Gå til innhold

Hvem er alle disse pappaene på lekeplassene?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Nekter å dra ut med barnet? Det hadde jeg aldri godtatt. Hadde sagt han fikk komme seg ut med ungen eller så blir det 50/50 alene for da flytter jeg. 
Nekter?? 🤯

Anonymkode: 33d6f...b41

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min har alltid hatt meir lyst til å gå ut og leike med barna, medan eg likar best å vere inne;) Eg syns det fort vert kjedelig å leike ute på småbarns premisser, men mannen elskar det. Lett valg!

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tar våre 3 med på lekeplassen for jeg jobber lange dager i ukedagene, ofte med reising.

Da får jeg kvalitetstid med de, mens min kone får ladet batteriet sitt litt. Ofte sover hun eller leser bøker. Så kjøper vi med noe god lunsj hjem og spiser sammen.

Anonymkode: 35667...471

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mannen har reisejobb, så jeg er mye på lekeplass ol med barna alene. Har ikke lagt merke til at det er flere menn der, får følge bedre med neste gang 😅  Når mannen er hjemme tar han ofte med seg barna ut så jeg får alenetid til å sove eller hva jeg nå har lyst til. Vi er også mye ute på ting hele familien. Kunne aldri vært sammen noen som nekter å dra ut med sitt eget barn.

Anonymkode: 498cb...0df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ser mange her skriver at de vasker mens far er ute med barnet. Hvorfor har dere det sånn? Når barna her var små var de faktisk med når vi vasket helt fra de var 2-3 år. De vasket selvfølgelig ikke gulvet og sånt, men de fikk en egen liten klut til "å tørke støv" eller ryddet litt. Rommet deres tok vi alltid sammen. Da lærte barna at huset ikke vasker seg selv, og vi hadde det faktisk som en gøy familietid sammen der målet var å bli ferdig så vi kunne kose oss litt etterpå med lek og andre gøye ting.

Hvis barna alltid er ute og leker med pappa når huset vasker, så mister de familietid for alle samtidig som at de lærer tidlig at ting må gjøres hjemme. Selvsagt var det ingen tvang når de var små, men de ville ofte være med 🙂 Vi satte på morsom musikk og vasket i vei.

Anonymkode: a721f...eab

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Har et barn på 2 år som jeg er mye ute og farter med. Vi elsker å finne på morsomme ting sammen og er på alt fra besøksgårder til biblioteker, svømmehaller og lekeplasser.

Legger merke til at jeg som oftest er på alle disse stedene sammen med en haug fedre. Det er alltid fedrene som er ute, eller begge (og selvfølgelig noen mødre), men det er påfallende mye fedre!

Min mann nekter å dra ut med barnet og er til nød med en sjelden gang så vi blir alle 3. 

Kjenner jeg synes det er leit på mitt barns vegne at far er så lite interessert. Samtidig er det jo dessverre normalen i vår familie. Blir derfor så overrasket over at det kryr av fedre på alle lekeplasser vi kommer til.

Og, hvor er mødrene? Hva gjør dere mens far og barn er ut og koser seg? Hvorfor ble det pappa som dro ut?

Anonymkode: 8414c...3bc

Ehhhh, WHAT 😳😳😳😳😳

Anonymkode: d8ee0...c41

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har alltid byttet på å gjøre alt, og er begge glad i lekeplassen😁 er mange venner av barna der og vi blir kjent med andre foreldre der.

Anonymkode: 03896...bfb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror mange fedre er ute med ungene sånn at mødrene kan slappe av, shoppe og trene. Egentid. Evt at konene jobber feks helg. 

Anonymkode: cd2b8...268

Som oftest er mammaen hjemme og vasker huset eller er med baby nr 2. 

Veldig få mødre i den fasen får egentid på måten du beskriver. 

Anonymkode: 42a36...92d

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Du har dessverre et litt rosenrødt syn på dette. Her omkring er normalen at fedrene tar de største barna ut på ting mens mor steller hus/mat og passer minste. Man får ikke mye ro og tid for seg selv når Morten minstemann herjer i vaskebøttene. 

Anonymkode: eec6e...d91

Og rundt meg er normalen at man deler slikt likt, etter interesser. Dette ga et gufs fra fortiden. 

Han tar med begge. Og han løper rundt, dytter på husker og er med i leken. Kommer så hjem og vasker badet før helgen. 

Jeg ser ikke hva som er "rosenrødt" med det? I så tilfelle fortjener du bedre. 

Anonymkode: 96592...6b3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ser mange her skriver at de vasker mens far er ute med barnet. Hvorfor har dere det sånn? Når barna her var små var de faktisk med når vi vasket helt fra de var 2-3 år. De vasket selvfølgelig ikke gulvet og sånt, men de fikk en egen liten klut til "å tørke støv" eller ryddet litt. Rommet deres tok vi alltid sammen. Da lærte barna at huset ikke vasker seg selv, og vi hadde det faktisk som en gøy familietid sammen der målet var å bli ferdig så vi kunne kose oss litt etterpå med lek og andre gøye ting.

Hvis barna alltid er ute og leker med pappa når huset vasker, så mister de familietid for alle samtidig som at de lærer tidlig at ting må gjøres hjemme. Selvsagt var det ingen tvang når de var små, men de ville ofte være med 🙂 Vi satte på morsom musikk og vasket i vei.

Ja takk, begge deler. Å leke "vaske hus", "lage mat", "rydde leker" skjer nesten daglig. 

Men det tar jo tid. Så å ha de med hele tiden er fullstendig urealistisk, greit med noen veldig effektive økter for å komme ajour. 

Og hvorfor arbeidsdelingen? Fordi vi begge foretrekker det. Han er den som liker aktiv lek og herjing best. Jeg liker stunden med en god podcast på øret, og ellers ro rundt meg. Selv om vi innimellom også bytter på, selvfølgelig. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mannen min tar sønnen vår på 5 med ut på masse forskjellig. Lekeplasser, lekeland og sykkelturer. I går var de på kino på dagen mens jeg var på jobb. 

Vanligvis når de er ute holder jeg på ute i hagen, trener, shopper, ordner inne eller rett og slett slapper av. Han gjør det samme om det er jeg som er ute med barnet. 

Jeg hadde aldri akseptert at han ikke gadd å være ute med barnet. Ærlig talt. Begge får stille opp!

Anonymkode: 76481...0ec

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For å være ærlig.

Klesvasken med en god podcast, eller på telefon med ei venninne, foran lekeplassen. Hvilken dag som helst 😅

For mannen er det motsatt.

Vinn-vinn. 

Samme her. Vaske badet og henge opp klær har blitt den nye egentiden min. Det er som å meditere 😅

Anonymkode: 15b3d...177

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Fordi far synes det er den beste måten å være sammen med barna når han er alene med begge to. 
det skal sies at ofte er det meg eller begge to, for han er mye mer effektiv enn meg og da tar jeg med meg barna ut sånn at han kan vaske hus. 

Anonymkode: d4300...236

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Barna mine er ofte med, men av og til er det mest effektivt å ta dem med ut i stedet for at de skal stå og hyle med hendene over ørene fordi de synes støvsugeren bråker. 

Anonymkode: d4300...236

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser for meg de har fått valget mellom å gjøre husarbeid eller å ta ungene med ut... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan være mannen min, ute med sønnen sin. Hender jeg er med, men det er alenetid for dem, hvor de kan kose seg alene. Min stesønn har spesielle behov, og han har behov for alenetid både med far og meg.

Som regel lager jeg middag, rydder eller lignende. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Og rundt meg er normalen at man deler slikt likt, etter interesser. Dette ga et gufs fra fortiden. 

Han tar med begge. Og han løper rundt, dytter på husker og er med i leken. Kommer så hjem og vasker badet før helgen. 

Jeg ser ikke hva som er "rosenrødt" med det? I så tilfelle fortjener du bedre. 

Det er på ingen måte fortid, men helt normal nåtid. Det er bare å se hva flertallet her svarer. Man må ha på ganske rosa briller for ikke å få det med seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er på ingen måte fortid, men helt normal nåtid. Det er bare å se hva flertallet her svarer. Man må ha på ganske rosa briller for ikke å få det med seg. 

De fleste skriver jo at de har en lik arbeidsdeling, og at begge gjør ting de trives best med. 

Det er bare du og TS som har tafatte menn. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Har et barn på 2 år som jeg er mye ute og farter med. Vi elsker å finne på morsomme ting sammen og er på alt fra besøksgårder til biblioteker, svømmehaller og lekeplasser.

Legger merke til at jeg som oftest er på alle disse stedene sammen med en haug fedre. Det er alltid fedrene som er ute, eller begge (og selvfølgelig noen mødre), men det er påfallende mye fedre!

Min mann nekter å dra ut med barnet og er til nød med en sjelden gang så vi blir alle 3. 

Kjenner jeg synes det er leit på mitt barns vegne at far er så lite interessert. Samtidig er det jo dessverre normalen i vår familie. Blir derfor så overrasket over at det kryr av fedre på alle lekeplasser vi kommer til.

Og, hvor er mødrene? Hva gjør dere mens far og barn er ut og koser seg? Hvorfor ble det pappa som dro ut?

Anonymkode: 8414c...3bc

spørsmålet mitt er da, hvem tar arbeidsbyrden hjemme? med matlaging, vask av klær og hus, innkjøp etc?  

Her gjør vi fordelinger, den som ikke er ute med barna tar det forefallende hjemme og sørger for mat når de andre kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...