AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #1 Skrevet 1. august 2024 Hvor mye tv-tid blir det på deres små om sommeren? Selv har jeg en 2-åring som jeg leker og går ut med så mye jeg orker, men når dagen starter 6 blir det gjerne noen episoder av fantus eller bjørnis eller noe sånt for å slappe av innimellom eller få gjort husarbeid/lage mat. Hvor mye tillater dere? Anonymkode: 9f8a8...f77
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #2 Skrevet 1. august 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvor mye tv-tid blir det på deres små om sommeren? Selv har jeg en 2-åring som jeg leker og går ut med så mye jeg orker, men når dagen starter 6 blir det gjerne noen episoder av fantus eller bjørnis eller noe sånt for å slappe av innimellom eller få gjort husarbeid/lage mat. Hvor mye tillater dere? Anonymkode: 9f8a8...f77 Her på kg så er det vell ingen foreldre som lar barna se på tv??😂😂 jeg har en på 1,5 år, hun får se litt tv hver dag, til og med under måltid (noe som sikkert er omsorgssvikt her på KG😆) Hun får lov for hun spiser veldig lite, har gått lite opp i vekt og klarer ikke sitte i ro Om jeg har sove lite og er sykt trøtt om morgenen så får hun se litt på nrk appen eller YouTube på mobilen. vi er ute hele dagen, finner på veldig mye, så syns det er helt greit at hun får se litt på skjerm og slappe av❤️ jeg setter også på om jeg har ting jeg må få gjort hjemme. Anonymkode: 45262...192 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #3 Skrevet 1. august 2024 Bruker ikke tv som barnevakt eller for å la ungen roe seg ned. Så null skjermtid på dagen. Anonymkode: a624a...0ce 1
mommyaka Skrevet 1. august 2024 #4 Skrevet 1. august 2024 Nå er mine større. Men de fikk se på drømme Hagen, Fantorangen...Jack og sjørøvere..hvor mye kom helt an på situasjonen etc. Ofte når de var syke fikk de se mye på tv.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #5 Skrevet 1. august 2024 Da eldste var 2 år fikk han se litt programmer som fantus, drømmehagen etc, men vi kutta det helt da det bare skapte mer frustrasjon, utålmodighet, og gråt når skjermtiden var over. Så nå er det null tv-tid eller skjerm (barn på 5 og 0 år). Isteden er det selvstendig lek, fri lek i naturen med nabobarn osv Anonymkode: 42943...c4e 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #6 Skrevet 1. august 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hvor mye tv-tid blir det på deres små om sommeren? Selv har jeg en 2-åring som jeg leker og går ut med så mye jeg orker, men når dagen starter 6 blir det gjerne noen episoder av fantus eller bjørnis eller noe sånt for å slappe av innimellom eller få gjort husarbeid/lage mat. Hvor mye tillater dere? Anonymkode: 9f8a8...f77 min er 10 mnd og ser litt av og til, drømmehagen,fantorangen og fantus spesielt,men ikke lenge om gangen han er tålmodig Anonymkode: 02f42...ba8
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #7 Skrevet 1. august 2024 han er utålmodig skulle det selvsagt stå Anonymkode: 02f42...ba8
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #8 Skrevet 1. august 2024 Alene med snart to-åring, og her er det alt fra 15-90 minutt fordelt på en dag. Kommer helt an på dagen, hva vi gjør og om det er mulig å lage middag sammen eller om det blir helt krise, hvor trøtt han er før leggetid osv. Vi ser som regel en episode av noe på morgenen og koser oss sammen i sofaen mens jeg får en kaffe. Anonymkode: 2a599...54b
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #9 Skrevet 1. august 2024 De ser TV om morningen og på ettermiddag/kveld. Ingen fast tv tid verken ferie eller hverdag. Her har de en veldig naturlig tilknytning til tv. Det er av når det ikke brukes etc. Anonymkode: 33ac8...ed9
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #10 Skrevet 1. august 2024 Ingenting. Synes ikke så små skal se tv. Når de er litt eldre ser vi en film sammen i helgene foreks. Anonymkode: 0ebb9...874
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #11 Skrevet 1. august 2024 8 hours ago, AnonymBruker said: Her på kg så er det vell ingen foreldre som lar barna se på tv??😂😂 jeg har en på 1,5 år, hun får se litt tv hver dag, til og med under måltid (noe som sikkert er omsorgssvikt her på KG😆) Hun får lov for hun spiser veldig lite, har gått lite opp i vekt og klarer ikke sitte i ro Om jeg har sove lite og er sykt trøtt om morgenen så får hun se litt på nrk appen eller YouTube på mobilen. vi er ute hele dagen, finner på veldig mye, så syns det er helt greit at hun får se litt på skjerm og slappe av❤️ jeg setter også på om jeg har ting jeg må få gjort hjemme. Anonymkode: 45262...192 Det er ikke direkte omsorgssvikt, men dårlig strategi for å få ungen til å spise mer. Anonymkode: f71bc...8d1 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #12 Skrevet 1. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ikke direkte omsorgssvikt, men dårlig strategi for å få ungen til å spise mer. Anonymkode: f71bc...8d1 Tja… kan ikke akkurat si hun spiser så sykt mye mer. Men kanskje to biter mer av skiven eller noe annet. Bedre enn ingenting.. Men da sitter hun ihvertfall i ro. Tro meg, jeg har prøvd mye før jeg fant fram skjerm under måltid 🙃 jeg liker selv å spise når jeg ser på serie eller film. En blir ikke ødelagt av det 👍🏼 Anonymkode: 45262...192
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #13 Skrevet 1. august 2024 Har ei som nylig fylte to. I utgangspunkt prøver vi å unngå skjerm så langt det lar seg gjøre, men tidvis tar vi det kraftig igjen! Idag våknet hun 04.30 og nekta å sove. Da kl var 05 og jeg innså at dagen hadde starta, satte jeg på tv i senga så jeg kunnne sove halvannen time til 🥲 Skal sies at hun somregel sover til 7/8. Så innimellom blir det barnevakten vår Anonymkode: 61078...4ca
Nonish91 Skrevet 1. august 2024 #14 Skrevet 1. august 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Her på kg så er det vell ingen foreldre som lar barna se på tv??😂😂 jeg har en på 1,5 år, hun får se litt tv hver dag, til og med under måltid (noe som sikkert er omsorgssvikt her på KG😆) Hun får lov for hun spiser veldig lite, har gått lite opp i vekt og klarer ikke sitte i ro Om jeg har sove lite og er sykt trøtt om morgenen så får hun se litt på nrk appen eller YouTube på mobilen. vi er ute hele dagen, finner på veldig mye, så syns det er helt greit at hun får se litt på skjerm og slappe av❤️ jeg setter også på om jeg har ting jeg må få gjort hjemme. Anonymkode: 45262...192 Jepp! Samme her. Min e like gammel sliter med å spise. Noen ganger så hjelper det med å ha på tv. Synes er fint da dere er mye ute ❤️
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #15 Skrevet 1. august 2024 Har en på snart 2. Det er i utgangspunktet ingen tv-tid hjemme hos oss, men en sjelden gang i blant kan det bli 15 min totalt ila én dag hvis vi er alene med henne og trenger tiden til å lage noe mat feks. Det er kun hvis hun absolutt ikke lar seg underholde av noe annet, men vanligvis går det greit. Anonymkode: 6c214...9a5
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #16 Skrevet 1. august 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Her på kg så er det vell ingen foreldre som lar barna se på tv??😂😂 jeg har en på 1,5 år, hun får se litt tv hver dag, til og med under måltid (noe som sikkert er omsorgssvikt her på KG😆) Hun får lov for hun spiser veldig lite, har gått lite opp i vekt og klarer ikke sitte i ro Om jeg har sove lite og er sykt trøtt om morgenen så får hun se litt på nrk appen eller YouTube på mobilen. vi er ute hele dagen, finner på veldig mye, så syns det er helt greit at hun får se litt på skjerm og slappe av❤️ jeg setter også på om jeg har ting jeg må få gjort hjemme. Anonymkode: 45262...192 Og så snakkes vi om fire år når du lager tråd om at datteren din har fått adhd-diagnose Anonymkode: 5551a...6cf 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #17 Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Og så snakkes vi om fire år når du lager tråd om at datteren din har fått adhd-diagnose Anonymkode: 5551a...6cf 🤦🏼♀️🤦🏼♀️ Anonymkode: 45262...192
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå