Gå til innhold

Kjæresten liker ikke at jeg går ned i vekt


AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Har gått ned en del i vekt, og nå ymter kjæresten inn på at han er redd jeg kommer til å forlate han når jeg blir tynn. 
jeg sier til han at det er jo ikke for å bli fin at jeg slanker meg, men for å bli sunn og bedre form, for meg selv OG ungene. 
vi har to barn sammen. Jeg var såklart tynnere da vi ble sammen, men fortsatt overvektig. Nå er jeg på vei mot vekta fra da vi ble sammen. 
 

hva kan jeg si for at han skal skjønne at jeg ikke skal forlate han når jeg blir «tynn»? Og klarer han ikke unne meg dette liksom.. kjenner jeg blir litt nervøs for at han ikke skal stole på meg lenger hvis jeg reiser ut osv. Er det noen jeg isåfall prøver å bli fin for så er det jo han 🤔

noen med råd? 

Anonymkode: 44bb3...e3c

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo ikke mye du får sagt. Han tenkte helt klart at det å være overvektig er likestilt med å ikke være attraktiv. Nå som du går ned i vekt føler han seg truet. 
 

 

Anonymkode: aee53...ca5

  • Liker 9
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istedet for å bli glad for din skyld så tenker han at du skal forlate han, han har veldig rare tanker og prioriteringer. 

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne mannen og du bør komme dere i parterapi, TS.

Hvis dere ikke får ryddet opp, så tror jeg han vil sabottere det at du nå tar ansvar for din egen helse.

Han føler seg truet, og så velger han bevisst å sabottere deg og det du nå gjør for å få bedre helse og dermed også være mer fornøyd med egen kropp fremover. Det han gjør da er stygt, det er nedpsyking, det er manipulering.

Om mannen er usikker, da må han selv søke terapi for dette.

Er mannen overvektig selv, og ikke vil ta ansvar for egen helse? I så fall - han trenger terapi!

Du skal ikke akseptere at han sier det han gjør til deg nå!

Jeg ville spurt ham - ønsker han ikke at du skal holde deg friskest mulig og ha en mest mulig funksjonell kropp? Stoler han ikke på deg, siden han er redd du vil være utro mot ham?

Svarene han gir deg gir deg en pekepinn på hvor mye tid det ev. er verdt å gi ham, og om du gir ham tid og mulighet i parterapi.

Slik han holder på nå, det er så usunt, at du bør komme deg ut av forholdet om han fortsetter å sabottere din vektnedgang (som jo er basert på din egen helse).

Anonymkode: 03b5e...002

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert bare noe han sier. Et slags merkelig komplement? Ikle tenk på det engang. 

Anonymkode: 5bb42...ca8

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er sikkert bare noe han sier. Et slags merkelig komplement? Ikle tenk på det engang. 

Anonymkode: 5bb42...ca8

Ja sånn kunne mannen min også funnet på å si bare på tull. Men TS kjenner vel mannen sin og vet om han er seriøs eller ikke. Hun hadde neppe skrevet innlegget om hun ikke trodde mannen var seriøs.

Anonymkode: c981a...049

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

hva kan jeg si for at han skal skjønne at jeg ikke skal forlate han når jeg blir «tynn»?

"If you liked it then you shoulda put a ring on it!"

Anonymkode: d7408...216

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du spurt han hva han faktisk mener, eller er det kun at han er redd for at du skal forlate ham? Noen foretrekker jo faktisk på kvinner med litt mer former. 

Jeg synes man kanskje bør snakke sammen før man konkluderer med at mannen er helt forferdelig og grusom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Så det du sier, er at du regner meg som uattraktiv nå? Og at ingen vil ha meg? Har du tatt til takke?

Tror du jeg tok til takke med deg pga mine ekstra kg?

Kan jeg få noe bedre som slank?

Hva gjør deg for dårlig til å ha en slank kone? Har du selv forbedringspotensiale?"

Du må jo bare utfordre han på tankene sine. Det er tydelig at han har hatt en viss trygghet i at du ikke er så flott i hans øyne.

Anonymkode: 9e4e6...f6f

  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må snakke sammen.

Det kan være han føler seg truet, eller at han har spass dårlig selvtillit at han ikke tror du vil ha han mer, det kan ha vært en veldig dårlig fleip, det kan ha vært en ubetenksom kommentar.

Er han slank eller stor selv? Trener han? Er han aktiv på andre måter?

Er det andre ting som ikke fungerer i samlivet? Er han flink på husarbeid og stille opp for barna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har elendig selvtillit 

Anonymkode: 10315...54e

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt skikkelig forbanna og sagt ham noen sannhetens ord om at han nettopp kalte meg stygg hvis han virkelig mente at den eneste grunnen til at jeg var sammen med ham var at jeg var for uattraktiv til å få noen andre🤯

Anonymkode: e0a7e...1c2

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg hadde blitt skikkelig forbanna og sagt ham noen sannhetens ord om at han nettopp kalte meg stygg hvis han virkelig mente at den eneste grunnen til at jeg var sammen med ham var at jeg var for uattraktiv til å få noen andre🤯

Anonymkode: e0a7e...1c2

Ts sin mann lufter sin bekymring og han har 100% rett i sin bekymring og ønsker å bli betrygget.

Det er ingenting å bli forbannet over.

At damer som endrer status oppgrader partner skjer hele tiden.

Ingen blir oftere dumpet enn menn gift med damer som tar videreutdanning. slanke opereres, trener seg slank og fit.

Damer som plutselig blir fit og trent kjøper nye klær, får oppmerksomhet fra menn hun tidligere ikke hadde sjans på. Selvtilliten går i taket osv.

At mannen i dette tilfellet er bekymret er reelt og overhodet ikke ubegrunnet. 

 

Anonymkode: f8dc7...de0

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Ts sin mann lufter sin bekymring og han har 100% rett i sin bekymring og ønsker å bli betrygget.

Det er ingenting å bli forbannet over.

At damer som endrer status oppgrader partner skjer hele tiden.

Ingen blir oftere dumpet enn menn gift med damer som tar videreutdanning. slanke opereres, trener seg slank og fit.

Damer som plutselig blir fit og trent kjøper nye klær, får oppmerksomhet fra menn hun tidligere ikke hadde sjans på. Selvtilliten går i taket osv.

At mannen i dette tilfellet er bekymret er reelt og overhodet ikke ubegrunnet. 

 

Anonymkode: f8dc7...de0

For noe tull. Damer skiller seg ikke av disse grunnene, de skiller seg fordi mannen er udugelig og har vært det i mange år. Når de så endelig er fri fra fjolset kan de igjen fokusere på seg selv. 

Anonymkode: e0a7e...1c2

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig skjønner jeg godt om han rett og slett foretrekker deg med litt mer former… men hvis han mener det han sier bokstavelig er det noe underliggende galt her.

Dette bør dere snakke gjennom godt og grundig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sagt seriøst da, og ikke på tull? Mange kan jo si sånne type ting på tull. Om ikke hadde jet virkelig begynt å stusse på han. Om han mener at det ikke skal mer til enn litt endring av utseendet før dere forlater hverandre, kan det jo neppe være ekte kjærlighet.

Anonymkode: f4440...433

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her er det svigermor, av alle, som ikke liker at jeg går ned. Hun kommenterer vekten min både to og tre ganger hver gang vi ses, prøver å pushe på meg mer mat når vi spiser middag, sier at nå holder det, nå skal jeg ikke gå ned mer. Jeg er akkurat mellom normalvekt og overvekt, så er liksom ikke syltynn heller. Det er vanvittig slitsomt. Mannen min sier det er fordi hun selv har prøvd å gå ned i så mange år uten hell, og sikkert bare er sjalu. Kanskje mannen din skulle ønske han også kunne gå ned i vekt og sier sånne ting for å få utløp for frustrasjon over egen helse?

Anonymkode: 6f5d0...e51

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Ts sin mann lufter sin bekymring og han har 100% rett i sin bekymring og ønsker å bli betrygget.

Det er ingenting å bli forbannet over.

At damer som endrer status oppgrader partner skjer hele tiden.

Ingen blir oftere dumpet enn menn gift med damer som tar videreutdanning. slanke opereres, trener seg slank og fit.

Damer som plutselig blir fit og trent kjøper nye klær, får oppmerksomhet fra menn hun tidligere ikke hadde sjans på. Selvtilliten går i taket osv.

At mannen i dette tilfellet er bekymret er reelt og overhodet ikke ubegrunnet. 

 

Anonymkode: f8dc7...de0

Nja, dette er nok delvis sant, men med feil premisser. For det er nemlig gjerne sånn at damer har tenkt på å forlate mannen lenge før de endelig går, og ofte har de også sagt dette i klartekst til mannen lenge, han har bare nektet å høre på. Og så er det slik at når dama har bestemt seg for å gå, så begynner hun å distansere seg fra mannen og tenke "hvordan skal jeg klare meg på egenhånd, hvordan vil jeg at mitt nye liv skal være?" Og da kommer videreutdanning, ny jobb, fokus på egen kropp og helse, etc på løpende bånd. Så hun er gjerne allerede i ferd med å bli "en bedre versjon av seg selv" innen hun forlater mannen fysisk, men psykisk har hun gjerne vært ferdig med forholdet lenge.

 

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ts sin mann lufter sin bekymring og han har 100% rett i sin bekymring og ønsker å bli betrygget.

Det er ingenting å bli forbannet over.

At damer som endrer status oppgrader partner skjer hele tiden.

Ingen blir oftere dumpet enn menn gift med damer som tar videreutdanning. slanke opereres, trener seg slank og fit.

Damer som plutselig blir fit og trent kjøper nye klær, får oppmerksomhet fra menn hun tidligere ikke hadde sjans på. Selvtilliten går i taket osv.

At mannen i dette tilfellet er bekymret er reelt og overhodet ikke ubegrunnet. 

 

Anonymkode: f8dc7...de0

Så hvorfor var han ikke bekymret før? Jo, fordi hun var overvektig, og han anså ikke henne som attraktiv. Han har "savet" og blitt sammen med ei dame som ikke er attraktiv for andre menn, slik at han ikke risikerer å bli dumpet, eventuelt at han ikke hadde sjanse på babes. Det vet han - at han fortsatt ikke har sjansen på babes, og at babes ofte velger det beste. Menn må slutte å ta til takke, for så å sabotere damas vei mot sunnere liv.

Anonymkode: 8a3fd...6dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClausSaus skrev (17 minutter siden):

Personlig skjønner jeg godt om han rett og slett foretrekker deg med litt mer former… men hvis han mener det han sier bokstavelig er det noe underliggende galt her.

Dette bør dere snakke gjennom godt og grundig.

Det er fortsatt HENNES liv og helse, uansett hva han foretrekker. Hvis dama di foretrekker undervektige menn, skal du slanke deg til sykelig undervekt for å tekkes henne? Det er bare damer som gjør slik.

Anonymkode: 8a3fd...6dd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...