Gå til innhold

Noe som kan lages på forhånd til gjester

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Som man ikke vet nøyaktig når kommer, med etpar timer fra eller til. Så kjekt å ha noe klart som er like godt etter å ha stått flere timer.

Noe annet enn bare rundstykker med pålegg/eggesalat eller iskrem med bær som jeg har servert til nå? Vafler synes jeg ikke er så fristende etter flere timer f.eks. Har ikke bakeutstyr.

Anonymkode: 349c6...6c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Så dessverre litt sent at denne burde vært lagt under «Mat og drikke». 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sb88 skrev (1 minutt siden):

Pastasalat 

Takk for tips, det kan jo også passe som lunsj, da det vanligvis er på dagtid og ikke kveld/rundt middagstid det er snakk om.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pai m/creme fresh og grønn salat

spekemat/brødpinner

ost & kjeks

Endret av Rødstrupa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vestlandslefser med kanel og sukker 😊 

Anonymkode: 7e674...014

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg lager karbonadesmørbrød med stekt løk, og salat.  Når de tilreisende kommer er det bare å varme opp karbonadene og løken i ovnen i 5 minutter, og alt er klart til servering.

Anonymkode: b8c9a...914

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt av gryter og supper funker også. Varmes opp når gjestene er der. Salater som evnt bare blandes sammen rett før. Reker - kan stå kaldt i kjøleskap noen timer etter tining. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
MissSkog skrev (14 minutter siden):

Alt av gryter og supper funker også. Varmes opp når gjestene er der. Salater som evnt bare blandes sammen rett før. Reker - kan stå kaldt i kjøleskap noen timer etter tining. 

Glemte skrive det er på dagtid. Så kanskje litt feil å servere gryterett kl 11, men en enkel salat og kalde reker passer jo.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Suppe med brød til. Bare å varme kjapt når de kommer.

Anonymkode: e58e9...f4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble de laget lasagne til liggende formål tidligere i sommer, men da fra kl 13 kunne de komme. Karbonader har også vært noe som har blitt laget. 

Ellers godt brød, karbonader, røkelaks, eggerøre, reker osv. 

En god suppe, med godt brød til. Evt rundstykker.

Pastasalat, med godt brød til. Samme med ost/skinke, eller kyllingsalat. Middelhavssalat med feta og oliven og gjerne noe linser er også gode salater. Med middelhavssalat så vil den bare blir bedre av at urtene vil få tid til å godgjøre seg noen timer. 

Pizza/pesto/ostesnurrer som en varmer litt når folk kommer med en grønn salat til. 

Blomkålgrateng med ostesaus kan også varmes litt ved behov. 

Bondeomelett tåler vel også å stå litt 🤔

Focaccia synes jeg alltid er godt, og kan passe til både suppe, gryteretter (ser det er litt tidlig på dagen for det), og til salater.  Litt høy focaccia kan en også fylle som et rundstykke, så blir det ekstra godt. 😋

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sb88 skrev (11 timer siden):

Pastasalat 

Nå er det heldigvis ikke meg som er verken vertinne eller gjest her, men personlig avskyr jeg pastasalat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Glemte skrive det er på dagtid. Så kanskje litt feil å servere gryterett kl 11, men en enkel salat og kalde reker passer jo.

Ts

Sant, men supper kan funke! Jeg ville uansett gjort det så enkelt som mulig. Er det varmt er kanskje en salat det enkleste ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...