AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #1 Skrevet 1. august 2024 Noen her som har gått til psykomotorisk fysioterapeut? Hvor lenge fikk dere lov til å gå? Anonymkode: 52192...322
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #2 Skrevet 1. august 2024 Ja. Så lenge jeg ville/det var behov. Anonymkode: 0f2cf...b8b
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #3 Skrevet 1. august 2024 Tror fire måneder. Anonymkode: ea089...bf9
Daria Skrevet 1. august 2024 #4 Skrevet 1. august 2024 Jeg har gått i snart tre år. Ukentlig de første to årene, så nedtrapping først til annenhver uke og nå en gang i måneden.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #5 Skrevet 1. august 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Tror fire måneder. Anonymkode: ea089...bf9 Hvorfor så kort? Anonymkode: 52192...322
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #6 Skrevet 1. august 2024 Daria skrev (26 minutter siden): Jeg har gått i snart tre år. Ukentlig de første to årene, så nedtrapping først til annenhver uke og nå en gang i måneden. Synes du det er greit å trappe ned? Jeg skal trappe ned fra hver 2 til 3 uke nå, og synes det er vanskelig for jeg har fått så god hjelp 😔 Anonymkode: 52192...322
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #7 Skrevet 1. august 2024 Jeg får en time i måneden. Det er et veldig presset yrke. Anonymkode: d9572...334
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #8 Skrevet 1. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg får en time i måneden. Det er et veldig presset yrke. Anonymkode: d9572...334 Hadde du mer før og har trappet ned? Hva gjør dere når du bare har en time/måned? Anonymkode: 52192...322
Daria Skrevet 1. august 2024 #9 Skrevet 1. august 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Synes du det er greit å trappe ned? Jeg skal trappe ned fra hver 2 til 3 uke nå, og synes det er vanskelig for jeg har fått så god hjelp 😔 Anonymkode: 52192...322 Jeg synes det har gått greit, men jeg har fått ta det i mitt tempo. Hun foreslo egentlig å gå rett fra ukentlig til månedlig, og det var jeg ikke klar for.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #10 Skrevet 1. august 2024 Daria skrev (3 minutter siden): Jeg synes det har gått greit, men jeg har fått ta det i mitt tempo. Hun foreslo egentlig å gå rett fra ukentlig til månedlig, og det var jeg ikke klar for. Ja, det var litt av en overgang, bra at du fikk gå annenhver uke en stund. Bruker dere mye tid på å prate, eller er det mest fokus på kroppen? Anonymkode: 52192...322
Daria Skrevet 1. august 2024 #11 Skrevet 1. august 2024 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Ja, det var litt av en overgang, bra at du fikk gå annenhver uke en stund. Bruker dere mye tid på å prate, eller er det mest fokus på kroppen? Anonymkode: 52192...322 Det varierer litt etter hva jeg har behov for, men generelt er det mye fokus på kroppen - hun kommenterte en gang at hun jobber mer fysisk med meg enn med mange andre pasienter. Jeg ble henvist med utgangspunkt i fysisk sykdom, så det er vel naturlig. Det var også litt av tanken bak nedtrappingen - en del øvelser kan jeg etter hvert gjøre på egen hånd hjemme.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #12 Skrevet 1. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hadde du mer før og har trappet ned? Hva gjør dere når du bare har en time/måned? Anonymkode: 52192...322 Nja. Jeg har hatt perioder med hver 3.uke, men jevnt over så er det en gang i måneden. Det har vært sånn i 2 år nå. Hun tar ikke på meg, men vi fokuserer på hvordan jeg opplever følelser i kroppen. Jeg får veldig lett flashback så det går sent. Jeg endret måten jeg satt på og da ble det lettere for meg å være åpen og å snakke om vanskeligere temaer. Så det hjelper helt klart. Anonymkode: d9572...334
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #13 Skrevet 1. august 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nja. Jeg har hatt perioder med hver 3.uke, men jevnt over så er det en gang i måneden. Det har vært sånn i 2 år nå. Hun tar ikke på meg, men vi fokuserer på hvordan jeg opplever følelser i kroppen. Jeg får veldig lett flashback så det går sent. Jeg endret måten jeg satt på og da ble det lettere for meg å være åpen og å snakke om vanskeligere temaer. Så det hjelper helt klart. Anonymkode: d9572...334 Er det du som ikke ønsker berøring? Anonymkode: 52192...322
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #14 Skrevet 1. august 2024 Litt OT, men jeg skal kanskje begynne hos psykomotorisk fysioterapeut pga. en spiseforstyrrelse. Men så vet jeg veldig lite om det. Ble glad for å lese at dere får noe ut av det. Kan dere prøve å beskrive litt om hvordan det hjelper? Anonymkode: 61bfe...b64
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #15 Skrevet 1. august 2024 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Er det du som ikke ønsker berøring? Anonymkode: 52192...322 Ja. Egentlig. Hun har prøvd litt med å sette seg nærmere meg, men jeg blir ukomfortabel. Så hun prøver ikke så veldig hardt å komme inn på det føler jeg. Det jeg liker med dette er at en psykomotorisk fysioterapeut har kompetanse på traumer og vet mye om hvordan det setter seg i kroppen, og derfor kan snakke om det. Men de skriver ikke journal, så det som blir tatt opp der som tema følger ikke med en videre i behanslingsforløpet med evt andre behandlere. Det føles trygt ut. Anonymkode: d9572...334 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå