PusheenPusheen Skrevet 3. august #61 Del Skrevet 3. august Thndrcnt skrev (10 minutter siden): Det er faktisk helt sjokkerende hvor mange som villig kaster bort både vennskap og familie over små pengesummer. Lånte selv bort penger til en jeg hadde vert bestevenner med i to år. Da jeg ba om pengene tilbake var vennskapet over. Folk kutter heller folk og familie ut av livet sitt enn å betale tilbake, SELV om de har råd. Jeg kommer aldri til å forstå det Enig. Hovedregelen er jo at man ikke skal låne vekk mer penger enn man har råd å miste, men en annen regel bør jo være å ikke låne mer enn man klarer (eller i flere tilfeller, orker) å betale tilbake. Sjukt smålig å bare kutte kontakt med folk man har lånt hos, fordi man er for sta eller whatever til å betale tilbake. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Thndrcnt Skrevet 3. august #62 Del Skrevet 3. august 1 minutt siden, PusheenPusheen said: Enig. Hovedregelen er jo at man ikke skal låne vekk mer penger enn man har råd å miste, men en annen regel bør jo være å ikke låne mer enn man klarer (eller i flere tilfeller, orker) å betale tilbake. Sjukt smålig å bare kutte kontakt med folk man har lånt hos, fordi man er for sta eller whatever til å betale tilbake. Ikke sant? Jeg HATER å låne penger og å skylde folk. Dersom det likevel er nødvendig så betaler jeg tilbake så fort jeg kan, og forsikrer personen kontinuerlig om at de skal få pengene tilbake. Og om noen betaler for meg og jeg vippser dem tilbake, så runder jeg alltid opp små beløp, feks. betalte de kr59 for meg, så vippser jeg dem 60,- Jeg kjente ei som konsekvent vippset tilbake en krone MINDRE en det personen hadde lånt, og det gjorde meg gal fordi om man reagerte så virket man smålig, selv om det var den andre personen som var smålig i utgangspunktet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august #63 Del Skrevet 3. august 17 minutter siden, Thndrcnt said: Det er faktisk helt sjokkerende hvor mange som villig kaster bort både vennskap og familie over små pengesummer. Lånte selv bort penger til en jeg hadde vert bestevenner med i to år. Da jeg ba om pengene tilbake var vennskapet over. Folk kutter heller folk og familie ut av livet sitt enn å betale tilbake, SELV om de har råd. Jeg kommer aldri til å forstå det Det handler vel om at de som svindler folk for penger aldri brydde seg om venner og familie i første omgang. Anonymkode: 2280e...90c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 3. august #64 Del Skrevet 3. august Thndrcnt skrev (1 minutt siden): Ikke sant? Jeg HATER å låne penger og å skylde folk. Dersom det likevel er nødvendig så betaler jeg tilbake så fort jeg kan, og forsikrer personen kontinuerlig om at de skal få pengene tilbake. Og om noen betaler for meg og jeg vippser dem tilbake, så runder jeg alltid opp små beløp, feks. betalte de kr59 for meg, så vippser jeg dem 60,- Jeg kjente ei som konsekvent vippset tilbake en krone MINDRE en det personen hadde lånt, og det gjorde meg gal fordi om man reagerte så virket man smålig, selv om det var den andre personen som var smålig i utgangspunktet Sånn er jeg også, runder opp beløpet, vippser med en gang jeg kan. Hater å ha skyldte penger hengende over meg, får rett og slett ubehag i kroppen. At andre tydeligvis tar så lett på det, er helt ubegripelig for meg. Hadde aldri hatt samvittighet til det. Jeg hadde heller betalt tilbake enn å kjøpe meg selv mat, liksom. Har ikke for vane å låne mye, men om det sto om å gjøre, hadde jeg lett spist knekkebrød og nudler en måned istedenfor å ha på meg at jeg skylder penger. Herregud, 1 kr mindre? Hadde det nu vært noen hundre kroner liksom, da kunne jeg lagt godviljen til og tenkt at hun kanskje betalte det hun hadde råd til. Men 1 kr fra eller til er for teit. Da blir det et prinsipp. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august #65 Del Skrevet 4. august Men det spiller vel ingen rolle om hun blir sur på deg? Vennskapet er vel over så lenge hun lyver deg rett opp i ansiktet og ikke betaler tilbake. Mas mas mas og sendt bilde av overføring. Anmeld om det ikke fører noe sted. Og la felles bekjente vite hva hun driver med så ikke flere blir lurt. Anonymkode: 222ac...201 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BlackSunshine Skrevet 4. august #66 Del Skrevet 4. august Tja. Jeg har et familiemedlem som er i en reell økonomisk skvis nå. Det vil gå bra, men pga mange faktorer må vedkommende ha litt hjelp. Jeg låner ut pengene, men tenker at jeg ikke er avhengig av å få dem tilbake. Trikset er vel å behandle dette som penger jeg bruker på Lotto: anse de som tapt. Men det gjelder jo ikke bekjente eller fjerne venner. Dette er kun 2-3 personer i mitt liv. Og det går begge veier. Dersom man ikke har penger man kan tape, eller dersom man tenker at penger er viktigere enn vennskapet, bør man ikke låne ut. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå