AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #1 Skrevet 31. juli 2024 Hei dere. Gift kvinne på 44 år med voksne barn her. Jeg er sykt lykkelig over å ha fått studieplass på OsloMet, Kjeller som yrkesfaglærer, som var min drøm i mange år. Jeg bor i Trondheim og har dermed lang vei. Samlingene er 1 gang/ mnd. Kom dessverre ikke inn på NTNU som var mitt førstevalg. Jeg er også i full jobb, men har noe fleksibilitet i jobben. Så min glede er blandet med mye bekymring om hvordan jeg kan gjennomføre. Har noen opplevd lignende situasjon som kunne komme med tips og triks ? For selv om min økonomi er alminnelig okey, er det ganske dyrt med reise og overnatting så ofte. Er LO medlem, så litt støtte kan jeg få men så veldig mye er ikke 15 tusen kr i dag dekker. På forhånd tusen takk! Eva Anonymkode: b1979...092
Forumkonto Skrevet 31. juli 2024 #2 Skrevet 31. juli 2024 Har vært i lignende situasjon siste året. Har søkt om støtte fra fagforening, ulike legat osv. siden jeg ikke hadde rett på noe studiestøtte. God dialog med jobben, så har fått fri med lønn ved samlinger. Det er hektisk å studere ved siden av full jobb, men jeg er veldig glad for at jeg gjør det. Har et år igjen før jeg har master
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #3 Skrevet 31. juli 2024 Søk støtte hos Lånekassen? Anonymkode: 7d838...620
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #4 Skrevet 31. juli 2024 bestill billetter i god tid og bosted, billigere å leie Airbnb ofte enn hotell Anonymkode: 7d838...620
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #5 Skrevet 31. juli 2024 Jeg har gjort tilsvarende, med lån fra Lånekassen. Tok fullt lån, brukte minst mulig og betalte resten inn på boliglånet. Bodde på Airbnb nær skolen og var tidlig ute med (for min del) togbilletter. Anonymkode: 549b9...8b0
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #6 Skrevet 31. juli 2024 Hei! Jeg har nesten gjort motsatt. Jobbet like utenfor Oslo og studert YFL ved høyskolen i Finnmark og master ved NTNU. Jeg tok opp fullt lån fra lånekassa, Bestilte flybilletter tidlig og booket meg inne på rimelige boplasser. Det er mulig å finne rimelig hostel også i Oslo. Et annet alternativ er jo Airbnb. Lykke til! Anonymkode: a220a...03f
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #7 Skrevet 31. juli 2024 Hvilken støtte har du via LO? Anonymkode: f43ab...1ee
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #8 Skrevet 1. august 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvilken støtte har du via LO? Anonymkode: f43ab...1ee Jeg har ikke kommet i gang med dette enda, men lest at det er mulig å få for overnatting og bøker. Jeg ønsker å bruke minst mulig/ ingen lån og heller betale utgiftene løpende, da det tar lang tid å betale tilbake. Anonymkode: b1979...092
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå