Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 Populært innlegg #1 Skrevet 1. august 2024 Jeg ble oppgitt over samboeren min i går. Vi har er felles barn, og min samboer tjener allerede mye mer enn meg. Jeg har ingen utdanning, men jobber fast et sted i helse som ufaglært. Det er den jobben jeg får og jeg er takknemlig for den. Jeg jobber mest dagvakter i turnusen min, men noe kveld og helger. Min samboer som tjener mye mer enn meg deler ikke noen av pengene sine med meg og vi betaler likt på fellesutgifter. Han har mulighet til å spare mye, jeg kan såvidt spare noe som helst. Jeg har hatt et ønske om å studere å få meg en utdanning, men han ønsker ikke dra lasset økonomisk under studietiden, så dermed kan jeg ikke det. Jeg får lite av lånekassen siden han tjener mye. Han legger med andre ord ikke opp for meg at jeg skal få til noe på det området. I går sa han at han vurderer å bytte jobb til en jobb med mye reisedøgn, for da tjener han enda mer og får bedre pensjon. Hans egne ord. Jeg ble oppgitt og spurte om jeg fikk noen goder ut av det, for hvis han velger den jobben så står jeg mye alene med fellesbarnet uten at mitt liv blir noe lettere, og i tillegg kan jeg ikke jobbe turnusen min med kveldene mine. Jeg må derfor ned i stilling, og tjene enda mindre. Han ble sur og hadde aldeles ikke tenkt til å gi meg noen goder med at han tjente enda mer, det var da han sine penger. Da sa jeg til han at han er avhengig av meg for å få en sånn jobb til å gå rundt, for hvordan skulle han klart det hvis han ble alene og hadde barnet 50 prosent som han har dagt han ønsker hvis vi går hver vår vei. Jeg sa jeg ikke godtok det og skjer det så er det bedre for meg å være alene. Han ble sur. Hva tenker dere her, er jeg urimelig? Det handler ikke om og ikke unne han drømmejobben, men jeg står jo igjen som den store taperen her og han unner ikke meg noenting. Det skal jo gå begge veier. Anonymkode: b43b4...579 1 87
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 Populært innlegg #2 Skrevet 1. august 2024 Jeg hadde sagt at når han følte at han var i sin fulle rett til å legge til rette for seg sjøl så kan du også det. Kontakte Nav for å sjekke ut hva du ville motta i barnebidrag når han begynte i ny jobb med mange reisedøgn Anonymkode: d9395...c44 40 1 31
Populært innlegg kri.star Skrevet 1. august 2024 Populært innlegg #3 Skrevet 1. august 2024 Ikke ofte jeg sier det, men hvor faen har du funnet en slik "mann"? 50 23
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #4 Skrevet 1. august 2024 Hadde aldri orket. Uansett drømmejobb eller ikke, hadde ikke akseptert en sånn mann i mitt liv. Eventuelt hadde jeg fakturert ham for alle timer som var utover 50 % av "barnepass" og husarbeid. Samme timelønn han får på jobben selvsagt. Anonymkode: edb7e...146 16 12
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #5 Skrevet 1. august 2024 Les ditt eget innlegg. gå fra den egoistiske fyren. Da må han betale barnebidrag. Og du vil få det mye bedre. likt på felles utgifter hva er dette? Dere har et barn sammen!!! Felles økonomi burde vært en selvfølge Anonymkode: f33fe...250 34 12
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #6 Skrevet 1. august 2024 Sjarmerende fyr. La han ta den nye jobben så får du mer i barnebidrag. For du sier at denne oppførselen er grei ved å bli hos han... Anonymkode: 61cb1...af4 17 9
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #7 Skrevet 1. august 2024 Han er helt utrolig egosentrisk! Jeg har ikke hørt om andre som har det slik i forholdet sitt. Lever man sammen og attpåtil har barn, er man på lag, også økonomisk. Dere må snakke mer om dette så han kan innse hvor urimelig dette er. Er man sammen, så deler man med hverandre. Det er helt basic. Anonymkode: 7fe6d...e39 2 7
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #8 Skrevet 1. august 2024 Fy søren, for en egoistisk dritt. Ville gått fra ham om jeg var deg, tipper du får det bedre på alle plan i livet ditt om du dropper dritten. Anonymkode: 390cd...004 9 2
Gjest CamillaCollett Skrevet 1. august 2024 #9 Skrevet 1. august 2024 Forestill deg at det var omvendt og du tjente mest, mens han såvidt greide seg. Ville du ikke hatt dårlig samvittighet? Der har du svaret ditt. Han er ikke grei mot deg, og han er mannen din. Det bør du ikke finne deg i.
MollyJones Skrevet 1. august 2024 #10 Skrevet 1. august 2024 Når man er sammen, bor sammen og har barn sammen så er man et partnerskap, der man unner og ønsker hverandre godt. Det høres ikke ut som du har funnet en partner som ønsker deg godt. Du havner skikkelig skikkelig i kvinnefella økonomisk. Hvilket liv vil du leve? Hvilket forbilde ønsker du å være for dine barn? 11 3
Rosalilje84 Skrevet 1. august 2024 #11 Skrevet 1. august 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg ble oppgitt over samboeren min i går. Vi har er felles barn, og min samboer tjener allerede mye mer enn meg. Jeg har ingen utdanning, men jobber fast et sted i helse som ufaglært. Det er den jobben jeg får og jeg er takknemlig for den. Jeg jobber mest dagvakter i turnusen min, men noe kveld og helger. Min samboer som tjener mye mer enn meg deler ikke noen av pengene sine med meg og vi betaler likt på fellesutgifter. Han har mulighet til å spare mye, jeg kan såvidt spare noe som helst. Jeg har hatt et ønske om å studere å få meg en utdanning, men han ønsker ikke dra lasset økonomisk under studietiden, så dermed kan jeg ikke det. Jeg får lite av lånekassen siden han tjener mye. Han legger med andre ord ikke opp for meg at jeg skal få til noe på det området. I går sa han at han vurderer å bytte jobb til en jobb med mye reisedøgn, for da tjener han enda mer og får bedre pensjon. Hans egne ord. Jeg ble oppgitt og spurte om jeg fikk noen goder ut av det, for hvis han velger den jobben så står jeg mye alene med fellesbarnet uten at mitt liv blir noe lettere, og i tillegg kan jeg ikke jobbe turnusen min med kveldene mine. Jeg må derfor ned i stilling, og tjene enda mindre. Han ble sur og hadde aldeles ikke tenkt til å gi meg noen goder med at han tjente enda mer, det var da han sine penger. Da sa jeg til han at han er avhengig av meg for å få en sånn jobb til å gå rundt, for hvordan skulle han klart det hvis han ble alene og hadde barnet 50 prosent som han har dagt han ønsker hvis vi går hver vår vei. Jeg sa jeg ikke godtok det og skjer det så er det bedre for meg å være alene. Han ble sur. Hva tenker dere her, er jeg urimelig? Det handler ikke om og ikke unne han drømmejobben, men jeg står jo igjen som den store taperen her og han unner ikke meg noenting. Det skal jo gå begge veier. Anonymkode: b43b4...579 HAN er urimelig og ikke noe forholdsmateriale. Han fikk barn med deg, men han vil verken gifte seg eller dele godene med deg. Han vil kun snylte på deg. Dump dritten. Bli alene, få lån fra lånekassa, kanskje overgangsstønad, og ta utdanningen du ønsker! Så får du deg en god jobb og lever godt med barnet. Sånne drittsekker skal man bare ekspedere dit de hører hjemme - i søpla. Derfor! Nettopp derfor, damer, bør dere gifte dere før dere får barn. For å slippe å bli lurt slik. 20 4
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #12 Skrevet 1. august 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg ble oppgitt over samboeren min i går. Vi har er felles barn, og min samboer tjener allerede mye mer enn meg. Jeg har ingen utdanning, men jobber fast et sted i helse som ufaglært. Det er den jobben jeg får og jeg er takknemlig for den. Jeg jobber mest dagvakter i turnusen min, men noe kveld og helger. Min samboer som tjener mye mer enn meg deler ikke noen av pengene sine med meg og vi betaler likt på fellesutgifter. Han har mulighet til å spare mye, jeg kan såvidt spare noe som helst. Jeg har hatt et ønske om å studere å få meg en utdanning, men han ønsker ikke dra lasset økonomisk under studietiden, så dermed kan jeg ikke det. Jeg får lite av lånekassen siden han tjener mye. Han legger med andre ord ikke opp for meg at jeg skal få til noe på det området. I går sa han at han vurderer å bytte jobb til en jobb med mye reisedøgn, for da tjener han enda mer og får bedre pensjon. Hans egne ord. Jeg ble oppgitt og spurte om jeg fikk noen goder ut av det, for hvis han velger den jobben så står jeg mye alene med fellesbarnet uten at mitt liv blir noe lettere, og i tillegg kan jeg ikke jobbe turnusen min med kveldene mine. Jeg må derfor ned i stilling, og tjene enda mindre. Han ble sur og hadde aldeles ikke tenkt til å gi meg noen goder med at han tjente enda mer, det var da han sine penger. Da sa jeg til han at han er avhengig av meg for å få en sånn jobb til å gå rundt, for hvordan skulle han klart det hvis han ble alene og hadde barnet 50 prosent som han har dagt han ønsker hvis vi går hver vår vei. Jeg sa jeg ikke godtok det og skjer det så er det bedre for meg å være alene. Han ble sur. Hva tenker dere her, er jeg urimelig? Det handler ikke om og ikke unne han drømmejobben, men jeg står jo igjen som den store taperen her og han unner ikke meg noenting. Det skal jo gå begge veier. Anonymkode: b43b4...579 Hei TS, jeg er en mann, og jeg kan si at du ikke skal finne deg i noe av det der! Du er i en særdeles utsatt posisjon i dette forholdet. Denne mannen gir meg frysninger. Vil ikke uttale meg mer da du ikke sier noe om hvordan han er ellers.. Anonymkode: de2ca...506 17 4 5
SpaghettiHatten Skrevet 1. august 2024 #13 Skrevet 1. august 2024 Dette hørtes ikke ut som en snill man som vil deg godt. Jeg tjener en god del mer enn min mann og selvfølgelig bruker jeg en del av overskuddet på han/oss, er ikke det halve poenget med et forhold? Å ta vare på hverandre. 11 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #14 Skrevet 1. august 2024 Han høres særdeles usympatisk ut!! Dette ville jeg aldri ha godtatt. Høres ut som om du hadde kommet bedre ut av det både økonomisk og livskvalitetsmessig å gå fra han. Hvorfor godtar du å bli behandlet slik? 😩 Anonymkode: bcace...7d2 6 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #15 Skrevet 1. august 2024 Denne mannen er jo ikke noe glad i deg. Hvorfor i all verden fortsette å være sammen? Anonymkode: 27aa6...e1d 4 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #16 Skrevet 1. august 2024 Samboeren din fremstår usympatisk og kun opptatt av å mele sin egen kake. Når det er sagt: det du ønsker deg, må du skaffe deg selv! Hvis du ønsker bedre inntekt, så må du kanskje ta steget og utdanne deg. Du kan ta opp studielån og go all inn i studenttilværelsen. Hvis han dumper deg, så får du vel ekstra stønad fra lånekassen? Kan foreldrene dine bistå? Jeg håper virkelig at du starter med å legge opp livet ditt slik du ønsker! Leste du om hun som tok kranførerbevis på tre uker og gikk rett ut i fast jobb? Kunne det vært noe for deg? Anonymkode: 225a0...5d9 4 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #17 Skrevet 1. august 2024 Du kommer særdeles dårlig ut økonomisk (og karrieremessig) i dette forholdet. Jeg er gift og mannen min tjener dobbelt så mye siden han er borte 50% av året. Så jeg tar mesteparten av den ubetalte jobben ved å holde hus og unger i orden alene. Hadde vi ikke vært gift og i tillegg han hadde holdt pengene for seg selv hadde jeg nok ikke fått flere barn med han og gått rimelig kjapt. Jeg vurderer selv å ta en master fra neste år og dermed 2 år ulønnet permisjon. Dette er for å kunne få en bedre jobb og bedre lønn på sikt som tjener familien vår mer enn det vi "taper" på de 2 årene når jeg er student. Han er helt med og støtter 100% fordi han ser på oss som ett team og at det vil lønne seg for alle. Samboeren din tenker på hva som er lønnsomt for han alene og virker lite interessert i å bidra til noe som er bra for deg og familien generelt... Anonymkode: 95a83...c1b 15 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #18 Skrevet 1. august 2024 Han kan ikke ta den jobben. Du er avhengig av å jobbe fullt. Han skal ikke ha gratis barnepass! Anonymkode: e66ce...2ce 13 4
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #19 Skrevet 1. august 2024 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Jeg ble oppgitt over samboeren min i går. Vi har er felles barn, og min samboer tjener allerede mye mer enn meg. Jeg har ingen utdanning, men jobber fast et sted i helse som ufaglært. Det er den jobben jeg får og jeg er takknemlig for den. Jeg jobber mest dagvakter i turnusen min, men noe kveld og helger. Min samboer som tjener mye mer enn meg deler ikke noen av pengene sine med meg og vi betaler likt på fellesutgifter. Han har mulighet til å spare mye, jeg kan såvidt spare noe som helst. Jeg har hatt et ønske om å studere å få meg en utdanning, men han ønsker ikke dra lasset økonomisk under studietiden, så dermed kan jeg ikke det. Jeg får lite av lånekassen siden han tjener mye. Han legger med andre ord ikke opp for meg at jeg skal få til noe på det området. I går sa han at han vurderer å bytte jobb til en jobb med mye reisedøgn, for da tjener han enda mer og får bedre pensjon. Hans egne ord. Jeg ble oppgitt og spurte om jeg fikk noen goder ut av det, for hvis han velger den jobben så står jeg mye alene med fellesbarnet uten at mitt liv blir noe lettere, og i tillegg kan jeg ikke jobbe turnusen min med kveldene mine. Jeg må derfor ned i stilling, og tjene enda mindre. Han ble sur og hadde aldeles ikke tenkt til å gi meg noen goder med at han tjente enda mer, det var da han sine penger. Da sa jeg til han at han er avhengig av meg for å få en sånn jobb til å gå rundt, for hvordan skulle han klart det hvis han ble alene og hadde barnet 50 prosent som han har dagt han ønsker hvis vi går hver vår vei. Jeg sa jeg ikke godtok det og skjer det så er det bedre for meg å være alene. Han ble sur. Hva tenker dere her, er jeg urimelig? Det handler ikke om og ikke unne han drømmejobben, men jeg står jo igjen som den store taperen her og han unner ikke meg noenting. Det skal jo gå begge veier. Anonymkode: b43b4...579 Oi, hvordan har du klart å bli sammen med noe slikt? Klassisk kvinnefelle og typisk giftig fyr som trives best med ei dame uten mulighet til å dra fra ham. Jeg hadde søkt skolen og sagt at enten er du med på å sikre ditt barns mors alderdom, eller så er livet som singel bedre. Du skal backe at han får det endra bedre, mens du selv skal stå på bar bakke ved et brudd? Nei vet du hva! Anonymkode: 10193...721 8 3
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #20 Skrevet 1. august 2024 Bare å gå. Kom deg bort. Delt omsorg og barnebidrag. Anonymkode: 716af...ca8 3 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå