AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #1 Skrevet 1. august 2024 Jeg er en kvinne på 41 med tre barn - to tenåringer og et barn på barneskolen. Mannen og jeg tjener helt OK, så vi klarer oss. To av barna driver med kostnadskrevende aktivitet, der de gjør det veldig bra, så det er ikke aktuelt å slutte. Jeg er i startgropa for min egen bedrift, utsiktene er gode, og hvis alt går som planlagt, vil lønna mi i forhold til i dag være minst tredobbel. I mellomtiden ønsker jeg å få ned forbruket/øke inntekten. Tar imot alle hete tips fra dere flinke, bortsett fra å selge bilen (ingen offentlig transport her jeg bor, for langt å sykle til ting) og å spise drittmat. Fyr løs! Anonymkode: 4d1bf...022
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #2 Skrevet 1. august 2024 Vet ikke om dere har hytte, men hvis dere har, prøv å leie den ut. Vi la ut hytta for utleie for noen dager siden, og har allerede fått napp på ei helg. Da blir det kr. 4000,- inn ekstra denne måneden. Anonymkode: 28358...17f 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #3 Skrevet 1. august 2024 Kjøp aksjer som gir massivt utbytte år etter år. Anonymkode: a73f6...5c4
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #4 Skrevet 1. august 2024 Hvilken aksjer gir massivt utbytte? Anonymkode: ef749...004 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #5 Skrevet 1. august 2024 Spis billigere, gå over utgifter og kutt det som ikke er nødvendig. Ta ekstrajobb eller ekstravakter, skaff jobb til tenåringene. Mer konkret er det vanskelig komme med når du ikke gidder oppgi noe som helst om hvilke utgifter dere har utenom bil og barnas aktiviteter... Anonymkode: ee14e...1b6
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #6 Skrevet 1. august 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvilken aksjer gir massivt utbytte? Anonymkode: ef749...004 En god del nå for tiden. Anonymkode: 020f1...1e2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #7 Skrevet 1. august 2024 Opprett en spareprofil på 50 % globalt indeksfond, 30 % teknologifond, 20 % kryptofond mot bitcoin. Høy risiko men også potensielt høy inntjening. Anonymkode: e8a60...9af
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #8 Skrevet 1. august 2024 Bli ringevikar i helsevesenet. Anonymkode: f8442...1a7
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #9 Skrevet 1. august 2024 Lei ut verktøy om du har, borr, sag, symaskin etc. Invester i fond/aksjer Se over abonnementer til streaming, telefon, blader/aviser osv. Gå over forsikringer en gang i året om du kan hente inn et billigere tilbud. Gjør det samme med strøm. Ha gode vaner og slå av lys osv, ikke vask i "rushet" om du kan, senk innetemp. Kan du klare deg uten bil? Mulighet til å kjøpe direkte fra bonder(rekoringen el.)? Lag mer selv fremfor hel/halvfabrikat. Kjøp store kvanta om du kan. Mer bønner, linser, kikerter og bulgur. Vann er tørstedrikk. Dropp alkohol, snus, røyk. Sank bær; bringebær, rips, blåbær, rogn, multer, tyttebær, sopp(forsiktig!!), rabarbra etc. Reduser det som brukes på skjønnhet og velvære, klær og sko. Kjøp møbler, kjøkkenutstyr, sportsutstyr brukt. Ekstrajobb på helg/natt? Sovende nattevakt evt. Mystery shopper? Støttekontakt? Anonymkode: 01576...18d 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #10 Skrevet 1. august 2024 Vi sparer opp i forkant, i stedet for å betale for smålån, og forsikringer. Kjøper bil kontant, tar dyrlegeregninger kontant. Sparer kortsiktig i fleksilånet, da ingen høyrentekonti slår renta her. Sparer langsiktig i en kombinasjon av ulike indeksfond. Trekk går via ASK dagen etter lønnsutbetaling, så det er penger vi i praksis aldri har på konto. Hver gang vi har hatt et positivt skifte i økonomi har vi brukt muligheten til å spare det ekstra som kommer inn, ellers skrur man automatisk opp forbruket. Startet allerede da vi sparte til egenkapital ved å fortsette å bo som studenter i to år. Anonymkode: 1c07f...6db
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #11 Skrevet 1. august 2024 Starte egen bedrift? Da ser du på en del år med minimalt med inntekt. Håper du ikke skal selge aloe vera eller noe annet pyramidetull med masse fake titler og null inntekt….. Anonymkode: ed826...759
Gjest Uføre Unni Skrevet 1. august 2024 #12 Skrevet 1. august 2024 Hvis jeg vekker deg i dyp søvn og spør deg: hvor mye brukte du på budsjettposten Helse i juli? Jeg vil ha nøyaktig beløp og hva du kjøpte. Nå! Eller, hva var renteutgiftene dine i 2023? Jeg vil ha svar NÅ! Når du kan det, til minste lille krone, har du blitt god til å spare/tjene.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #14 Skrevet 1. august 2024 9 hours ago, AnonymBruker said: En god del nå for tiden. Anonymkode: 020f1...1e2 Hvilke? Anonymkode: 16fca...80a
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #15 Skrevet 1. august 2024 Knirke skrev (2 timer siden): Utbytteaksjer. Du må jo investere en god del for å få litt i utbytte. Har en god del aksjer,utbytte er 100kr på mine tilsammen. Ingen garanti på at du tjener noe på dette. Men selvfølgelig er du god på børsen er det penger å tjene. Mpc og kongsberggruppen betaler utbytte. Anonymkode: 5282d...b3a
Schmuhu Skrevet 1. august 2024 #16 Skrevet 1. august 2024 (endret) "Dusj meg uten å bruke vann!" "Bak en eplekake uten epler!" Jeg skjønner at økonomisk trange tider er vanskelig og krevende. Men om du ønsker å gjøre en endring på situasjonen, så må du nok se på de store utgiftene. Det er hus, bil og så videre. Kutter du her så kan du fort få til en betydelig forskjell. En trang økonomi betyr ikke at du har dårlig økonomi. Hvis det går rundt og hvis du ser lys på at det kommer å bli lettere om litt, så hadde jeg holdt ut. Se på budsjettet og gjør små optimaliseringer f.eks. ved å presse litt matbudsjett eller unngå noen kjøretur som kan unngås gjennom god planlegging. Jeg synes det rart at alle skriker aksjer og lignende. Ikke bli fristet av det med mindre du har en mer trygg langsiktig strategi med det. Ikke minst tid til å sette deg inn i aksjer. Lykke til med justering på budsjettet. Schmuhjuuuuuu Endret 1. august 2024 av Schmuhu
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #17 Skrevet 1. august 2024 12 hours ago, AnonymBruker said: Bli ringevikar i helsevesenet. Anonymkode: f8442...1a7 Neitakk, vi ønsker folk som er genuint interesserte i å hjelpe andre mennesker i denne jobben. Denne jobben er svært krevende om du har tenkt å gjøre en god jobb, og det trengs kunnskap. Mulig du kan søke deg som servicemedarbeider og lage noe mat og slikt. Vi helsefagarbeidere ønsker ikke folk som knapt kan norsk, eller folk som bare skal tjene noen kroner inn i dette yrket. Anonymkode: b505e...9d3 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #18 Skrevet 1. august 2024 Hva om du kan bli avlastningshjem? Da kan du jobbe hjemmefra. Men klart, da bør du jo være glad i barn og villig til å gjøre noe kjekt med barnet, og like å ha besøk Anonymkode: c1092...065
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #19 Skrevet 1. august 2024 Se over om dere har ting dere sjelden bruker og se om det kan leies ut, jeg har begynt sånn smått og får inn en drøy tusenlapp i måneden men dette vil øke. Anonymkode: 6d305...8e8
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #20 Skrevet 1. august 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Neitakk, vi ønsker folk som er genuint interesserte i å hjelpe andre mennesker i denne jobben. Denne jobben er svært krevende om du har tenkt å gjøre en god jobb, og det trengs kunnskap. Mulig du kan søke deg som servicemedarbeider og lage noe mat og slikt. Vi helsefagarbeidere ønsker ikke folk som knapt kan norsk, eller folk som bare skal tjene noen kroner inn i dette yrket. Anonymkode: b505e...9d3 Men i all verden, da. Å jobbe i helsevesenet er en jobb som alle andre jobber, det er ikke et «kall». Man selger arbeidskrafta si i bytte mot penger. Det er en jo en fordel å være høvelig interessert i jobben man skal gjøre slik at man kan ta i mot nødvendig opplæring, og man må jo være kvalifisert. Er dette på plass så er alt greit, uansett hva du måtte mene om saken. Anonymkode: cbd4b...5de 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå