Gå til innhold

Merkelig person som vandrer rundt i nabolaget

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De siste ukene har jeg blitt oppmerksom på en person som rett som det er vandrer rundt i nabolaget her. Han ser ganske stusslig og udelikat ut, så jeg skjønner ikke hva han gjør her. Har ikke fått med meg at noen nye har flyttet inn heller. Dette er litt ekkelt siden jeg har barn som leker ute stadig vekk. Er dette noe dere hadde forhørt dere med naboer eller lignende om? 

Anonymkode: fd3a6...be0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke i det hele tatt, med mindre vedkommende hadde snoket rundt hus eller lignende. 

Anonymkode: cc38f...abc

• Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet

Han kan jo bo litt lengre unna og tar seg bare dagens uskyldige strekk på beina i god tro.
Stakkars menneske. :sjokkblå: Å bli uglesett på det viset...

• Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

De siste ukene har jeg blitt oppmerksom på en person som rett som det er vandrer rundt i nabolaget her. Han ser ganske stusslig og udelikat ut, så jeg skjønner ikke hva han gjør her. Har ikke fått med meg at noen nye har flyttet inn heller. Dette er litt ekkelt siden jeg har barn som leker ute stadig vekk. Er dette noe dere hadde forhørt dere med naboer eller lignende om? 

Stusselig og udelikat? Er han bare en vanlig fyr som går tur? Hva er det som får deg til å reagere på dette mennesket? Det høres bare ut som din egen mening eller fordommer, og ikke noe faktisk mistenkelig ved han? Kan du forsøke å si hei neste gang han går forbi? 

Anonymkode: 0b2f0...36a

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Er det ikke lov å gå tur lengre, uten å bli uglesett? 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Går han rundt og snoker? Eller går han bare gjennom nabolaget? Litt forskjell på de tingene der. 
Han kan være en som går tur.
Han kan ha dårlige hensikter.
Han kan lide av ett eller annet og ha litt rar oppførsel eller bare være litt sær.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde en slik fyr her. Fikk dårlig samvittighet fordi jeg tenkte det samme og var et rasshøl. Noen uker gikk og han slo ned en unge. Så jeg er blitt generelt skeptisk til alle. 

Anonymkode: 37d5a...11f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er faktisk et sunnhets-tegn å legge merke til sånt, spesielt siden det er barn i nabolaget. Kjenner du naboene dine godt? I så fall ville jeg ha spurt om de hadde sett noe til denne personen, og om de kunne komme med en forklaring. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor i all verden bor du lurer jeg på??!

Folk går tur. Så lenge han lar barn og folk være i fred, skylder verden ham å gjøre det samme 

Forøvrig er det verre å tenke på at folk som oppdrar barn og nye verdensborgere har et slikt syn på folk at de ser på noen som udelikat og stakkarslig. Enda verre at de automatisk skal farliggjøre alt ukjent. 

Når du går tur, går du kun forbi stedet og hus der folk kjenner deg? 

Anonymkode: 82322...d0d

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Wow. Jeg har vært og er fremdeles ei sånn ei som hilser på fremmede og kjente unger når de roper hei når jeg går tur. Jeg stopper og småprater, beundrer dukken eller kattungen og vi har en god prat eller latter sammen...og så går jeg videre. Det er ikke noe vondt i meg i det hele tatt. Du verden så lei meg jeg hadde blitt om noen tisket og hvisket om at jeg var en potensiell "alle mulig forferdelige ting" i forbifarten. Slike baksnakkingsfrø trenger bare å sås èn gang, så lever det videre av seg selv og man får fort et ufortjent dårlig rykte og det kan leve lenge. :( 

• Liker 4
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Hoppetaujenta skrev (2 timer siden):

Wow. Jeg har vært og er fremdeles ei sånn ei som hilser på fremmede og kjente unger når de roper hei når jeg går tur. Jeg stopper og småprater, beundrer dukken eller kattungen og vi har en god prat eller latter sammen...og så går jeg videre. Det er ikke noe vondt i meg i det hele tatt. Du verden så lei meg jeg hadde blitt om noen tisket og hvisket om at jeg var en potensiell "alle mulig forferdelige ting" i forbifarten. Slike baksnakkingsfrø trenger bare å sås èn gang, så lever det videre av seg selv og man får fort et ufortjent dårlig rykte og det kan leve lenge. :( 

Men tror ikke dette handler om deg altså. 

Anonymkode: 5ce63...430

• Nyttig 2
Skrevet

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men tror ikke dette handler om deg altså. 

Anonymkode: 5ce63...430

:D  Nei, det er det nok ikke. Jeg bare satte meg inn i situasjonen som jeg selv pleier å leve livet og kjente på
det negative om noen trodde jeg hadde ondt i sinne i en slik hyggelig situasjon. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Du høres ut som en trivelig nabo å ha 

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig bar at du følger med, og er observant. Dere er kjempeviktige i ethvert nabolag! Hvis noe skulle skje så er det dere som kan ha de nyttige opplysningene, så IKKE hør på usaklig kritikk her! 

Nå ville jeg kun hørt med en jeg stolte mer på, sånn at de ikke reagerer som flere her og tror at det er kun for sladderens del, så er det en eller annen du stoler på, så kom inn på det. 

Bare husk : De mest velkledde og velduftende kan være de verste 🙂

Anonymkode: 57aa5...2fa

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Vi har en eldre mann på 70 som går rundt her ofte...for han kjedet seg og klare ikke å sitte i ro, og han liker å følge med på ting. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje på tide å gi seg med :trolling: nå ts. Det begynner å bli ensformig.

Anonymkode: 77a18...2be

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
jane78 skrev (5 minutter siden):

Du høres ut som en trivelig nabo å ha 

Hun kan være den tryggeste å ha der! Og selv om hun lufter tanker her, så trenger hun ikke å være den eneste som følger meg, og hun spør om hun kan si noe om dette til noen før hun gjør det. Dere må slutte å hakke løs på folk helt uten grunn. Den dagen noen du er glad i blir utsatt for noe, så kan du være helt avhengig av at noen vet noe og har fulgt med! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

..'rett som det er' til og med, ikke på slaget tolv hver torsdag, som hadde vært greiere å forholde seg til og så du kunne holdt bedre øye med ham. Virkelig guffent. Her er det ikke noe annet å gjøre enn å ta kontakt og forklare (på høflig måte såklart) at du helst vil se delikate mennesker i nabolaget og at han får finne seg et annet sted å vandre

Anonymkode: 85a80...7f3

AnonymBruker
Skrevet
Hoppetaujenta skrev (15 minutter siden):

:D  Nei, det er det nok ikke. Jeg bare satte meg inn i situasjonen som jeg selv pleier å leve livet og kjente på
det negative om noen trodde jeg hadde ondt i sinne i en slik hyggelig situasjon. 

Sett deg inn i situasjonen til de som savner barna sine, eller andre? Vi vet at det er flere barn og andre som er sporløst borte, så istedenfor å ta ting personlig som om alle kan se rart på deg, så tenk heller på de som ingen la merke til, og enda verre om de som faktisk så noe, ikke tør å si fra fordi de er redde for å bli dømt for å følge med. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kanskje på tide å gi seg med :trolling: nå ts. Det begynner å bli ensformig.

Anonymkode: 77a18...2be

Den lista begynner å bli lang nå, kan det virkelig være kun en person?

Anonymkode: 85a80...7f3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...