Gå til innhold

Venninner og misunnelse


AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Er det flere enn meg her som relativt ofte opplever fra venninner å få kommentarer og oppleve handlinger som ikke minner om annet enn misunnelse, heller enn at man ønsker hverandre det beste som det ekte venninner gjør? 

Er i 30-årene, og for å være brutalt ærlig har jeg mer enn noen av mine venninner vært heldig med hva jeg har klart å få til her i livet på flere områder. Jeg er veldig sosial og får lett kontakt med folk, er veldig empatisk og omsorgsfull, blir lett glad i folk og gjør gjerne litt ekstra for de rundt meg, har noen utseendemessige fordeler som andre ikke kan operere seg til, jeg får lett det jeg ønsker meg fra motsatt kjønn, og jeg har klart meg relativt bra materialistisk sett. Jeg har en god utdannelse og en jobb mange kan drømme om. Ikke minst står jeg stødig på egne bein til tross for heftige livsutfordringer, der noen av mine venninner ikke har klart seg like bra (til tross for at jeg har forsøkt så godt jeg kan å støtte dem). Fellestrekk er ofte at de ikke skjønner selv hva de må gjøre for å få det bra med seg selv. 

Kommentarene og handlingene går ofte på en «diss» av valg jeg har gjort (f.eks at jeg liksom ikke liker sex fordi jeg er i et trygt og stabilt forhold med en mann som er min sjelevenn) eller baksnakking (f.eks om at jeg snakker om egen kropp eller at jeg får oppmerksomhet, men da er det eneste jeg gjør å si at jeg er fornøyd med hvordan jeg ser ut, mens de baksnakker som om jeg får de til å føle seg dårlig med seg selv - mao jeg får ikke lov til å uttrykke fornøydhet med eget utseende).

Dette er bare noen litt banale eksempler på noen få av områdene det gjelder. Lignende dissende kommentarer og baksnakking går også på andre områder jeg har lyktes i. Men jeg kan ikke ramse opp alt. Lurer bare på om andre jenter kjenner seg igjen i dette? Eller kaster jeg meg bare ut til ulvene her meg KG-troll som vil komme med akkurat de samme type kommentarene?😅😅 

 

Anonymkode: b03ff...395

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Finn deg venninner som er like godt fornøyd med seg selv som du er.

Anonymkode: c71e3...44d

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Finn deg venninner som er like godt fornøyd med seg selv som du er.

Anonymkode: c71e3...44d

Men hvordan finner jeg de? Det går jo ikke an å se det på utsiden🤷🏽‍♀️ skulle tro alle var like fornøyde med seg selv, men det viser seg over tid at de av en eller annen grunn må prøve å trykke meg ned. Og det kan jeg jo ikke forutsi at de vil komme til å gjøre.. - ts

Anonymkode: b03ff...395

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags utseendemessige fordeler har du som man ikke kan operere seg til? 🤔

Anonymkode: ef612...acc

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva slags utseendemessige fordeler har du som man ikke kan operere seg til? 🤔

Anonymkode: ef612...acc

Det har jeg ikke tenkt å utlevere her.😊 - ts

Anonymkode: b03ff...395

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå lurte jeg mest på om du finner mannen din attraktiv og faktisk har sex du liker med ham. 

Anonymkode: f7dd4...109

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nå lurte jeg mest på om du finner mannen din attraktiv og faktisk har sex du liker med ham. 

Anonymkode: f7dd4...109

Eh ja. Hvor kommer det spørsmålet fra? Er du interessert i å svare på det jeg lurer på eller troller du bare?🧐 - ts 

Anonymkode: b03ff...395

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det har jeg ikke tenkt å utlevere her.😊 - ts

Anonymkode: b03ff...395

Ok, litt vanskelig å svare da, siden det tydeligvis er såpass relevant at du nevner det.

Anonymkode: ef612...acc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ok, litt vanskelig å svare da, siden det tydeligvis er såpass relevant at du nevner det.

Anonymkode: ef612...acc

Hvis du ikke kan svare uten å få er spesifikt svar på det så tenker jeg at du like gjerne kan la være, siden interessen din om å hjelpe ikke virker genuin. - ts 

Anonymkode: b03ff...395

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Er det flere enn meg her som relativt ofte opplever fra venninner å få kommentarer og oppleve handlinger som ikke minner om annet enn misunnelse, heller enn at man ønsker hverandre det beste som det ekte venninner gjør? 

Er i 30-årene, og for å være brutalt ærlig har jeg mer enn noen av mine venninner vært heldig med hva jeg har klart å få til her i livet på flere områder. Jeg er veldig sosial og får lett kontakt med folk, er veldig empatisk og omsorgsfull, blir lett glad i folk og gjør gjerne litt ekstra for de rundt meg, har noen utseendemessige fordeler som andre ikke kan operere seg til, jeg får lett det jeg ønsker meg fra motsatt kjønn, og jeg har klart meg relativt bra materialistisk sett. Jeg har en god utdannelse og en jobb mange kan drømme om. Ikke minst står jeg stødig på egne bein til tross for heftige livsutfordringer, der noen av mine venninner ikke har klart seg like bra (til tross for at jeg har forsøkt så godt jeg kan å støtte dem). Fellestrekk er ofte at de ikke skjønner selv hva de må gjøre for å få det bra med seg selv. 

Kommentarene og handlingene går ofte på en «diss» av valg jeg har gjort (f.eks at jeg liksom ikke liker sex fordi jeg er i et trygt og stabilt forhold med en mann som er min sjelevenn) eller baksnakking (f.eks om at jeg snakker om egen kropp eller at jeg får oppmerksomhet, men da er det eneste jeg gjør å si at jeg er fornøyd med hvordan jeg ser ut, mens de baksnakker som om jeg får de til å føle seg dårlig med seg selv - mao jeg får ikke lov til å uttrykke fornøydhet med eget utseende).

Dette er bare noen litt banale eksempler på noen få av områdene det gjelder. Lignende dissende kommentarer og baksnakking går også på andre områder jeg har lyktes i. Men jeg kan ikke ramse opp alt. Lurer bare på om andre jenter kjenner seg igjen i dette? Eller kaster jeg meg bare ut til ulvene her meg KG-troll som vil komme med akkurat de samme type kommentarene?😅😅 

 

Anonymkode: b03ff...395

 

 

Hva er det du så lett får som du ønsker deg fra det motsatt kjønn, når du er i et trygt og stabilt forhold med din sjelevenn? 

 

 

Anonymkode: 8feea...9f8

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Er det flere enn meg her som relativt ofte opplever fra venninner å få kommentarer og oppleve handlinger som ikke minner om annet enn misunnelse, heller enn at man ønsker hverandre det beste som det ekte venninner gjør? 

Er i 30-årene, og for å være brutalt ærlig har jeg mer enn noen av mine venninner vært heldig med hva jeg har klart å få til her i livet på flere områder. Jeg er veldig sosial og får lett kontakt med folk, er veldig empatisk og omsorgsfull, blir lett glad i folk og gjør gjerne litt ekstra for de rundt meg, har noen utseendemessige fordeler som andre ikke kan operere seg til, jeg får lett det jeg ønsker meg fra motsatt kjønn, og jeg har klart meg relativt bra materialistisk sett. Jeg har en god utdannelse og en jobb mange kan drømme om. Ikke minst står jeg stødig på egne bein til tross for heftige livsutfordringer, der noen av mine venninner ikke har klart seg like bra (til tross for at jeg har forsøkt så godt jeg kan å støtte dem). Fellestrekk er ofte at de ikke skjønner selv hva de må gjøre for å få det bra med seg selv. 

Kommentarene og handlingene går ofte på en «diss» av valg jeg har gjort (f.eks at jeg liksom ikke liker sex fordi jeg er i et trygt og stabilt forhold med en mann som er min sjelevenn) eller baksnakking (f.eks om at jeg snakker om egen kropp eller at jeg får oppmerksomhet, men da er det eneste jeg gjør å si at jeg er fornøyd med hvordan jeg ser ut, mens de baksnakker som om jeg får de til å føle seg dårlig med seg selv - mao jeg får ikke lov til å uttrykke fornøydhet med eget utseende).

Dette er bare noen litt banale eksempler på noen få av områdene det gjelder. Lignende dissende kommentarer og baksnakking går også på andre områder jeg har lyktes i. Men jeg kan ikke ramse opp alt. Lurer bare på om andre jenter kjenner seg igjen i dette? Eller kaster jeg meg bare ut til ulvene her meg KG-troll som vil komme med akkurat de samme type kommentarene?😅😅 

 

Anonymkode: b03ff...395

Tar du det opp med venninnene dine?

Anonymkode: 55655...55b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heretter svarer jeg ikke på noen kommentarer som går utover det jeg faktisk ønsker svar på her. Skjønner at mange blir nysgjerrige her, men jeg opprettet ikke denne tråden for å stilne andres nysgjerrighet eller hva enn tanken er med alle spørsmålene dere stiller. - ts

Anonymkode: b03ff...395

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Eh ja. Hvor kommer det spørsmålet fra? Er du interessert i å svare på det jeg lurer på eller troller du bare?🧐 - ts 

Anonymkode: b03ff...395

Spørsmålet kom fra at du skrev at venninnene dine ikke tror du liker sex fordi du er gift med din sjelevenn. Det er jo mer interessant at du tar med det, og hva som egentlig ligger bak. 

Men når det gjelder venninner og misunnelse, så tror jeg at du blir såret for at de ikke beundrer deg eller ønsker deg alt godt, for du mener jo at du fortjener det. Jeg tror sånne relasjoner som du skriver om her går begge veier, for du skriver jo ikke så bra om venninnene dine du heller. Kanskje dere vokser det av dere, eller kanskje dere har vokst fra hverandre. Det er ikke så uvanlig med misunnelige venninner, og jeg vil vel heller si at det er ganske vanlig blant noen mer enn blant andre.

Anonymkode: f7dd4...109

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tar du det opp med venninnene dine?

Anonymkode: 55655...55b

Ja, har prøvd, på en fin og konstruktiv måte. - ts 

Anonymkode: b03ff...395

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Heretter svarer jeg ikke på noen kommentarer som går utover det jeg faktisk ønsker svar på her. Skjønner at mange blir nysgjerrige her, men jeg opprettet ikke denne tråden for å stilne andres nysgjerrighet eller hva enn tanken er med alle spørsmålene dere stiller. - ts

Anonymkode: b03ff...395

 

Vi får bare én side framstilt, men det er alltid flere sider av en sak. 

Du vil altså bare ha svar som jatter med?

Ok, de er misunnelige, og du er heldig og dyktig. 

.... men jeg lurer fortsatt på hva det er du så lett får av det motsatte kjønn, som du ønsker deg... 

 

Anonymkode: 8feea...9f8

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du virker litt høy på deg selv? 

  • Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har du god selvinnsikt, ts? For du ramser opp den ene mer fremragende egenskapen og genetiske arven etter den andre. Og å ha bra ting her i livet og være fornøyd med det er kjempebra.

Men så påstår du også i innlegget ditt at du er «veldig empatisk». Samtidig som du omtaler vennene dine som var de verdiløs dritt. 

Noe som jo er motsetninger, du ser den, ts? Så enten lyver du om at du er så empatisk. Eller så tror du oppriktig at du er empatisk, mens du skriver det som er et veldig usympatisk innlegg. Man kan ikke samtidig være «grei og snill» og usympatisk. Er du et ålreit menneske? I så fall skriver du ikke innlegg som du gjorde over. Da har du en dårlig dag i dag. Eller så er innlegget «helt deg». Men da er du ganske drittsekk. Og det er lov, ts, du er ikke ensom om det.

Anonymkode: 98b43...3af

  • Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei.. så du går rundt å tror at vennene dine kanskje er misunnelig på puppene eller leppene dine? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som at du raskt kan oppfattes som nedlatende. Noe du også er i HI. Det har en tendens til å få folk på bakbeina og derav at behov for å «jekke deg ned et par hakk». 

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snickersogtwist skrev (11 minutter siden):

Virker som at du raskt kan oppfattes som nedlatende. Noe du også er i HI. Det har en tendens til å få folk på bakbeina og derav at behov for å «jekke deg ned et par hakk». 

Synes også det er et merkelig fenomen å gå rundt å tro at andre er misunnelig på deg. Det er ikke vanlig å gå rundt å være misunnelig på andre, i alle fall ikke de man ser på som ekte venner.

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...