Gå til innhold

Hadde du røyket om det IKKE var helseskadelig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Interessant diskusjon, hadde du røyket om det ikke var skadelig? 
hvorfor / hvorfor ikke?

Anonymkode: c9b5f...c0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Sikkert. Sosialt og avslappende. Hilsen ex-røyker.

Anonymkode: fc521...85a

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt ikke. Det lukter høgg, er dyrt og ser dumt ut. Siden det faktisk også er ekstremt helseskadelig, er det et under at noen i det hele tatt røyker. Jeg har selvsagt prøvd i ungdommen, og det ga meg null og nada. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja! Et deilig avbrekk og smaker godt

Anonymkode: 6baff...27a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg liker lukten av røyk,men ikke røykelukt i etterkant. 

Anonymkode: a160f...e7a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Muligens. Enklere å holde vekta med røyk + at jeg alltid klarte å gå på do etter en kaffe og røyk på morgenen da jeg røyka. Nå sliter jeg periodevis med treg mage/forstoppelse, og det er ganske kjipt.

Anonymkode: bfb9e...751

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Altfor dyrt. 

Rett og slett. 

Anonymkode: 44993...587

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, det setter seg i alt og stinker. Snus derimot...

Anonymkode: 0c2b0...531

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg røykte fra jeg var 15 år. I hele 18 år. Er så glad for at jeg tok en Cold turkey og bare stoppet. Eneste jeg brukte var drops. Anser meg selv som ekstrem sterk person med stor viljestyrke. Jeg hadde ikke ville røykt uansett....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

hvorfor / hvorfor ikke?

å ja

Anonymkode: 0305d...094

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Blant oss som begynte å røyke i ungdommen (altså født under 1990), så hadde neppe like mange røyker om det ikke var helseskadelig. Det var jo nettopp det at det var farlig som gjorde det kult. Ikke minst fordi det heller ikke var lov (da de fleste begynte da de var under 18 eller under 16 som var aldersgrensa på 80-tallet. Så for ngdom ble røyking sm en ulovlig ekstremsport. Ikke var vi redde for sykdom og død heller da de færreste ungdom klarer å se for seg dette. Ungdom føler seg udødelige.

Nå er jeg 40+, og sluttet å røyke for over 10 år siden. Hadde det derimot dukket opp gode sigaretter som ikke lengre var helseskadelige hadde jeg nok begynt igjen for ‘kosens skyld. Det er ‘det lille ekstra sammen med ett par glass sammen med venninnegjengen eller på ferieturer.

Anonymkode: 4d522...0f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg sluttet for mange år siden,  og er så glad for friheten det gir meg.  Å være avhengig er aldri positivt.  

Anonymkode: 11806...d40

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overhodet ikke. Det stinker jo, og er generelt ekkelt. I tillegg er det en ekstremt dyr uvane.

Endret av SPOCA
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

hvorfor / hvorfor ikke?

La meg tenke...🤔...

Det koster masse..gjør meg avhengi slik at tobakksindustrien får loppe meg for penger resten av livet...lukter dritt..misfarger tennene..og setter seg i både vegger og klær...😂..

Hvorfor i all verden skulle jeg ønske å begynne med noe sånt?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Sitronterte skrev (12 minutter siden):

Jeg røykte fra jeg var 15 år. I hele 18 år. Er så glad for at jeg tok en Cold turkey og bare stoppet. Eneste jeg brukte var drops. Anser meg selv som ekstrem sterk person med stor viljestyrke. Jeg hadde ikke ville røykt uansett....

Det blir litt urettferdig å skylde på stor viljestyrke. Det er genetisk både  hvor sterk viljestyrke man har men også hvor fysisk avhengig man blir av nikotin. Jeg røyker i 15 år og festrøyket etter dette noen år. Jeg var hele tiden bare psykisk avhengig. Kjente aldri noe nikotinsug. Så det var relativt lett å slutte for meg også. Så tenker kke jeg var’flinkere enn mine venner som våde måtte ha medisiner og nikotinprodikter for å slutte.

Anonymkode: 4d522...0f0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok vært festrøyker der det passer og evt tatt en røyk på kvelden sommerstid. Noe sånt😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, fordi det lukter og er er dyrt. 
Har jo ikke sug etter en røyk når jeg ikke røyker eller er avhengig av det. 
Men har en uvane med snus, som jeg vil slutte med 

Anonymkode: 0350f...493

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Brunello skrev (47 minutter siden):

Selvsagt ikke. Det lukter høgg, er dyrt og ser dumt ut. Siden det faktisk også er ekstremt helseskadelig, er det et under at noen i det hele tatt røyker. Jeg har selvsagt prøvd i ungdommen, og det ga meg null og nada. 

Oj 🤯 her fant vi akkurat den «smarteste kniven i skuffen» 😂 … kan du lese èn gang til hva det sto i overskriften på det du svarte så smart på? …? Det om helseskadelig…. 😂🤣

🤪🤯🙄🤷‍♀️🤦‍♀️🙇‍♀️

Anonymkode: f276a...a89

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...