AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #1 Skrevet 1. august 2024 Skal i 30 års dag i høst, og har noen ekstra kg etter tette svangerskap. Har heller ikke vært på fest på lenge pga. babyer og graviditeter🙈 holder på å gå ned i vekt, så håper å være litt tynnere til den tid, men er nok begrenset hva som er realistisk. Er nå 78 kg og 168 cm. Aner ikke hva jeg skal ha på meg. Er 30 år. Bruker for det meste størrelse L, og noe i M. Det meste av vekten føler jeg ligger på mage og lår. Magen stikker liksom litt ut fra siden, noe jeg helst ønsker å skjule. Er fornøyd med brystpartitet/kragebein. Noen tips til hva jeg kan kle meg i? Tar gjerne i mot tips i form av bilder og linker, og anbefalinger om klær. Det er fest med alkohol og høy musikk om dere skjønner, så gjerne noe som passer til den anledning og ikke i familiebursdag😅 Anonymkode: 4260e...2b0 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #2 Skrevet 1. august 2024 Du er jo ikke noe spesielt stor. Kjøp deg en kjole som passer til fasongen din og ha det gøy på fest! Anonymkode: 9727e...1f8 12 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #3 Skrevet 1. august 2024 Noe sånt, kanskje? Anonymkode: a97d0...568 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #4 Skrevet 1. august 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du er jo ikke noe spesielt stor. Kjøp deg en kjole som passer til fasongen din og ha det gøy på fest! Anonymkode: 9727e...1f8 Neida, jeg er ikke i kategorien plus size, men har en vekt som jeg ikke er vant med og som jeg ikke helt føler meg komfortabel med/vet hvordan jeg skal kle. Tenkte kanskje en enkel, svart omslagskjole? Eller er det kjedelig? Anonymkode: 4260e...2b0 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #5 Skrevet 1. august 2024 Ingen bryr seg, så bare gå med noe du føler er kledelig og som du føler deg komfortabel i. Om du synes svart omslagskjole blir litt kjedelig - pimp den opp med noen smykker, et fargerikt belte el.l., sett opp håret, ha noen dinglende øredobber, eller et fargerikt skjerf... Anonymkode: 36899...24d 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #6 Skrevet 1. august 2024 https://www.veromoda.com/nb-no/product/10311587_4_1120337/regular-fit-firkantet-hals-elastiske-mansjetter-volumermer-lang-kjole Sånne typer passer fint Anonymkode: a5933...262 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #7 Skrevet 1. august 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Neida, jeg er ikke i kategorien plus size, men har en vekt som jeg ikke er vant med og som jeg ikke helt føler meg komfortabel med/vet hvordan jeg skal kle. Tenkte kanskje en enkel, svart omslagskjole? Eller er det kjedelig? Anonymkode: 4260e...2b0 Ja, det er kjedelig. Gå ut og prøv litt forskjellig. Anonymkode: 9727e...1f8 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #8 Skrevet 1. august 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Noe sånt, kanskje? Anonymkode: a97d0...568 Nei!!! Anonymkode: 9727e...1f8 10 5
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #9 Skrevet 1. august 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Noe sånt, kanskje? Anonymkode: a97d0...568 Det var en forferdelig stygg kjole og ikke noe man tar på seg til et selskap. Anonymkode: b20d4...194 6 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #10 Skrevet 1. august 2024 Jente på 30 år😂 Anonymkode: 86eb9...94c 4
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #11 Skrevet 1. august 2024 Ville prøvd en fin omslagskjole. Finnes mange forskjellige lengder, prisklasser og stoff. Anonymkode: 81b45...4ed 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #12 Skrevet 1. august 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ville prøvd en fin omslagskjole. Finnes mange forskjellige lengder, prisklasser og stoff. Anonymkode: 81b45...4ed Disse modellene tipper jeg er 10-15 kilo tyngre enn TS. Hvorfor alt dette snakket om omslagskjoler? Med TS sin vekt og høyde er ikke det nødvendig - hvis hun ikke liker det spesielt godt da. TS: Hvis du av en eller annen grunn vil ha omslagskjole, så velg en fra Diane Von Furstenberg eller liknende. Anonymkode: 9727e...1f8 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #13 Skrevet 1. august 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Disse modellene tipper jeg er 10-15 kilo tyngre enn TS. Hvorfor alt dette snakket om omslagskjoler? Med TS sin vekt og høyde er ikke det nødvendig - hvis hun ikke liker det spesielt godt da. TS: Hvis du av en eller annen grunn vil ha omslagskjole, så velg en fra Diane Von Furstenberg eller liknende. Anonymkode: 9727e...1f8 Disse modellene tipper jeg er 10-15 cm høyere enn ts også... Ts skriver at hun har større mage og lår og ønsker tips til å skjule dette, men framheve brytspartiet. Omslagskjole fungerer fint om man ønsker å skjule magen og framheve brystpartiet. Anonymkode: 81b45...4ed 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #14 Skrevet 1. august 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Disse modellene tipper jeg er 10-15 cm høyere enn ts også... Ts skriver at hun har større mage og lår og ønsker tips til å skjule dette, men framheve brytspartiet. Omslagskjole fungerer fint om man ønsker å skjule magen og framheve brystpartiet. Anonymkode: 81b45...4ed Omslagskjole er finest på de med timeglassfigur, altså med en tydelig midje. Ikke enig i at de skjuler magen. Hvis TS har en markert midje hun ønsker å fremheve, så kan det være ok. (Men ikke med masse volanger langs kanten på omslaget). Hvis TS har en mer eplefasong, så er empire-snitt og A-Line kjoler finest. De fremhever bryst og ben, men skjuler magen. Anonymkode: 9727e...1f8 2 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #15 Skrevet 1. august 2024 Tusen takk for alle svar, og tips!🤩 skal sjekke ut! Jeg er nok mer en timeglass eller blanding av timeglass og pære (ikke veldig "pærete"). Har markert midje, men den er ikke veldig smal, men smalere enn hoftene liksom. Magen ser helt grei ut sett forfra, men fra siden stikker den ut🥺 kunne fint gått i en tettsittende kjole om det ikke var for sideprofilen🙈 Tenkte også litt på noe som er offshoulder, for det føler jeg at jeg kler. Men alt jeg finner da er ellers tettsittende🥺 Evt. Tips til et flatterende skjørt som kunne gått sammen med en tettsittende topp til min kroppsfasong? Kan godt være kort, har ikke store komplekser for låra. Anonymkode: 4260e...2b0 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #16 Skrevet 1. august 2024 Er omtrent som deg i høyde og vekt. Jeg finner ofte fine kjoler hos Floyd. Anbefaler deg å kikke der! Anonymkode: 0ac8b...f90 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #17 Skrevet 1. august 2024 Kjøp deg en hold-in truse, sånn som går opp til ribbeina, da kan du gå i hva som helst uten å tenke på magen! Anonymkode: e2453...fc9 2
Seff Skrevet 1. august 2024 #18 Skrevet 1. august 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): https://www.veromoda.com/nb-no/product/10311587_4_1120337/regular-fit-firkantet-hals-elastiske-mansjetter-volumermer-lang-kjole Sånne typer passer fint Anonymkode: a5933...262 Firkantet hals kan lett få overkroppen til å se bredere ut, og skjørtelengde til midt på leggen gjør også gjerne at man ser lavere og bredere ut. Omslagskjolene over tror jeg er bedre valg. 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #19 Skrevet 2. august 2024 Seff skrev (5 timer siden): Firkantet hals kan lett få overkroppen til å se bredere ut, og skjørtelengde til midt på leggen gjør også gjerne at man ser lavere og bredere ut. Omslagskjolene over tror jeg er bedre valg. Jeg er 162 og da jeg prøvde på meg denne kjolen i butikken og da nådde den meg ned til ankelen. Det er en 7/8 dels kjole. Mage og lår blir skjult i denne og utringningen får frem både brystpartiet og kragebeina. Blir litt ala Bridgeton-kjolene om HI ikke er syltynn som modellen. Anonymkode: a5933...262
Seff Skrevet 2. august 2024 #20 Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg er 162 og da jeg prøvde på meg denne kjolen i butikken og da nådde den meg ned til ankelen. Det er en 7/8 dels kjole. Mage og lår blir skjult i denne og utringningen får frem både brystpartiet og kragebeina. Blir litt ala Bridgeton-kjolene om HI ikke er syltynn som modellen. Anonymkode: a5933...262 Skjønner på en måte hva du mener med Bridgerton mtp utringning, men de kjolene har bl.a. ikke de voldsomme armene som denne kjolen har. Tror man skal være ekstremt slank for å komme unna med å ha på seg denne kjolen. Jeg hadde i hvert fall sett ut som en skikkelig dundre i denne. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå