AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #1 Skrevet 31. juli 2024 Jeg har trent mage hver dag i det siste, blant annet planken i noen minutter. I dag må jeg ha gjort noe feil, for jeg har fått kjempevondt i ryggen. Tror det er muskulært. Hjalp litt med paracet+ibux, men hva skal/bør jeg gjøre når det er så vondt? Kommer knapt opp av sofaen. Hvile, være i bevegelse? Anonymkode: d22a4...010
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #2 Skrevet 31. juli 2024 Du skal ta en pause. Planken er lett å å overbelastning av siden den krever stabilitet for å gjøre den riktig uten å feilbelaste. Å trene hver dag er heller ikke alltid så lurt. Jeg kan ikke ta planken. Gå rolige turer, og la kjernemusklene få hvile seg. Anonymkode: 8d5d8...41f
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #3 Skrevet 31. juli 2024 Hvor ofte trente du mage før du begynte hver dag? Bevegelse er stort sett alltid bra ved stive og ømme muskler. Ved vond rygg så vil det som oftest være veldig bra med rolige gåturer. Helt stillesittende er sjeldent å anbefale. Trening bør unngås om du ikke vet hvilke muskler som er ømme og hvilke øvelser du bør gjøre da. Anonymkode: 4f4b1...f59
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #4 Skrevet 31. juli 2024 Trener du rygg da? Bare tull å trene magen hver dag. Det skal jo være en muskulær balanse. Ingen kjører bicepscurl hver dag heller. Anonymkode: de9a7...d65
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #5 Skrevet 31. juli 2024 Takk for innspill! Har trent mage på samme måte 3-4 ganger i uka det siste året. Magen har blitt litt utflytende etter en sommer med mye godsaker så jeg ville sette inn et ekstra støt, men det ble tydeligvis overbelastning. Godt innspill om å trene mer kjernemuskulatur, takk for det! Veldig vondt nå altså 😔. Prøver en rolig gåtur i morgen. Anonymkode: d22a4...010
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #6 Skrevet 31. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Takk for innspill! Har trent mage på samme måte 3-4 ganger i uka det siste året. Magen har blitt litt utflytende etter en sommer med mye godsaker så jeg ville sette inn et ekstra støt, men det ble tydeligvis overbelastning. Godt innspill om å trene mer kjernemuskulatur, takk for det! Veldig vondt nå altså 😔. Prøver en rolig gåtur i morgen. Anonymkode: d22a4...010 Planken er jo kjernemuskulatur, det er ikke så sikkert du skal trene den for mye hvis du ikke har stabilitet nok. Jeg fikk beskjed av min fysio å slutte med den, og fikk alternative øvelser. Anonymkode: 8d5d8...41f
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #7 Skrevet 31. juli 2024 Trening av magen din gjør den ikke mindre utflytende, dersom du med det mener tjukk. Da er det bare god gammal cardio og sunt kosthold som hjelper deg. Hva gjelder ryggsmertene høres det ut som noe jeg selv har slitt med. Det viste seg at jeg hadde prolaps. Ta deg en tur til fastlege og be om MR dersom smertene vedvarer. Anonymkode: 3129b...b0f
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #8 Skrevet 1. august 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Trening av magen din gjør den ikke mindre utflytende, dersom du med det mener tjukk. Da er det bare god gammal cardio og sunt kosthold som hjelper deg. Hva gjelder ryggsmertene høres det ut som noe jeg selv har slitt med. Det viste seg at jeg hadde prolaps. Ta deg en tur til fastlege og be om MR dersom smertene vedvarer. Anonymkode: 3129b...b0f Jeg er veldig slank, har bare strukket ut magesekken litt i sommer 🙈 Anonymkode: d22a4...010
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #9 Skrevet 1. august 2024 Husk at du må trene rygg like mye som du trener mage. Hvis du vil ha en stram kjerne er ryggøvelser minst like viktige. Anonymkode: 95a9e...e07
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #10 Skrevet 1. august 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Husk at du må trene rygg like mye som du trener mage. Hvis du vil ha en stram kjerne er ryggøvelser minst like viktige. Anonymkode: 95a9e...e07 Ja, takk for at dere minner meg på det! Det har jeg ikke tenkt på. Anonymkode: d22a4...010
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå