AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #1 Skrevet 31. juli 2024 Mannen kom i kontakt med en dame på et jobbarrangement, og avtalte en jobb-lunsj påfølgende uke. De treffer hverandre, og damen gir uttrykk for at hun vil treffes igjen snart. Noen uker senere forteller mannen meg om denne damen, og at han avsluttet kontakten da han forstod at det bar galt avsted, og at hun er forelsket i han. Da har de bare kjent hverandre i to uker. Han klarer å rote seg oppi en forklaring som tydelig inneholder løgner. Jeg klarte ikke la være å snoke, og fant slettede meldinger som viste at de har hatt ganske hyppig meldingskontakt som er flørtende, men ikke seksuell. De henviser til telefonsamtaler, og samtaler på andre medier. De planlegger et nytt treff, som stadig blir flyttet på. Det er tydelig at de er bevisst at dette er hemmelig kommunikasjon, og viser i meldingene til at de ikke kan sende meldinger når mannen er hjemme. Han har også slått av varsler. Meldingene fra mannen før han avslutter er lange og veldig unnskyldende, med henvisninger til at han holder på å falle for henne. Han har også googlet henne jevnlig i ukene etter at han fortalte at kontakten har opphørt. (Samt googlet sletting av spor..) Jeg konfronterer han med funnene, og han «innrømmer» ugrei kontakt. Iflg han har det vært en lunsj, to telefonsamtaler, og noe snakk på linkedin, utenom de meldingene jeg har lest. Han har ingen ønsker om å forlate ekteskapet, eller treffe henne igjen. Jeg har heller ingen planer om å gå pga dette, og stoler på det meste av det han sier, men jeg føler at en viktig tillit er brutt, og at han på et vis har ydmyket meg. Er jeg sær som blir så lei meg av to uker med hemmelig flørting? Er dette innafor i ditt forhold? (Og vær så snill å ikke gjøre dette også til en diskusjon om mobilsniking, jeg vet det er ulovlig..) Anonymkode: 66277...4ff 3
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #2 Skrevet 31. juli 2024 Nei, det er ikke innafor. Om jeg skulle klare å stole på mannen må han bryte all kontakt. Dessverre er jeg redd for at uansett hva manen gjør så vil jeg ha en utrygghet. Da blir brudd uunngåelig. Anonymkode: bb2a8...a1a 9 8
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #3 Skrevet 31. juli 2024 Dette er helt klart langt over grensen til hva som er ok i mine øyne. Men så er det engang slik at vi mennesker gjør feiltrinn noen ganger. Han virker som han er ærlig mot deg. Og personlig ville jeg tilgitt. I løpet av et langt samliv vil man møte mennesker man kan falle litt for, da er trikset å ikke ha kontakt/ mate dette crushet. Det har han gjort og det var feil av han…ved å gjøre dette har han risikert deres forhold. Men igjen, er du glad i mammen din tilgir du han dette.. Anonymkode: 1349e...ad3 6 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #5 Skrevet 31. juli 2024 Usikker på om jeg tolerert det der i det hele tatt. Anonymkode: 1f93f...f7f 6 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #6 Skrevet 31. juli 2024 Lett å si for andre at du må gå. Men det er det bare du som kan bestemme. Det som kan bli et problem er å stole på mannen,også i ettertid.. Anonymkode: e5329...c88 2 3
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #7 Skrevet 31. juli 2024 På en skala fra 1-10? 10. Hadde det skjedd i mitt liv - og det har det - hadde jeg gått. Jeg gikk ikke da det skjedde meg meg første gang, og jeg skal love deg at det ikke ble siste! Anonymkode: 036a0...aff 2 2
anonym482 Skrevet 31. juli 2024 #8 Skrevet 31. juli 2024 Jeg ville tenkt meg veldig om mht. om jeg kunne stole på denne mannen i fremtidige liknende situasjoner. Her må du ta med i betrakning hvordan han har vært frem til nå, før denne hendelsen, for å vurdere risikoen for videre tillitsbrudd. 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #11 Skrevet 31. juli 2024 Jeg hadde nok gitt forholdet en sjanse. Om du følte at forholdet var bra i utgangspunktet, så tror jeg at kommunikasjon er viktig for å gå videre. Jeg tipper mannen din gjorde dette for spenningen sin skyld og dette å føle seg attraktiv og interessant. Det er ofte derfor både menn og kvinner blir forledet på sånne stier. Visst både du og han ønsker å fortsette forholdet, så ville jeg sett noen rammer for hvordan veien skal gå videre, og selvsagt så må han vise at han virkelig ønsker deg. Anonymkode: 6a1a8...574 1
Gjest Hoia Skrevet 31. juli 2024 #12 Skrevet 31. juli 2024 Det er egentlig ikke møtene som er det verste, det er det at han vrir på det, at han ikke skjønner hvordan det virker på deg. Jeg kunne ikke levd med den kulden.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #13 Skrevet 31. juli 2024 Ouch.. den er vond. Men slik jeg forstår det.. det var mannen som sa fra først, uten at du hadde noen mistanker eller noe? Han har blitt litt betatt/forelsket og latt seg rive med, jeg kan til en viss grad forstå det kan skje. Men så har han stoppet opp og sagt fra. Muligens når han har gått et par skritt lengre enn hva jeg hadde vært komfortabel med da men... Nå er det ikke mitt forhold da men jeg tenker jeg kunne tilgitt og vi kunne jobbet med det om jeg visste han blodangret så fælt at han aldri i hele sitt liv kom til å være i nærheten av å gjøre noe sånt igjen. Når man er midt i det, så liker man oppmerksomheten, spenningen, tenker at det er jo ikke så farlig for den andre får ikke vite. Men så ble det plutselig ikke bare dagdrømmerier og fantasier men litt ekte, og da våknet han og dro i bremsen med en gang. Det er vondt og kjipt og tillitsbrudd. Men menneskelig. Anonymkode: 74f0c...61a 4
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #14 Skrevet 31. juli 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Mannen kom i kontakt med en dame på et jobbarrangement, og avtalte en jobb-lunsj påfølgende uke. De treffer hverandre, og damen gir uttrykk for at hun vil treffes igjen snart. Noen uker senere forteller mannen meg om denne damen, og at han avsluttet kontakten da han forstod at det bar galt avsted, og at hun er forelsket i han. Da har de bare kjent hverandre i to uker. Han klarer å rote seg oppi en forklaring som tydelig inneholder løgner. Jeg klarte ikke la være å snoke, og fant slettede meldinger som viste at de har hatt ganske hyppig meldingskontakt som er flørtende, men ikke seksuell. De henviser til telefonsamtaler, og samtaler på andre medier. De planlegger et nytt treff, som stadig blir flyttet på. Det er tydelig at de er bevisst at dette er hemmelig kommunikasjon, og viser i meldingene til at de ikke kan sende meldinger når mannen er hjemme. Han har også slått av varsler. Meldingene fra mannen før han avslutter er lange og veldig unnskyldende, med henvisninger til at han holder på å falle for henne. Han har også googlet henne jevnlig i ukene etter at han fortalte at kontakten har opphørt. (Samt googlet sletting av spor..) Jeg konfronterer han med funnene, og han «innrømmer» ugrei kontakt. Iflg han har det vært en lunsj, to telefonsamtaler, og noe snakk på linkedin, utenom de meldingene jeg har lest. Han har ingen ønsker om å forlate ekteskapet, eller treffe henne igjen. Jeg har heller ingen planer om å gå pga dette, og stoler på det meste av det han sier, men jeg føler at en viktig tillit er brutt, og at han på et vis har ydmyket meg. Er jeg sær som blir så lei meg av to uker med hemmelig flørting? Er dette innafor i ditt forhold? (Og vær så snill å ikke gjøre dette også til en diskusjon om mobilsniking, jeg vet det er ulovlig..) Anonymkode: 66277...4ff En grei tommelfingerregel er å ikke oppføre seg på en måte som ektefelle/partner ville reagert på hvis de så det. For meg er dette et stort tillitsbrudd, men hadde ikke skilt meg. På den andre siden hadde jeg foreslått åpent forhold da de seksuelle følelsene ville vært helt borte etter dette. Jeg hadde ikke orket å snoke noe mer eller spurt og gravd da jeg ikke hadde stolt på det han sa. Anonymkode: be469...6b6 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #15 Skrevet 31. juli 2024 Takk for svar! Jeg har følt meg som en dust som har grublet på (og sørget over) dette hele sommeren, så det er nesten litt godt at de fleste av dere også vurderer det som ugreit. Han fortalte om henne først ja, men utelot all kontakten og flørtingen, og viste til at hun la seg etter han. Jeg kommer ikke til å gå fra han (nå i alle fall), men føler ikke akkurat at han blodangrer, som noen ordla seg. Han angrer, men viser mer til at han skammer seg over egen atferd. Han har ikke sagt unnskyld, eller bedt om tilgivelse. Anonymkode: 66277...4ff 9
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #16 Skrevet 31. juli 2024 Jeg tror faktisk ikke jeg hadde klart å stole på han igjen. Anonymkode: 93f33...c6d 2
Gjest Uføre Unni Skrevet 31. juli 2024 #17 Skrevet 31. juli 2024 (endret) Han forteller deg at han har vært - emosjonellt utro - det er ikke det at han prøver å komme sannheten i forkjøpet? For du sier at han har sakt hun har lagt seg etter han og hun er forelsket i han. Enn han da? Er han et viljesløst bløtdyr? Han lyver. Og det vet du, slik han har slettet unna. Jeg tipper at han forteller henne at du er gal og når det kommer mer håndfast på bordet, så er det hun som er gal. De har pult og nå er mannen din redd. Endret 31. juli 2024 av Uføre Unni Skrivefeil
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #18 Skrevet 31. juli 2024 Ts, da dere ble sammen, var det slik at han begynte å falle for deg FØR dere kysset? Er han en fyr som kan få den type følelser og conection uten fysisk kontakt? Og hvor mye trenger han å dele med den andre emosjoneøt før han får den type følelser? Har dere barn? Anonymkode: be469...6b6 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #19 Skrevet 31. juli 2024 Uføre Unni skrev (1 time siden): Han forteller deg at han har vært - emosjonellt utro - det er ikke det at han prøver å komme sannheten i forkjøpet? For du sier at han har sakt hun har lagt seg etter han og hun er forelsket i han. Enn han da? Er han et viljesløst bløtdyr? Han lyver. Og det vet du, slik han har slettet unna. Jeg tipper at han forteller henne at du er gal og når det kommer mer håndfast på bordet, så er det hun som er gal. De har pult og nå er mannen din redd. Hvor mye har han delt av seg selv for at hun skal begynne å bli forelsket i ham? H ilke sider av seg selv? Hvilke sider av seg selv som normalt ville vært forbeholdt ts? Anonymkode: be469...6b6 1 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #20 Skrevet 31. juli 2024 Han løy til deg, han fortsatte å lyve til deg, og han lyver åpenbart fremdeles til deg. Husk, de har fremdeles planer om å møtes igjen... Hvilke planer har han for gjøre seg fortjent til din tillit videre fremover? Hva gjør han for å bygge opp igjen tilliten i forholdet? Har han tenkt å bytte jobb, slik at han ikke treffer på henne igjen? Har han foreslått parterapi? Ikke har han bedt om unnskyldning, ikke har han beklaget. Jeg hadde ikke stolt på denne mannen. Det at du føler som du gjør fremdeles etter å ha tenkt på dette hele sommeren, Ts, så er det tydelig at du heller ikke stoler på ham. Da bør dere i det minste komme dere i parterapi så fort som mulig. For nå er mye av følelsene allerede ødelagt, grunnmuren i forholdet - tillit og respekt og omtanke - den har han skadet. Alle vet at alvorlige skader i grunnmuren må repareres så fort som mulig. Din har tydeligvis ikke gjort noe for å reparere skaden. Og da er det ikke rart at du føler du ikke kan stole på ham. Anonymkode: 12a0d...bb1 1 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå