AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #1 Del Skrevet 1. august 2024 Hunden har blitt veldig ivrig på katter. Det skjedde etter at båndet en gang glapp ut av hendene, slik at den fikk løpt etter en katt. Heldigvis ikke langt avsted, katten løp under en bil - men allikevel vekket episoden jaktinstinktet kan det virke som. Hvordan kan dette trenes bort igjen? Anonymkode: cc576...4d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #2 Del Skrevet 1. august 2024 Ja du kan trene det bort til en viss grad. Vår har vert helt hinsides sprelsk og vokal i møte med alle katter, jeg har fått bort nye av det ved å være forut hunden. Jeg må se katten før hunden ser katten slik at jeg kan få hunden til å være oppmerksom på meg i stede for pus, masse ros (evt godbiter og ros) hver gang det går bedre enn forrige gang. Sier nei de gangene hun reagerer på pus og belønner når hun vender oppmerksomheten bort fra pus. Det har funger tålig godt på min hund og det fungerte også på den forrige hunden helt til den ble gammel og sta (harehund så det skal litt til å holde innstinktene i sjakk). Anonymkode: 46f02...5bd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #3 Del Skrevet 1. august 2024 Du kan holde den hjemme. Dyr som angriper bør ikke forlate egen tomt. Anonymkode: 47122...896 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #4 Del Skrevet 1. august 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du kan holde den hjemme. Dyr som angriper bør ikke forlate egen tomt. Anonymkode: 47122...896 🤦♀️ Anonymkode: 566ea...0fa 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #5 Del Skrevet 1. august 2024 Har en Jack russel terrier, han er helt gal etter katter. Bare han ser dem i vinduet, blir han sinna. Kopiert fra en nettside om Jack russel terrier. Personligheten til jack russell-terrieren gjør at denne rasen ikke er for alle. Det er ikke mulig å trene bort jaktinstinktet til denne rasen. Disse hundene vil instinktivt se på familiekatten eller -hamsteren som et byttedyr. Anonymkode: 724be...0cd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå