Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på dette.

Har ikke betalt husleie i en måned og hatt utfordringer med nav da de bruker lang tid på å behandle mine søknader også hjelp til husleie. Vært sykemeldt 2 måneder og ikke fått sykepenger. Fikk avslag på sosialhjelp for det manglet meklingsattest at jeg ble enslig. Og eksen hadde alt søkt fra nav om hjelp.

Jeg blir oppsøkt av husvert daglig og nå ga hun meg frist til å være ute av huset i morgen..

Hun hadde sendt inn krav til namsmannen og inkasso.

Igår sto hun og spionerte på meg og jeg holder på å flytte. Hun konfronterer meg aggressivt og har sagt jeg må betale ut august selv jeg flytter ut. 

Jeg flytter idag men har da ingen bosted og må bo hos familien. Og jeg er syk itileggg og er veldig dårlig men det har ingenting med saken å gjøre.

Hun kastet nylig ut naboer som bodde bare en måned der og sa til de hun skulle ha huset selv. Og leiligheten stått tomt i 2 måneder

Til meg sier hun at hun har funnet nye leieboere men så sier hun skal selge huset så vi avtalte at hun kunne ha visning men ingen kom.

Jeg har ingen intensjoner om å ikke betale husleie, jeg har ikke hatt noe inntekt.

Synes det er ugreit å stå utenfor i en time og stirre på meg og konfrontere meg på den måten ? Eller tar jeg feil?

Anonymkode: ffaf6...b9b

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg lurer på dette.

Har ikke betalt husleie i en måned og hatt utfordringer med nav da de bruker lang tid på å behandle mine søknader også hjelp til husleie. Vært sykemeldt 2 måneder og ikke fått sykepenger. Fikk avslag på sosialhjelp for det manglet meklingsattest at jeg ble enslig. Og eksen hadde alt søkt fra nav om hjelp.

Jeg blir oppsøkt av husvert daglig og nå ga hun meg frist til å være ute av huset i morgen..

Hun hadde sendt inn krav til namsmannen og inkasso.

Igår sto hun og spionerte på meg og jeg holder på å flytte. Hun konfronterer meg aggressivt og har sagt jeg må betale ut august selv jeg flytter ut. 

Jeg flytter idag men har da ingen bosted og må bo hos familien. Og jeg er syk itileggg og er veldig dårlig men det har ingenting med saken å gjøre.

Hun kastet nylig ut naboer som bodde bare en måned der og sa til de hun skulle ha huset selv. Og leiligheten stått tomt i 2 måneder

Til meg sier hun at hun har funnet nye leieboere men så sier hun skal selge huset så vi avtalte at hun kunne ha visning men ingen kom.

Jeg har ingen intensjoner om å ikke betale husleie, jeg har ikke hatt noe inntekt.

Synes det er ugreit å stå utenfor i en time og stirre på meg og konfrontere meg på den måten ? Eller tar jeg feil?

Det som er ugreit,er å ikke betale for seg.

Anonymkode: 7efcd...cb4

• Liker 12
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det som er ugreit,er å ikke betale for seg.

Jeg er enig 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er enig 

Hvis du fortsatt ikke har kommet deg ut,skylder du nå også husleie for august.

• Liker 2
Skrevet

Hvis hun har nye leieboere, kan hun ikke forlange dobbel betaling i en periode, det er ikke lov. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Nei, du har rett. Det din utleier driver med er ulovlig. Og det er ikke normalt eller riktig å tvinge noen ut pga en måneds manglende husleie. Du skal selvsagt ikke betale for august om du ikke bor der. 

Anonymkode: 92b96...6ad

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, du har rett. Det din utleier driver med er ulovlig. Og det er ikke normalt eller riktig å tvinge noen ut pga en måneds manglende husleie. Du skal selvsagt ikke betale for august om du ikke bor der. 

Anonymkode: 92b96...6ad

Hun gjorde det med naboen. Hun sa hun ble kastet ut fordi hun hadde en hund. Men fikk høre en annen versjon av naboen

Skrevet

Jeg skulle gjerne likt å høre huseiers versjon av saken. Høres rart ut at hun skulle kaste deg ut på dagen kun på grunn av én måneds forsinket leie.

Hva annet har du gjort? Skade på leiligheten? bråkete gjester? Kjæledyr som driter ned leiligheten?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du vet at du kan bo der  til Namsmannen kommer og kaster deg ut, og det betyr minimum tre måneder. Hvis hespetreet er av typen som ber deg flytte ut i morgen, så betaler du ikke en krone. Da ber du henne kysse deg i ræva, og truer med politianmeldelse bare for å gire henne opp litt. 

Anonymkode: 952fd...8ea

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du vet at du kan bo der  til Namsmannen kommer og kaster deg ut, og det betyr minimum tre måneder. Hvis hespetreet er av typen som ber deg flytte ut i morgen, så betaler du ikke en krone. Da ber du henne kysse deg i ræva, og truer med politianmeldelse bare for å gire henne opp litt. 

Anonymkode: 952fd...8ea

Og du lurer på hvorfor folk med Navgaranti ikke får leie noe sted.......?

Anonymkode: ef9c8...37d

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, Knirke said:

Jeg skulle gjerne likt å høre huseiers versjon av saken. Høres rart ut at hun skulle kaste deg ut på dagen kun på grunn av én måneds forsinket leie.

Hva annet har du gjort? Skade på leiligheten? bråkete gjester? Kjæledyr som driter ned leiligheten?

Samlivsbrudd. Politiet har vært her og tatt eksen min.  Sikkert ubehagelig nok .

Han har ikke lov å komme hit mer

Skrevet

Det er kun namsmannen som kan kaste noen ut. Og en måned manglende betaling er ikke bra, men det er heller ikke grunn for utkastelse på dagen.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis hun har en utkastelsesklausul kan hun inprinsippet gå til namsmannen så fort du ikke har betalt. Man må varsle utkastelse og så kan man gå rett til namsmannen.  Vi har alltid en slik klausul i våre kontrakter.

Du er jo egentlig husokkupant, ts, og det er ikke greit. Flytt så hun får noen andre inn. Du skylder vel ikke bare for juli heller, men også august? 

Utleier har økonomiske forpliktelser hun også, og hun er nok avhengig av leieinntekten  for å betale det. Husk på det, hun er nok ikke bare grådig og kjip. 

Hvs du i tillegg er innblandet masse i nav og har hatt politi på døra (hvor mye har dere kranglet egentlig?) så er det forøvrig nok mer i dette enn manglende husleie.

Anonymkode: 0eef8...a4c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

TS, selv utleiere har regninger og utgifter. Det er ikke slik at de bare kan la deg bo uten betaling bare for å være snille. Har du ikke penger til å betale for deg burde du flyttet for lenge siden, det er ikke huseier sitt problem.

Anonymkode: ae175...e2f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei selv om du har problemer med å betale oppfører utleier seg veldig dårlig her, på den andre siden - hvorfor fortsette bo under slike forhold?

Anonymkode: c9d0f...6e8

Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Sitat

Leietaker er beskyttet av et forholdsvis sterkt oppsigelsesvern.

Én eller to forsinkede husleieinnbetalinger vil neppe holde for oppsigelse, mens kronisk forsinkede innbetalinger vil være et klart brudd på avtalen, der dato for innbetaling er satt. Misligholdet må altså stå i forhold til reaksjonen.

Reglene du må følge ved oppsigelse av leieforhold | Huseierne

Anonymkode: c9d0f...6e8

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i alle dager gikk du ikke i dialog med husvert så fort du så at du ikke kunne betale husleien din?

Anonymkode: cc58d...f2f

AnonymBruker
Skrevet

Oppsigelsen skal være skriftlig. 
Du har rett til å bo ut oppsigelsestiden. 
Det skal være svært grove brudd for at du skal kunne kastes ut uten oppsigelsestid. Da snakker vi ekstreme ødeleggelser eller grove trusler. 

Ved f.eks manglende leie, så skal du ha minst to ukers varsel på utkastelse, og det må da være utkastelsesklausul i kontrakten. 
Både oppsigelse av leieforhold og varsel om utkastelse skal følge korrekte formkrav. 

Men, står leiligheten i ditt navn? Eller din eks-samboer? 
Eksen din er hentet av politiet, er det gjort skader på boligen? Trusler mot utleier? 

Anonymkode: 13a91...f36

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Oppsigelsen skal være skriftlig. 
Du har rett til å bo ut oppsigelsestiden. 
Det skal være svært grove brudd for at du skal kunne kastes ut uten oppsigelsestid. Da snakker vi ekstreme ødeleggelser eller grove trusler. 

Ved f.eks manglende leie, så skal du ha minst to ukers varsel på utkastelse, og det må da være utkastelsesklausul i kontrakten. 
Både oppsigelse av leieforhold og varsel om utkastelse skal følge korrekte formkrav. 

Men, står leiligheten i ditt navn? Eller din eks-samboer? 
Eksen din er hentet av politiet, er det gjort skader på boligen? Trusler mot utleier? 

Anonymkode: 13a91...f36

Står i mitt navn.

Han har ikke ødelagt noe eller truet naboer.

Ingen trusler mot utleier.

Jeg har foreslått å hjelpe få inn nye leieboere.

Hun sier noen skal flytte nå sier hun selge .. og sier jeg har ingenting med det å gjøre 

Jeg sa hun kunne ta depositum for manglende husleie

Jeg har en grundig utvask og er villig å flytte ut idag selv om jeg ikke har nytt sted å bo.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Står i mitt navn.

Han har ikke ødelagt noe eller truet naboer.

Ingen trusler mot utleier.

Jeg har foreslått å hjelpe få inn nye leieboere.

Hun sier noen skal flytte nå sier hun selge .. og sier jeg har ingenting med det å gjøre 

Jeg sa hun kunne ta depositum for manglende husleie

Jeg har en grundig utvask og er villig å flytte ut idag selv om jeg ikke har nytt sted å bo.

Er forståelig om hun ikke ønsker din hjelp,når du er roten til problemet..

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...