pinkyellow123 Skrevet 1. august 2024 #1 Skrevet 1. august 2024 I 2 år har jeg ved behov vasket gulvet med grønnsåpe da jeg er «opplært» til det, men nå etter research har jeg funnet ut at det er det dummeste jeg kan gjøre. Nå trenger jeg tips til hvordan jeg fremover kan vaske gulvet for å få bort grønnsåpe «hinna» som har lagt seg på gulvet. Ser at noen har anbefalt trestjerner gulvrens for en «dypvask» men usikker på om det kan brukes til normal rengjøring av laminatgulvet eller om det KUN skal brukes dersom man skal behandle gulvet etterpå? Noen som har prøvd det? Googler meg grønn og trenger sårt tips!!
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #2 Skrevet 1. august 2024 pinkyellow123 skrev (På 1.8.2024 den 13.50): I 2 år har jeg ved behov vasket gulvet med grønnsåpe da jeg er «opplært» til det, men nå etter research har jeg funnet ut at det er det dummeste jeg kan gjøre. Nå trenger jeg tips til hvordan jeg fremover kan vaske gulvet for å få bort grønnsåpe «hinna» som har lagt seg på gulvet. Ser at noen har anbefalt trestjerner gulvrens for en «dypvask» men usikker på om det kan brukes til normal rengjøring av laminatgulvet eller om det KUN skal brukes dersom man skal behandle gulvet etterpå? Noen som har prøvd det? Googler meg grønn og trenger sårt tips!! Gå inn og rådfør deg med en butikk der de selger gulv. Der får du de beste rådene. Anonymkode: 21ae2...336 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #3 Skrevet 1. august 2024 Bare vask med vann og kanskje en dråpe med zalo så blir den nok borte etter mange vask. Anonymkode: 56bf2...41a
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #4 Skrevet 2. august 2024 Har det ikke vært noe problem før nå, når du fant ut at det er "galt"? Anonymkode: 24cbf...939 1 1
tdm900 Skrevet 2. august 2024 #5 Skrevet 2. august 2024 Grønnsåpe legger igjen et fettlag, aldri brukes på noe annet enn furugulv.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #6 Skrevet 2. august 2024 Jeg har lest at man kun skal vaske med vann og mopp og eventuelt bruke Ajax. Leste også at har man først fått den hinnen på gulvet, er det umulig å få den bort. Anonymkode: 84f91...32c
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #7 Skrevet 3. august 2024 Det er null fettlag på vårt parkettgulv som har blitt vasket med grønnsåpe i sikkert 60 år. Anonymkode: 33287...7a3 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #8 Skrevet 3. august 2024 tdm900 skrev (På 2.8.2024 den 8.30): Grønnsåpe legger igjen et fettlag, aldri brukes på noe annet enn furugulv. Kan brukes på alle ubehandlede treverk, ikke bare furu.. Anonymkode: e898f...9fa
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #9 Skrevet 3. august 2024 Vask med vann og mikrofibermopp, med en dråpe zalo i bøtta f.eks. All annen såpe er bare tull. Har til og med brukt produsentens såpe. Blir bare et lag hver gang. Anonymkode: 89d19...b63
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå