AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #1 Skrevet 1. august 2024 Er snart klar for å trene på senter igjen og må ha med baby. Men hva skal baby ligge i? Vogn føles tryggest, men treningssenteret er i 2. etg uten heis, så det blir temmelig tungvint. Har en babynest type carrier med høye sider og håndtak, men føler baby ligger så ubeskyttet til da Jeg går selvsagt når det er få folk og kommer jo til å plassere baby trygt, så mulig det bare er en tilvenningssak? Noen andre som gjør det slik og kan fortelle om erfaringer? Og til dere som ikke liker unger på treningssenter (ref tidligere tråder): Ja, det er lov å ha med babyer på mitt senter, og ja, jeg tar selvsagt hensyn til andre som trener mtp plassering, gråt ol Anonymkode: dc428...324
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #2 Skrevet 1. august 2024 Spørsmålet er: Har du lov til å ha med baby inn? Mange steder som ikke tillater det. Noe som er bra siden baby skrik ødelegger hele treningsøkten for meg som drar på trening for å komme meg vekk fra mine egne barn en liten stund. Anonymkode: 7eab2...8fd 4
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #3 Skrevet 1. august 2024 Er det ikke barnepass? Anonymkode: 4edf1...adb 1
smurfebuss Skrevet 1. august 2024 #4 Skrevet 1. august 2024 Tenker at babyen må være i vogna. Du får ta den bæringa opp og ned som en ekstra treningsøkt. Evt får du trene når pappaen er hjemme fra jobb, eller finne deg et nytt senter. 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #5 Skrevet 1. august 2024 Her er det ikke lov til å ha med baby/unger inn. Der jeg gikk før måtte baby sitte fastspent i bilstol, for å få bli med inn. Anonymkode: 245ad...9fc 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #6 Skrevet 1. august 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Spørsmålet er: Har du lov til å ha med baby inn? Mange steder som ikke tillater det. Noe som er bra siden baby skrik ødelegger hele treningsøkten for meg som drar på trening for å komme meg vekk fra mine egne barn en liten stund. Anonymkode: 7eab2...8fd Så du klarte ikke lese HI? Anonymkode: dfbf7...b3e 7 4
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #7 Skrevet 1. august 2024 JEG personlig hadde valgt vogn. Du risikerer at baby blir skadet om du legger hen i en liten carrier... .Tenk på alle vektskiver og utstyr som kan komme borti barnet. hvor er dette forresten? Anonymkode: 236c1...6c0 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #8 Skrevet 1. august 2024 Ts her, takk til dere to som svarte på spørsmålet mitt Enig i at vogn føles tryggest. Til dere andre gjentar jeg meg selv: Babyer er tillatt på mitt senter, men selvsagt så lenge de ikke er til sjenanse. Hvis ungen hyler tar jeg den med ut, så enkelt er det Og det er jo kjempeflott for dere som ikke vil ha babyer på treningssenteret at deres senter ikke tillater det! På samme måte som at de av oss som må ha med baby setter pris på sentre hvor det er tillatt Anonymkode: dc428...324 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #9 Skrevet 1. august 2024 Er ikke et problem å få en vogn opp og ned trapper. Går på teknikk. Klarer ikke beskrive det noe bra her skriftlig men måtte lære meg en god måte å gjøre dette på da jeg bodde i andre etasje uten heis fra baby var 7 mnd. Det rister litt så ville ikke fraktet de aller minste opp og ned trappen alene. Anonymkode: 3caf4...686
My o MY Skrevet 1. august 2024 #10 Skrevet 1. august 2024 Det handler litt om alder, men de bittesmå kan da fint ligge i babynest! Syns det er fint at de blir med og senere kan de få sitte mer oppreist og følge med. Babyer liker aktivitet, så har aldri skjønt den at foreldre må gjøre ting når babyer sover! De liker å se folk i bevegelse, bare de blir snakket til iblant 😊
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #11 Skrevet 1. august 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er snart klar for å trene på senter igjen og må ha med baby. Men hva skal baby ligge i? Vogn føles tryggest, men treningssenteret er i 2. etg uten heis, så det blir temmelig tungvint. Har en babynest type carrier med høye sider og håndtak, men føler baby ligger så ubeskyttet til da Jeg går selvsagt når det er få folk og kommer jo til å plassere baby trygt, så mulig det bare er en tilvenningssak? Noen andre som gjør det slik og kan fortelle om erfaringer? Og til dere som ikke liker unger på treningssenter (ref tidligere tråder): Ja, det er lov å ha med babyer på mitt senter, og ja, jeg tar selvsagt hensyn til andre som trener mtp plassering, gråt ol Anonymkode: dc428...324 Siden det er snakk om et treningssenter der mange trener styrke. Tror du ikke det er noen som kunne tatt i et tak å løftet opp den vognen? Anonymkode: 781af...b5e 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #12 Skrevet 1. august 2024 Kan du ta med bare vognbagen opp? Litt mindre styr enn hele vogna, litt mer beskyttet enn bare babynest. Anonymkode: 1311d...eda 4
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #13 Skrevet 1. august 2024 Hva med bilstolen? Anonymkode: 43047...1c3 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #14 Skrevet 2. august 2024 Hvor er dette? Anonymkode: e1636...988
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #15 Skrevet 4. august 2024 Jeg tok vognen inn, følte det var tryggest. Og min brukte aldri vogn ellers engang, kun der. 😂 Jeg slapp trapper da, men min vogn hadde jeg delt i to hvis jeg skulle hatt den opp der, bagdelen og understell for seg, det hadde vært det letteste (bugaboo). Spørs på vognen da. Men evnt gå når det er noen i resepsjonen så du kan være sikret hjelp. Eller spør noen av de som er der, folk hjelper jo med slikt. ☺️ Husk hørselvern hvis det er høy musikk. Og kos deg! Anonymkode: a8b50...758
Wilma89 Skrevet 4. august 2024 #16 Skrevet 4. august 2024 Hva med å ha baby i vognbagen? Litt lettere å bære enn å ta hele vogna opp trappa🙈
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #17 Skrevet 4. august 2024 AnonymBruker skrev (På 1.8.2024 den 13.47): Er snart klar for å trene på senter igjen og må ha med baby. Men hva skal baby ligge i? Vogn føles tryggest, men treningssenteret er i 2. etg uten heis, så det blir temmelig tungvint. Har en babynest type carrier med høye sider og håndtak, men føler baby ligger så ubeskyttet til da Jeg går selvsagt når det er få folk og kommer jo til å plassere baby trygt, så mulig det bare er en tilvenningssak? Noen andre som gjør det slik og kan fortelle om erfaringer? Og til dere som ikke liker unger på treningssenter (ref tidligere tråder): Ja, det er lov å ha med babyer på mitt senter, og ja, jeg tar selvsagt hensyn til andre som trener mtp plassering, gråt ol Anonymkode: dc428...324 Vogn, Bæresele, babynest 👍 Mye trening kan gjøres med baby i bæresele - ekstra vekt for deg, nærhet for baby = mindre forstyrrelser for andre som trener. Anonymkode: eb77c...054 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #18 Skrevet 4. august 2024 AnonymBruker skrev (På 1.8.2024 den 15.53): Ts her, takk til dere to som svarte på spørsmålet mitt Enig i at vogn føles tryggest. Til dere andre gjentar jeg meg selv: Babyer er tillatt på mitt senter, men selvsagt så lenge de ikke er til sjenanse. Hvis ungen hyler tar jeg den med ut, så enkelt er det Og det er jo kjempeflott for dere som ikke vil ha babyer på treningssenteret at deres senter ikke tillater det! På samme måte som at de av oss som må ha med baby setter pris på sentre hvor det er tillatt Anonymkode: dc428...324 Haha, veldig bra svar ts. Uansett hva man spør om så skal alltid noen komme med nebbete svar 😅 Om det ikke var lov hadde du jo blitt stoppet i døra uansett, folk skal gjøre alt til en stor greie ut av ting. Gud forby at nybakte mødre skal få være ute blant folk med babyen sin! Vet ikke hvordan jeg ville løst det, men høres fornuftig ut å ta vognbaggen. Anonymkode: 4cadc...0e1 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #19 Skrevet 5. august 2024 On 8/1/2024 at 7:47 PM, AnonymBruker said: Hva med bilstolen? Anonymkode: 43047...1c3 Med mindre man har en slik bilstol som kan stilles om til liggende stilling utenfor bil så er det ikke anbefalt å ha baby i bilstol stående på guilvet. Helningen på stolen blir feil og baby kan kveles og dø (og det kan skje stille mens baby sover i stolen så man merker det ikke nødvendigvis selv om man er i nærheten) TS kan du ikke ta vognbaggen av vogna? Jeg gjorde det hele tiden om jeg trengte å ha med baby inn et sted. Hadde ikke noe sånn carrier eller nest eller noe. Lettere å bære opp trapper enn en hel vogn + at det er vel ikke sikkert det er så greit med en vogn med skitne hjul inn på senteret. Anonymkode: a24e7...a84
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå