Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har hatt to forsøk i utlandet med kort tid mellom. Jeg sendte inn alt til Helfo for å få refusjon. Ringte de flere ganger på forhånd for å være helt sikker på at jeg fikk lagt ved alt. Jeg sendte inn all dokumentasjonen de etterspurte, alle kvitteringer, erklæring fra lege i utlandet og en ekstra erklæring fra norsk lege tilfelle noe skulle være uklart. Lastet også opp et eget skriv hvor jeg spesifiserte hva de ulike vedleggene var - selvom det er ganske selvforklarende.

Nå har jeg fått 3 (!) ulike brev fra 3 ulike saksbehandlere hvor de ber om mer informasjon. Jeg ringer de - sitter i telefonkø i 40 min, forklarer de at dokumentasjonen allerede er sendt inn hvorpå de bare "åja der var hehe skal vi ordne det". Sendte inn alt i april og fortsatt har jeg ikke sett en krone. Senest i dag fikk jeg et nytt brev hvor de ber om dokumentasjon som allerede ligger inne. 

Er det vanlig at det er såå mye styr? Dette har blitt et så stort stress- og irritasjonsmoment at jeg nesten vurderer å ikke søke refusjon neste gang... 

Anonymkode: 28c36...198

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja det kan tidvis være en del rot og ta mye tid når det er refusjon fra utlandet-  særlig hvis ikke alt er sendt inn samtidig, og man får flere  innvendinger før første er godkjent. Skjønner ikke helt hvorfor det er sånn. 

Tok vel 5  mnd før vi fikk refusjon fra utlandet, mens ved norsk refusjon gikk det noen få uker. 

Anonymkode: 8531b...436

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Ja det kan tidvis være en del rot og ta mye tid når det er refusjon fra utlandet-  særlig hvis ikke alt er sendt inn samtidig, og man får flere  innvendinger før første er godkjent. Skjønner ikke helt hvorfor det er sånn. 

Tok vel 5  mnd før vi fikk refusjon fra utlandet, mens ved norsk refusjon gikk det noen få uker. 

Alt er sendt inn samtidig. Brukte helt sinnsykt lang tid på å få samlet alt og få det til å bli en ryddig prossess, men nei 🙈 Uff.. Får smøre meg med tålmodighet. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Alt er sendt inn samtidig. Brukte helt sinnsykt lang tid på å få samlet alt og få det til å bli en ryddig prossess, men nei 🙈 Uff.. Får smøre meg med tålmodighet. 

Ja er nok ikke noe annet å gjøre. Det tar tid, ikke noe fort gjort. Helt normalt at det tar tid, men de burde jo klare å SE at dokumentasjonen ligger der 🤷‍♀️ 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...