AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #1 Skrevet 31. juli 2024 For snart 2 år siden, da jeg fikk mitt første barn, kjøpte jeg barnevogn og bilstol som står fast hos foreldrene mine. Dette er utstyr jeg selv har kjøpt og betalt, for å slippe drasse på alt dette hver gang vi skulle reise til dem. De bor på andre kanten av landet, så må reise med fly (evt kjøre 24 timer). Dette er en barnevogn som kan brukes fra nyfødt og ut vognperioden. Bilstolen går til 13 kg, så vi kan akkurat klare bruke den på denne ferien også. Om et par uker skal hele familien samles i en bursdag og vi skal reise dit for å være et par uker. Det samme skal broren min, og deres barn som blir 3 mnd. De skal også reise med fly. Nå fikk jeg derimot telefon fra moren min, som mener at JEG må ta med både barnevogn og bilstol. For det er bare rett og rimelig at den yngste i familien skal bruke babyutstyret. Vår unge som fyller to, er visst mer robust og klarer seg med mindre. Jeg kan forstå hva de mener, for det er stress å reise med nyfødt, bilstol og barnevogn. På den annen side har jeg ikke prampack for å ta med evt egen vogn, så dette er noe jeg må kjøpe eller leie. Bilstolen er umulig å få med, så orker ikke tanken engang (har solgt babystolen). Hva ville dere gjort? Tenkt at det er deres utstyr og bror får fikse seg selv? Har sagt de kan høre om å låne, men det før visst ikke an! Anonymkode: 2f63a...c16 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 Populært innlegg #2 Skrevet 31. juli 2024 Du har kjøpt, dere bruker det Anonymkode: 2fae2...4a1 71 6
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 Populært innlegg #3 Skrevet 31. juli 2024 Tenker absolutt at bror får ordne seg selv ja. Merker jeg blir irritert på dine vegne her 😤 Anonymkode: 11756...fd4 55 4
mereo Skrevet 31. juli 2024 #4 Skrevet 31. juli 2024 Din vogn og ditt sete, du har råderett over det. 25 1 3
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #5 Skrevet 31. juli 2024 Ditt utstyr, du bruker det slik du vil. Etter denne sommeren kan du demonstrativt selge det eller ta det med deg hjem igjen. Anonymkode: 79d40...579 33 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #6 Skrevet 31. juli 2024 Det er jo du som har kjøpt utstyret, selvfølgelig skal du bruke det! Helt vanvittig om de mener du skal betale for dette i tillegg til å betale for leie/låning av utstyr nå. Det er jo helt urimelig. Anonymkode: 530af...2bc 29 3
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #7 Skrevet 31. juli 2024 Du har kjøpt, så broren din får fikse det selv. Hvis du får lyst til å være grei ville jeg lånt bort kun vogna og tatt med en enkel trille til 2 åringen. Eventuelt kjøp den brukt der de bor og la den stå igjen. Anonymkode: c73f7...027 7 1
smurfebuss Skrevet 31. juli 2024 #8 Skrevet 31. juli 2024 Her har nok din mor lovt sønnen sin litt for mye og prøver å dytte ansvaret over på deg. Men det er ditt og du har rett på å bruke det. Snakk med broren din heller enn å bruke moren din som mellomledd. Kan de bruke bæresjal/-sele? Kan dere bruke bæresele eller meis? Skal dere alle sammen på biltur sammen? Finnes det i så fall noen å låne bilstol av? Hva gjør dere til neste år ang bilstol? Kan det være aktuelt å spleise på ny stol med bror i år mot at de får bruke utstyret de kommende årene? 18
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #9 Skrevet 31. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): For snart 2 år siden, da jeg fikk mitt første barn, kjøpte jeg barnevogn og bilstol som står fast hos foreldrene mine. Dette er utstyr jeg selv har kjøpt og betalt, for å slippe drasse på alt dette hver gang vi skulle reise til dem. De bor på andre kanten av landet, så må reise med fly (evt kjøre 24 timer). Dette er en barnevogn som kan brukes fra nyfødt og ut vognperioden. Bilstolen går til 13 kg, så vi kan akkurat klare bruke den på denne ferien også. Om et par uker skal hele familien samles i en bursdag og vi skal reise dit for å være et par uker. Det samme skal broren min, og deres barn som blir 3 mnd. De skal også reise med fly. Nå fikk jeg derimot telefon fra moren min, som mener at JEG må ta med både barnevogn og bilstol. For det er bare rett og rimelig at den yngste i familien skal bruke babyutstyret. Vår unge som fyller to, er visst mer robust og klarer seg med mindre. Jeg kan forstå hva de mener, for det er stress å reise med nyfødt, bilstol og barnevogn. På den annen side har jeg ikke prampack for å ta med evt egen vogn, så dette er noe jeg må kjøpe eller leie. Bilstolen er umulig å få med, så orker ikke tanken engang (har solgt babystolen). Hva ville dere gjort? Tenkt at det er deres utstyr og bror får fikse seg selv? Har sagt de kan høre om å låne, men det før visst ikke an! Anonymkode: 2f63a...c16 Det er da ditt utstyr som du har kjøpt nettopp for å slippe å drasse med frem og tilbake🫣 De får ta med eget. Det gjør vi når vi reiser med barn. De sjekker inn alt gratis uansett, prampack kan de kjøpe brukt på Finn… En babystol er virkelig ikke vanskelig å bære med seg på flyplassen. Ungen kan de ha i bæresjal/bæresele. Vogn i prampack, bilstol i hånden. Så stress er det ikke å gå med det fra bilen og til innsjekk av spesialbagasje som er på siden der, de er jo to voksne? Finnes også vogner for å frakte bagasje fra bilen og inn med… Anonymkode: 82cbd...3ea 8
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #10 Skrevet 31. juli 2024 Du snakker direkte med din bror, og sier at det er ditt utstyr som dere har betalt og ordnet, så at han må leie sitt eget utstyr. Anonymkode: d3f84...267 15
luxifine Skrevet 31. juli 2024 #11 Skrevet 31. juli 2024 "Det var fint tenkt at de lunne låne utstyret jeg har stående hos dere, men jeg har tenkt å bruke utstyret mitt selv på turen". (Kanskje de kan låne det en annen gang når vi ikke trenger det?) 12
Duff Skrevet 31. juli 2024 #12 Skrevet 31. juli 2024 Det er jo ditt så selvfølgelig skal dere bruke det når dere har behov for det. 3
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #13 Skrevet 31. juli 2024 Ring broren din. Anonymkode: 0bb19...914 6
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #14 Skrevet 31. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): For snart 2 år siden, da jeg fikk mitt første barn, kjøpte jeg barnevogn og bilstol som står fast hos foreldrene mine. Dette er utstyr jeg selv har kjøpt og betalt, for å slippe drasse på alt dette hver gang vi skulle reise til dem. De bor på andre kanten av landet, så må reise med fly (evt kjøre 24 timer). Dette er en barnevogn som kan brukes fra nyfødt og ut vognperioden. Bilstolen går til 13 kg, så vi kan akkurat klare bruke den på denne ferien også. Om et par uker skal hele familien samles i en bursdag og vi skal reise dit for å være et par uker. Det samme skal broren min, og deres barn som blir 3 mnd. De skal også reise med fly. Nå fikk jeg derimot telefon fra moren min, som mener at JEG må ta med både barnevogn og bilstol. For det er bare rett og rimelig at den yngste i familien skal bruke babyutstyret. Vår unge som fyller to, er visst mer robust og klarer seg med mindre. Jeg kan forstå hva de mener, for det er stress å reise med nyfødt, bilstol og barnevogn. På den annen side har jeg ikke prampack for å ta med evt egen vogn, så dette er noe jeg må kjøpe eller leie. Bilstolen er umulig å få med, så orker ikke tanken engang (har solgt babystolen). Hva ville dere gjort? Tenkt at det er deres utstyr og bror får fikse seg selv? Har sagt de kan høre om å låne, men det før visst ikke an! Anonymkode: 2f63a...c16 Du har kjøpt og du har betalt. Vil bror ha utstyr hos besteforeldre, må bror skaffe utstyr selv. Ditt er ditt, inntil du tilbyr å låne bort. Hadde dette vært meg, hadde jeg tatt vogna hos besteforeldre med hjem igjen, eller solgt den det samme med bilstolen. Anonymkode: 0e578...d69 5
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #15 Skrevet 31. juli 2024 Tusen takk for synspunktene deres. Var redd jeg var urimelig her, for jeg kan jo se deres side av saken også. De må gjerne låne så mye dem bare vil når vi ikke har behov for det eller er der, men nå trenger vi det like mye som dem. Har ringt broren min og fortalt at vi trenger det selv. Fikk ikke helt inntrykk av at hverken han eller moren min forsto at dette utstyrt fremdeles kan brukes av vårt barn (de tror babystolen kun kan brukes de første mnd og at det er uforsvarlig av meg å bruke det må) . De er begge enige i at hun er for stor og ikke vil passe til både vogn og stol🤦🏼♀️ Forstår ikke helt hva som skjer, er ikke helt likt dem å oppføre seg slik ovenfor meg. Har prøvd å komme med løsninger, så får resten være opp til dem nå. Anonymkode: 2f63a...c16 1 12
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #16 Skrevet 31. juli 2024 Argumentet om at 2-åringen er mer robust er jo tullete. 2-åringen trenger jo fremdeles bilstol og vogn, det samme gjør babyen på 3 mnd. Det gir ingen mening at de skal reise uten men du skal måtte ta med ekstra til ditt barn når det som står der ER DITT. Du får bare forklare dem at det er en misforståelse at tingene ikke lenger passer, at dere faktisk trenger dem. De har jo sikkert en babystol, det er mye lettere å ta med for dem enn deres småbarnsstol. Og de vil vel helst ha med vogn med bagdel så baby kan sove ordentlig og trygt, og man kan ha med bagen inn steder også for å ha baby i? En som varer fra nyfødt ut vognperioden er neppe optimal for de minste? Ang babybilstol og 2-åring så ville jeg og sjekket høyden på barnet ditt da, det er ikke bare vekt som ikke bør overskrides. Og den bør beltemonteres så dere får brattere helning, ikke monteres like liggende som til babyer. Anonymkode: 073e6...028 4
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #17 Skrevet 31. juli 2024 Du har kjøpt det så det er ditt utstyr. Din bror må fikse selv. Anonymkode: 6b988...40b 4
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #18 Skrevet 31. juli 2024 Jeg ville sagt til min mor at det er mitt utstyr og om hun holder fast ved dette blir vi hjemme men henter hjem utstyret ved neste besøkm så kan hun kjøpe nytt - så ville jeg solgt det siden du selv sier dine barn snart har vokst ut av utstyret.. Anonymkode: ecafd...0b8 3
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #19 Skrevet 31. juli 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Argumentet om at 2-åringen er mer robust er jo tullete. 2-åringen trenger jo fremdeles bilstol og vogn, det samme gjør babyen på 3 mnd. Det gir ingen mening at de skal reise uten men du skal måtte ta med ekstra til ditt barn når det som står der ER DITT. Du får bare forklare dem at det er en misforståelse at tingene ikke lenger passer, at dere faktisk trenger dem. De har jo sikkert en babystol, det er mye lettere å ta med for dem enn deres småbarnsstol. Og de vil vel helst ha med vogn med bagdel så baby kan sove ordentlig og trygt, og man kan ha med bagen inn steder også for å ha baby i? En som varer fra nyfødt ut vognperioden er neppe optimal for de minste? Ang babybilstol og 2-åring så ville jeg og sjekket høyden på barnet ditt da, det er ikke bare vekt som ikke bør overskrides. Og den bør beltemonteres så dere får brattere helning, ikke monteres like liggende som til babyer. Anonymkode: 073e6...028 Det er en vogn hvor det følger med både bagdel og sittedel (bugaboo). Formulerte meg kanskje litt dårlig i innlegget. Høydemessig er hun også akkurat innafor, og vi har testet i tilsvarende at det enda passer. Bør den ikke stå i base lengre da? Vi har base som den kan festes til? Ts Anonymkode: 2f63a...c16 6
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #20 Skrevet 31. juli 2024 Selvfølgelig trenger en toåring både vogn og bilstol.. hva i alle. Mer robust 😂🤷🏼♀️ Du må bare stå på ditt. Dere har behov. Bror får ordne seg selv. Om han så har en 3 mnd gammel baby eller 4 åring.. Anonymkode: 60fc9...dce 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå