Gå til innhold

Langtidsblodsukker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mitt langtidsblodsukker er målt til å være 39. Vet at dette er innenfor normalen, men i øvre sjiktet. Er under en livsstilsendring og har gått ned over 20 kg, og føler jeg spiser sunt - men hvordan få ned verdien? Trener flere ganger i uken, velger grovbrød og lette produkter.

Eller er det ikke «nødvendig» i og med at det er innenfor normalen?

Anonymkode: 47d80...e8e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er greit, men fint å redusere. Det tar ca 3 mnd å fornye de røde blodcellene som "lagrer" langtidssukkeret, så det tar litt tid å endre. Beste måte å gjøre det lavere på er å spise så lite tilsatt sukker som mulig.

AnonymBruker
Skrevet
katties skrev (Akkurat nå):

Det er greit, men fint å redusere. Det tar ca 3 mnd å fornye de røde blodcellene som "lagrer" langtidssukkeret, så det tar litt tid å endre. Beste måte å gjøre det lavere på er å spise så lite tilsatt sukker som mulig.

Takk for svar! 
Lurer på hvor høyt langtidsblodsukker mitt var da jeg veide 24 kg mer og var rimelig ukritisk til hva jeg puttet i meg🤯😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for svar! 
Lurer på hvor høyt langtidsblodsukker mitt var da jeg veide 24 kg mer og var rimelig ukritisk til hva jeg puttet i meg🤯😅

Det avhenger av flere faktorer: hvor mye som kom inn, hvor raskt du forbrukte det, og hvor sensitive cellene sine er for insulin (hvor fort sukkeret forsvinner ut av blodet og inn i cellene) ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...