AnonymBruker Skrevet 31. juli #1 Del Skrevet 31. juli Noen som har erfaring her? Jeg har prøvd å smelte stakelys og putte opp i former, men det var tungvint og synes ikke de ble så fine? Det ble litt bobler og matte flekker. Jeg har prøvd å se hva de mindre bedriftene selger, og ser at det er soyavoks? som er greia. Hvilke type former/støper anbefales? Husker jeg hadde en i tykk silikon og det var umulig å få ut lyset.. så finnes det noe annet som er enkelt å bruke? Planen er kun for hobby, altså bruke selv og evnt gi i gaver om de blir såpass bra. Anonymkode: a4ed7...290 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NinaLisa Skrevet 1. august #2 Del Skrevet 1. august Sjekk nettsider der det selges hobbyprodukter . Feks Panduro. Der har dem alt du trenger. Støping av lys er egentlig en kostbar affære hvis du må handle inn både utstyr å råvarer, men lysene blir fine. Lykke til 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august #3 Del Skrevet 1. august Du kan bruke rester av nesten nedbrente lys også om du har og smelte de 😊 jeg syns det hjalp å klippe opp silikonforma og så lukke den igjen med noe. Så kunne jeg vri lyset ut, var så lett at det knakk når jeg først prøvde å få av hele forma Anonymkode: 182cb...d52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 1. august #4 Del Skrevet 1. august Åhh det er morsomt det burde du begynne med 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august #5 Del Skrevet 7. august Lager lys selv av lysrester. Mer av miljøhensyn enn noe annet. Smelter alt sammen i et vannbad og heller i melkekartonger eller gamle telysbeholdere. Setter gjerne veken fast i bunnen i vekeholdere (?) som jeg har tatt fra gamle lys og satt i nye veker. Bruker limpistol. Når jeg heller på lysmassen så lar jeg det stå litt og banker forsiktig på forma også heller jeg på mer lysmassen etter noen min. Synes lysene etterpå blir fine da og uten hull. Anonymkode: f2286...2ad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august #6 Del Skrevet 28. august Har noen forslag på hvordan en kan unngå "synkehullet" i midten? Anonymkode: 8b221...410 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå