AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #1 Skrevet 1. august 2024 Fullammer nå, startet med litt mat (liten porsjon grøt og smaksprøver på alt mulig). Baby ammer mye iløpet av dagen og natten. Jeg har ikke pumpevennlige pupper, så om vi skal prøve flaske blir det mme. Er det en dårlig idé? Heller bare vente til vi er oppe i måltider som monner med fast føde? Tenker å prøve flaske for at far kan være med baby om jeg er borte lenger enn 1-2 timer innimellom. Tenker på magevondt? Hun har tålt alt hun har smakt til nå uten å reagere. Er også bekymret for om det vil påvirke produksjonen i stor grad om hun får flaske i ny og ne? Kan jo evt. pumpe for å stimulere, selv om jeg ikke får ut så mye. Med det sagt - baby tar ikke smokk. Så absolutt ikke sikkert hun vil ha flaske heller 😅 Absolutt ingen nødvendighet, men hadde vært deilig med mer enn 1-2 timers sammenhenger søvn feks 😆 Anonymkode: 247fa...12d
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #2 Skrevet 1. august 2024 Vi introduserte flaske fra starten av selv om jeg ammet. Men jeg kunne pumpe meg. Vi ga også litt mme innimellom, var aldri noe problem for oss. Anonymkode: 02188...58a 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #3 Skrevet 1. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vi introduserte flaske fra starten av selv om jeg ammet. Men jeg kunne pumpe meg. Vi ga også litt mme innimellom, var aldri noe problem for oss. Anonymkode: 02188...58a Du merket ikke noe på produksjonen altså? 😍 Anonymkode: 247fa...12d
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #4 Skrevet 1. august 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du merket ikke noe på produksjonen altså? 😍 Anonymkode: 247fa...12d Nei merket ikke noe forskjell, men som sakt pumpet jeg meg. Barnet hadde heller ikke noe mageproblemer i forhold til mme. Anonymkode: 02188...58a 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #5 Skrevet 2. august 2024 Sikkert ikke dumt å prøve, men vi hadde null hell med flaske så sent 😅 Ble jo et problem når jeg skulle tilbake i jobb, ungen ville ikke ha fast føde og tok ikke flaske. Lillesøster som kommer snart skal få prøve flaske jevnlig fra starten. Håper bare pumpingen går bedre denne gangen. Anonymkode: 757a0...d73 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #6 Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Baby ammer mye iløpet av dagen 🙃 Tror ikke det, det er nok du som ammer. En baby kan ikke mer enn å die. Anonymkode: 15ca8...0fc
Tuppeluri Skrevet 2. august 2024 #7 Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): 🙃 Tror ikke det, det er nok du som ammer. En baby kan ikke mer enn å die. Anonymkode: 15ca8...0fc Må du gi deg, selvfølgelig kan hu prøve med flaske. Enten så tar ungen flaske, eller ikke. Jeg fullammet til 4 1/2 mnd ca, da måtte hu ha flaske i tillegg til ammingen, og det var litt problematisk i starten, men det gikk seg til etterhvert. Vi måtte bare øve hver dag. Min fikk litt problemer med magen i starten, men sånn er det med overganger på babyer. Det er ikke noe farlig, og magen må vende seg til nye ting. Men anbefaler selvfølgelig ikke å gi fulle flasker i starten. Start med halve flasker for aldern, også øker du litt og litt.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #8 Skrevet 2. august 2024 Det går helt fint å prøve, alternativet er jo at far gir babyen grøt eller annen mat (som også er en ok løsning). Produksjonen din skal jo ned etterhvert som baby spiser annen mat, er irrelevant om det er pga grøt eller mme. 😅 En sporadisk flaske i ny og ne betyr dessuten lite for produksjonen. Men ikke sikkert baby er interessert i mme da. Bare å prøve! Anonymkode: 1955a...db8
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #9 Skrevet 2. august 2024 Tuppeluri skrev (44 minutter siden): Må du gi deg, selvfølgelig kan hu prøve med flaske. Enten så tar ungen flaske, eller ikke. Jeg fullammet til 4 1/2 mnd ca, da måtte hu ha flaske i tillegg til ammingen, og det var litt problematisk i starten, men det gikk seg til etterhvert. Vi måtte bare øve hver dag. Min fikk litt problemer med magen i starten, men sånn er det med overganger på babyer. Det er ikke noe farlig, og magen må vende seg til nye ting. Men anbefaler selvfølgelig ikke å gi fulle flasker i starten. Start med halve flasker for aldern, også øker du litt og litt. Den du siterer mener bare at en baby ikke ammer. Mammaen ammer, babyen dier Anonymkode: bb236...7d6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå