AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #1 Del Skrevet 1. august 2024 Mener å ha hørt at matt viser veldig godt om man maler litt ujevnt? Er redd for å få et flekkete resultat Anonymkode: da199...ce3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 1. august 2024 #2 Del Skrevet 1. august 2024 Jeg ville i hvert fall ikke valgt en maling med høyere glansgrad, dvs mer blankhet... det er jo dritstygt og glorete. Matt maling er det som gjelder. Har ikke hørt noe om at det skulle vise mer om man maler litt ujevnt med matt maling. Du får prøve en vegg og se. Mest sannsynlig blir det helt fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 1. august 2024 #3 Del Skrevet 1. august 2024 Det enkleste å skjule små ujevnheter med er halvblank maling. Både med matt og høyglans maling vises eventuelle helligdager svært godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svartkatt Skrevet 1. august 2024 #4 Del Skrevet 1. august 2024 Synes matt er veldig bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #5 Del Skrevet 1. august 2024 Prøv feks. Jotun Lady Wonderwall, glans 05 - matt nok for de fleste/det meste. Se gjerne video på YouTube før du starter, så går det nok bra. Å male er jo, i likhet med det meste annet av håndverkerarbeid, ikke akkurat rakettforskning eller særlig vanskelig. Bare gjør det på riktig måte... Anonymkode: e0a94...db7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 1. august 2024 #6 Del Skrevet 1. august 2024 Glansgraden spiller ikke så stor rolle med mindre du velger helblank maling og det vil de færreste ha på veggene. Kvaliteten på malingen derimot har mye og si. Min erfaring er at du skal være både ekstremt klønete og se veldig dårlig/ha dårlig lys dersom du klarer å få det ujevnt hvis du bruk f.eks. Jotun Lady Wonderwall. Dyr i innkjøp, men dekker godt på to strøk så sluttsummen blir ikke nødvendigvis mye høyere enn ved bruk av billigere maling. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #7 Del Skrevet 1. august 2024 Kommer an på underlaget, og det er lett å male jevnt med en god rull. Ikke kjøp den billigste, denne er best. https://www.obsbygg.no/maling/maleverktoy/2386226?v=ObsBygg-7311490032154&gad_source=1&gbraid=0AAAAADh9tkzFGtrW50XwDALn-GIDVYv5E&gclid=EAIaIQobChMI8oDj6ZjUhwMVKFGRBR1_cDmgEAQYBSABEgJrMPD_BwE#gad_source=1 Jeg skal aldri bruke noe annet enn Jotun Pure color, evnt Wonderwall der jeg trenger mer glans. Avhenger av underlaget/lys, men hos meg blir Wonderwall for "shiny". Anonymkode: 20d73...6a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 2. august 2024 #8 Del Skrevet 2. august 2024 Bruk bra maling og bra utstyr, så blir antagelig resultatet veldig bra. Lady Wonderwall er ganske ok å jobbe med. Og Pure Color Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå