AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #1 Skrevet 31. juli 2024 Vet ikke om dette er rette stedet å poste, men prøver likevel. Det har nettopp gått oppfor meg at et eldre familiemedlem utsettes for psykisk vold av et annet yngre familiemedlem, å jeg får helt vondt i magen av dette. Når jeg tenker etter og etter info jeg har fått i det siste, så har dette pågått over flere år, å jeg synes ikke det er greit i det hele tatt. Personen som utøver denne psykiske volden er en person som alle i familien i alle år har gått på tærne for da personen har ekstremt kort lunte og fyker opp i voldsomt raseri av den minste lille ting. Vet ikke hva jeg vil med dette, men tror ikke vi får den eldre til å anmelde dette da den eldre er redd for personen. Men jeg blir bare så fortvilet over situasjonen. Er det kanskje noen andre som har opplevd noe lignende? Anonymkode: a77a1...91f
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #2 Skrevet 31. juli 2024 Glemte å skrive at alderen på den eldre er 83 år, å den som utøver volden er i 50 årene. Ts Anonymkode: a77a1...91f
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #3 Skrevet 31. juli 2024 Da må dere andre ta tak i denne personen og sette han kraftig på plass. true med at dere vil ta det videre og sørge for besøksforbud mot den eldre. Anonymkode: 095ed...0f3 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #4 Skrevet 31. juli 2024 Ville ringt som pårørende til VOlinjen og fått rådgiving der. Evt ditt lokale krisesenter. Anonymkode: 738a4...2d7 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #5 Skrevet 31. juli 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Da må dere andre ta tak i denne personen og sette han kraftig på plass. true med at dere vil ta det videre og sørge for besøksforbud mot den eldre. Anonymkode: 095ed...0f3 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ville ringt som pårørende til VOlinjen og fått rådgiving der. Evt ditt lokale krisesenter. Anonymkode: 738a4...2d7 Takk for svar. Ja, enig i at noe må vi foreta oss, for sånn skal ingen ha det, spesielt ikke eldre Anonymkode: a77a1...91f
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #6 Skrevet 1. august 2024 Dette er dessverre ikke så uvanlig som mange tror, Ts. Mellom 7 og 9 % av eldre utsettes for vold hjemme Riktigfor deg å gjøre, Ts, er å kontakte politiet: https://www.politiet.no/rad/vold-i-nare-relasjoner/vold-mot-eldre "Kjenner du til eldre som blir utsatt for vold, har du alltid plikt til å melde ifra til rette myndighet. Dette er som regel politiet." Ikke snakk med voldsutøver om dette, for da kan denne true den eldre til å benekte alt og volden kan eskalere! Veldig bra at du/dere vil foreta dere noe, Ts! ❤️ Ta kontakt med politiet i morgen! Anonymkode: d84d1...57f
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #7 Skrevet 1. august 2024 Så fint at du bryr deg❤️ Kontakt politiet og hør hvordan dere bør gå fram. Lykke til! Anonymkode: ff796...00f
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #8 Skrevet 1. august 2024 Ta kontakt her, og be om råd. https://stiftelsensor.no/nyheter/item/tryggest-fra-voksenvern-for-de-fa-til-voksenvern-for-alle Anonymkode: 85d01...5db
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå