldig hyggelige folk! Anonymkode: 1ce0b...3bd Huff da, jaja, elgkjøtt er jo godt 😂 Brennevin og innavl tror jeg at vi holder oss unna. Er det et skikkelig harrysted altså? Anonymkode: 64af0...633
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #3 Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Huff da, jaja, elgkjøtt er jo godt 😂 Brennevin og innavl tror jeg at vi holder oss unna. Er det et skikkelig harrysted altså? Anonymkode: 64af0...633 Er der ikke ofte, men har familie jeg besøker. Stille, rolig, hyggelige folk. Ikke kjempe masse som skjer der Anonymkode: 1d15b...d68
barleymill Skrevet 2. august 2024 #4 Skrevet 2. august 2024 Løten er jo et lite tettsted med mye skog og landlige omgivelser, detfor gunstig pris der. Men det er ikke så langt unna hamar og brumunddal der man har alt av butikker og kjøpesenter. Ja det er kurrant å komme seg til gardermoen/oslo og med tog eller bil.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #5 Skrevet 2. august 2024 Det skjer ABSOLUTT INGENTING på Løten, men det er generelt godt plassert både mtp Hamar, Elverum og Rena, og folk er hyggelige (men innesluttet). Hvis man skal bo i Innlandet og det er viktig å være nærme OSL og Oslo så er det mye bedre å bo langs Dovrebanen. Anonymkode: e9ec2...52e 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #6 Skrevet 2. august 2024 Hva skal dere med småbruk som pensjonist? Drømmer du om å male hus, og vedlikeholde låve, hestegjerde og måke snø? Kjøp heller en leilighet i Fredrikstad så får du litt kyst, og kan handle billig i Strømstad hver helg. Anonymkode: 176df...135 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #7 Skrevet 2. august 2024 Mye trivelige folk i løten, men det er som ellers i landet, innsluttet til du begynner å prate med de. Anonymkode: 11e78...70d
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #8 Skrevet 3. august 2024 Jeg kjenner ei fra Løten som bor i samme by som meg nå, hun hadde lite fint å stedet. Mye mobbing blandt barna og bygdetroll blandt voksne. Hun er bare 28 da, så sikkert ikke den generasjonen dere kommer til å henge med, men hun flyttet og så seg aldri tilbake Anonymkode: 7f49b...eda
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #9 Skrevet 11. august 2024 On 8/3/2024 at 10:13 PM, AnonymBruker said: Jeg kjenner ei fra Løten som bor i samme by som meg nå, hun hadde lite fint å stedet. Mye mobbing blandt barna og bygdetroll blandt voksne. Hun er bare 28 da, så sikkert ikke den generasjonen dere kommer til å henge med, men hun flyttet og så seg aldri tilbake Anonymkode: 7f49b...eda Jeg kjenner også en fra Løten som fortalte om mye mobbing på skolen. Han er noen år eldre. Så mulig det er dårlig miljø der? Det han fortalte om var i alle fall milevis fra hvordan miljøet på skolen var på mitt hjemsted. Anonymkode: 4fe7a...da8
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #10 Skrevet 11. august 2024 Bygdetroll er det overalt når man bor på bygda. Anonymkode: e93d5...12d
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #11 Skrevet 11. august 2024 Inntrykket mitt av folk fra Løten...... Treg i praten og ellers Ting tar ofte unormalt lang tid Gammeldags og tungrodde folk Høy gjennomsnittsalder Dårlig miljø En god del kriminalitet i barn og ungdomsmiljø Mange arbeidsledige Slitsom dialekt Anonymkode: b2be2...4c1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #12 Skrevet 12. august 2024 Gunstige priser på bolig har nok sine grunner. Lav utdannelse, ikke så bra på nasjonale prøver. Mennesker med middels økonomi flytter dit. Egentlig burde husprisene vært høyere siden Løten ligger nære 3 byer + time unna Oslo. Som voksen har dere sikkert ikke skolebarn nå. Heldigvis. Mye rasisme på ungdomsskolen. Vært en del hærverk rundt PRIDE. Anonymkode: 9fca2...62e
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #13 Skrevet 12. august 2024 Småbruk på Løten til billig penge... Sjekk hvorfor. Privat vann og avløp. Og enda 15 minutter unna Løten sentrum? Er dere heldig får dere internett med dekning. Velkommen til 2024. Anonymkode: 9fca2...62e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå