Gå til innhold

Nedtrapping av alzheimer medisin, plutselig dårligere

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min far har stått på alzheimer medisin i 3 år. På maks dose. Nå skal han bytte medisin, da sykdommen utvikler seg. Han må trappe ned på den han står på nå, har holdt på i 2 uker, og vi merker veldig forskjell på han. Han har hj spl 4 ganger om dagen, bor fremdeles hjemme alene. 

Det har gått greit egentlig, men tilsyn av hj spl. 

Siste uken siden forrige nedtrapping er han blitt mer forvirret, sliter mer med å finne ord, bare merker han er mer forvirret.. vanskeligere å føre en samtale med. Var vel et tilfelle hvor han så noe som ikke var der. Tror vel han sliter med å sove om natten, etter nedtrappingen. 

Det er ikke så ille til vanlig, har ikke vært det. Ifølge hj spl er det mest sannsynlig pga medisin endringen, men jeg skal ringe legen hans i morgen for sikkerhets skyld. 

Noen som har erfaring med dette? Kan det være nedtrappingen?

Jeg bor 2 timer unna, besøkte han for 1 uke siden. Hadde egentlig ikke tenkt å besøke han før om 2 uker, men ville du besøkt han før? Pga sånn ting er nå? 

Anonymkode: 08b64...980

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Når skal han starte opp med nye medisiner? Ikke rart å oppleve endringer når man går ned fra maksdose til null. 
Håper din far får plass i en bolig eller institusjon så han får tilsyn hele døgnet. 
Det er en trygghet for han. 
også for dere 

Anonymkode: 2e205...1a1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...