Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg går et studie som er deltid, og samlingsbasert (75%) studiebelastning. Jeg har også en stilling som er på 50 % som jeg jobber ved siden av studiene. Samboer er i 100% fast jobb. Jeg er usikker på hvordan vi kan løse dette best mulig for oss og barnet mtp permisjon. Om det er mulig ønsker vi at jeg får fortsette å studere og får permisjon fra jobb og får foreldrepengene. Også jobber samboer vanlig. Hvordan har andre løst dette og har noen noen erfaringer rundt dette? Finner for det meste informasjon ang. heltidsstudenter, men jeg har jo 75% studie og jobb, så føler ikke svarene jeg finner matcher situasjonen min. Blir veldig takknemmlig for svar ❤️ 

Anonymkode: 92063...1ba

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva studerer du ts? Har du et studie med mye praksis f.eks? Eller mer teoretisk med mye fag? Det har jo litt å si for hvordan man skal løse det.

Anonymkode: 78678...3b1

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hva studerer du ts? Har du et studie med mye praksis f.eks? Eller mer teoretisk med mye fag? Det har jo litt å si for hvordan man skal løse det.

Anonymkode: 78678...3b1

Jeg studerer Vernepleie. Så ja er en del praksis. Men jeg har igjen to praksiser nå. Den ene skal være våren 2025. Skal snakke med studiestedet om det er mulig å flytte praksisen litt mtp fødsel. Viss vi finner en løsning der, så vil høsten være bare teori som jeg kan studere ut i frå når det passer for meg og ungen. 

AnonymBruker
Skrevet

På mitt studie (nett og samlingsbasert deltid) så fikk jeg permisjon fra jobb. Mannen hadde sin permisjon gradert, slik at han var hjemme når jeg hadde samlinger og en dag i uka med nettundervisning. Deler av praksis utsatte jeg, ellers hadde mannen permisjon de ukene jeg hadde praksis. Ville ikke utsette for mye, men utsatte noe ett halvt år.

Anonymkode: 2d93b...6b4

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

På mitt studie (nett og samlingsbasert deltid) så fikk jeg permisjon fra jobb. Mannen hadde sin permisjon gradert, slik at han var hjemme når jeg hadde samlinger og en dag i uka med nettundervisning. Deler av praksis utsatte jeg, ellers hadde mannen permisjon de ukene jeg hadde praksis. Ville ikke utsette for mye, men utsatte noe ett halvt år.

Tusen takk for svar! Føler du dette fungerte greit? 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, men måtte være ganske strukturert og faktisk lese/arbeide når jeg hadde mulighet. Ikke alltid lett å innstille seg på å være student i babybobla 😅

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...