Gjest kollavippen Skrevet 17. februar 2006 #1 Skrevet 17. februar 2006 Jeg går meg ofte vill i Aftenpostens nyhetsarkiv, og denne gangen ville jeg sjekke hva folkemeningen var om Irak-krigen i 2003, før den startet Visste du at over 90% av alle nordmenn var i mot en krig uten støtte i FN i januar 2003? 19. mars, en dag før krigen startet, var ikke dette spørsmålet lenger aktuelt, for man hadde bestemt seg for å kjøre løpet alene i Washington og London. Men det var solid motstand i folket; 63 prosent var i mot invasjonen, mens 20 prosent støttet den. Jeg har her samlet opptakten til Irak-krigen; hva folk mente i de forskjellige landene, og hvordan folkemeningen endret seg. Fokus er lagt på året 2003, med enkelte målinger fra 2004 og 2005. Timeline er fra Aftenpostens nyhetsarkiv - en glimrende kilde når den kontemporære historie skal nedtegnes. http://www.nitrogen.no/index.php?xpresso=b...06-02&bselid=82 Hva var ditt standpunkt den gangen, og hva er det i dag?
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2006 #2 Skrevet 18. februar 2006 Mitt standpunkt har vært det samme hele tiden: Nei til krig i Irak.
Gjest King James Skrevet 18. februar 2006 #3 Skrevet 18. februar 2006 Jeg var i mot den. Og det er jeg ennå.
Christiane Skrevet 19. februar 2006 #4 Skrevet 19. februar 2006 Jeg var for krigen da, og jeg angrer ikke på det i eftertid.
Brunhilde Skrevet 19. februar 2006 #5 Skrevet 19. februar 2006 Mitt standpunkt har vært det samme hele tiden: Nei til krig i Irak. ← Jeg må si meg enig med gjesten over: Nei til krig i Irak. Dessuten ønsker jeg ikke å bli en del av "United States of The World med Bush som øverste leder.
Gjest Gjesta Skrevet 19. februar 2006 #6 Skrevet 19. februar 2006 Var mot den før krigen startet, og har fortsatt samme mening.
Gjest Markus i Oslo Skrevet 19. februar 2006 #7 Skrevet 19. februar 2006 Jeg var en av mange som synes at å gå til krig på grunn av frytkten for påståtte MØV var litt tullete. Nå viste det seg jo at alt snakket om MØV bare var møl, og jeg tror ikke at noen har blitt mer positive til en enda mer grunnløs krig sånn i ettertid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå