Gå til innhold

Råsterk på et år av Jørgine


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen flere som har kjøpt boka til Jørgine med økter for hvert år? Jeg er i gang og har gjennomført hver økt så langt, også hadde det vært gøy om vi kunne heiet og oppmuntret hverandre om vi er flere.

Anonymkode: 9980e...9b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vurderer å kjøpe boken. Er det noe for meg som er over 50 år og veldig overvektig, tror du? 

Anonymkode: 9e75b...570

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg vurderer å kjøpe boken. Er det noe for meg som er over 50 år og veldig overvektig, tror du? 

Anonymkode: 9e75b...570

Det kan jeg ikke tenke meg. 

Anonymkode: cdae8...a6d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det kan jeg ikke tenke meg. 

Anonymkode: cdae8...a6d

Joda. Det er for alle. Også for grinebitere.

Anonymkode: d933c...d9e

  • Liker 25
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også kjøpt boka, ikke startet enda men har plan om det :) Øktene så veldig overkommelig ut for meg som er overvektig og ikke har trent på 10 år. Jeg tror den passer godt til alle i alle aldre for øktene er godt forklart og tilpasset slik at alle skal kunne klare det :)

Anonymkode: 76a08...e1f

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har også kjøpt boka, ikke startet enda men har plan om det :) Øktene så veldig overkommelig ut for meg som er overvektig og ikke har trent på 10 år. Jeg tror den passer godt til alle i alle aldre for øktene er godt forklart og tilpasset slik at alle skal kunne klare det :)

Anonymkode: 76a08...e1f

Takk for et skikkelig svar! 🥰

Anonymkode: 9e75b...570

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg vurderer å kjøpe boken. Er det noe for meg som er over 50 år og veldig overvektig, tror du? 

Anonymkode: 9e75b...570

Jeg har bare gjennomført første uke, så har ikke sett gjennom alle øvelsene. Men av det jeg har sett og forstått så langt er det mye muligheter til å tilpasse sitt eget nivå.

Så dersom du er motivert til å gjøre en innsats, så er det det som er viktig! Jeg tenker at det er verdt et forsøk om du kjenner at du har lyst, kanskje dette er hva du trenger for å komme i gang og kjenne at du får til!

Anonymkode: 9980e...9b9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har også kjøpt boka, ikke startet enda men har plan om det :) Øktene så veldig overkommelig ut for meg som er overvektig og ikke har trent på 10 år. Jeg tror den passer godt til alle i alle aldre for øktene er godt forklart og tilpasset slik at alle skal kunne klare det :)

Anonymkode: 76a08...e1f

Enig! Jeg trener regelmessig fra før og har blitt overrasket over at enkelte dager har vært tyngre enn forventet (10 minutter høres jo ikke lenge ut). Men det er fordi jeg har pushet meg selv. 
Det som er fint er at man ikke konkurrerer med noen, bare med seg selv! Så man kan legge lista lavt, og øke på utover året.

Anonymkode: 9980e...9b9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Er det noen flere som har kjøpt boka til Jørgine med økter for hvert år? Jeg er i gang og har gjennomført hver økt så langt, også hadde det vært gøy om vi kunne heiet og oppmuntret hverandre om vi er flere.

Anonymkode: 9980e...9b9

"Med økter for hvert år".........hvis det er 1 økt per år, tror jeg at jeg klarer det 😅

Unnskyld, klarte ikke å dy meg med å komme med en kommentar, selv om jeg skjønner hva du mener i innlegget. 

Anonymkode: 9e75b...570

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er øktene korte mot slutten av året også eller blir de mer tidkrevende? Skulle gjerne fått mannen min til å delta på dette. 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på dag 5, men har egentlig ikke ambisjoner om å fullføre på 1 år da jeg trener ganske mye til vanlig, samt jobber flere doble vakter på rad til tider (da er jeg hjemme i maks 8 timer og skal spise og sove, og er litt ferdig etter 15 timer og skal rett på nye 15 timer). Men prøver så langt jeg kan, har allerede byttet om på økter så det skulle passe inn med jobb og annen trening den første uken. Jeg er litt usikker på om jeg vil slå meg selv egentlig, i burpees og de 5 statiske. 🤪🤣

Anonymkode: 27962...534

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok det lang tid før dere fikk boken? Jeg bestilte rundt 19.juli, men har enda ikke fått den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

issoras skrev (19 timer siden):

Er øktene korte mot slutten av året også eller blir de mer tidkrevende? Skulle gjerne fått mannen min til å delta på dette. 😂

jeg sjekket nå de siste par ukene, og det er en miks. Fortsatt noen økter på 5-10 minutter, men også noen som varer i 30 min og kanskje litt mer avhengig av form.

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Er på dag 5, men har egentlig ikke ambisjoner om å fullføre på 1 år da jeg trener ganske mye til vanlig, samt jobber flere doble vakter på rad til tider (da er jeg hjemme i maks 8 timer og skal spise og sove, og er litt ferdig etter 15 timer og skal rett på nye 15 timer). Men prøver så langt jeg kan, har allerede byttet om på økter så det skulle passe inn med jobb og annen trening den første uken. Jeg er litt usikker på om jeg vil slå meg selv egentlig, i burpees og de 5 statiske. 🤪🤣

Anonymkode: 27962...534

Samme her, jeg kommer til å mikse litt men forsøke å holde meg innenfor uka og bytte der. Og helt enig, burpees har jeg ingen ambisjoner om å slå meg selv i (vil du dele ditt antall?)! De 5 statiske håper jeg å øke på for der var jeg svak. Men det er nok vel så mye mentalt fordi jeg synes det er så kjedelig med statisk!

Møretausa skrev (3 timer siden):

Tok det lang tid før dere fikk boken? Jeg bestilte rundt 19.juli, men har enda ikke fått den.

Jeg forhåndsbestilte rundt 25 juli og fikk den for en uke siden. Så det ville jeg sjekket opp!

Anonymkode: 9980e...9b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 hours ago, AnonymBruker said:

Samme her, jeg kommer til å mikse litt men forsøke å holde meg innenfor uka og bytte der. Og helt enig, burpees har jeg ingen ambisjoner om å slå meg selv i (vil du dele ditt antall?)! De 5 statiske håper jeg å øke på for der var jeg svak. Men det er nok vel så mye mentalt fordi jeg synes det er så kjedelig med statisk!

Anonymkode: 9980e...9b9

110 burpees! Du da? 😁

På de statiske hadde jeg bare 2.30 i 90 grader, 4.32 i båten, bare 3.11 i seteplanke og 6.17 på statisk T. Vil du dele der og? Jeg kan kanskje slå meg selv i bla 90 grader da, og seteplanke, men på noen av de var det nok litt at jeg bare ikke gadd mer, for det er jo utrolig kjedelig. Og på 90 grader måtte jeg stå på et ben, for jeg har en menisk skade i ene kneet. 😅

Anonymkode: 27962...534

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

110 burpees! Du da? 😁

På de statiske hadde jeg bare 2.30 i 90 grader, 4.32 i båten, bare 3.11 i seteplanke og 6.17 på statisk T. Vil du dele der og? Jeg kan kanskje slå meg selv i bla 90 grader da, og seteplanke, men på noen av de var det nok litt at jeg bare ikke gadd mer, for det er jo utrolig kjedelig. Og på 90 grader måtte jeg stå på et ben, for jeg har en menisk skade i ene kneet. 😅

Anonymkode: 27962...534

Det var imponerende! Jeg stoppet på 72 burpees, som var flere enn jeg hadde trodd.

90 grader fikk jeg 3.45, båten 4 blank. Seteplanke 2.50 og T 5.45. Så du kan være fornøyd!

Uansett bra jobbet å være i gang med kontinuerlig trening. 

Anonymkode: 9980e...9b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Det var imponerende! Jeg stoppet på 72 burpees, som var flere enn jeg hadde trodd.

90 grader fikk jeg 3.45, båten 4 blank. Seteplanke 2.50 og T 5.45. Så du kan være fornøyd!

Uansett bra jobbet å være i gang med kontinuerlig trening. 

Anonymkode: 9980e...9b9

Åh nydelig på den 90 graderen da! Fikk brått et nytt mål nå. 😂

Men ja, utrolig bra å holde dette i gang. 👊🏻

Anonymkode: 27962...534

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det virker som et kjempekult konsept og hvis man følger dette programmet vil man bli sterkere og i bedre form, det er det ingen tvil om! Heia dere!

Det eneste jeg reagerer på er at det frontes på omslaget som at du får Jørgines fysikk, og da spesielt overarmer, av treningen. Det trenger du mer enn korte økter med 0,5 liters vannflasker og kroppsvekt for å få, samt stålkontroll på inntak av makroer. Jeg begynner å nærme meg dette, og det har tatt år med tung styrketrening og disiplin. 

Anonymkode: 58b1d...456

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå er jeg ferdig med uke tre og henger fortsatt på. Det er veldig godt med en daglig økt, og det er fint å kjenne på fortsatt mestring over gjennomføring. Jeg mikser økter gjennom uka for å tilpasse det hverdagen og øvrig trening, men det synes jeg fungerer godt.

Hvordan går det for dere andre?

Anonymkode: 9980e...9b9

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken bok er det snakk om? Link? 

Anonymkode: 9edaa...c03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har akkurat startet uke 2. Hovedmotivasjonen er egentlig å få mannen min til å trene litt så vi gjør det sammen. Noen av øktene gir meg ikke så mye siden jeg trener vanlig styrke til vanlig, andre økter er tunge. Men det vanskeligste er egentlig å få mannen til å delta. 🙈 Selv 10 minutter kan jammen være krevende å få inn i hverdagslogistikken når det medfører at man må dusje etterpå. 🥵

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...