Gå til innhold

Vanskelig forhold til mamma.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en mor som OFTE trår over streken angående mye forskjellig.

Jeg er nå på det punktet hvor jeg har flyttet sammen med en samboer, og enkelte familiemedlemmer vet ikke at jeg har gjort det, kun dem jeg faktisk stoler på.

Mammaen min skulle egentlig ha besøk av meg i sommer, men på grunn av flytting og slikt så kjente jeg at jeg orka ikke det psykiske stresset hun ofte gir meg. Og sa derfor at jeg har problemer med bilen, hvilket er sant og at verksted har sjekket det.
Hun presterer da å skal ringe ALLE verksted der jeg bodde før for å HØRE om dette er sant..
HVOR SYK I SKALLEN GÅR DET AN Å BLI?! Altså herregud, hun har mast i MANGE mnd, og når jeg gir faen i å orke å svare så kommer hun med "Du vet du er fadder til søstra di?", og ringer så fra hennes tlf for å se om jeg da svarer.

Samboeren min merker dette stresset på meg og har lyst til å ringe å be henne se til h... å la meg være ifred.

Jeg skal jo i konfirmasjonen til min søster i september, men jeg vurderer å kutte ut hele "vepsen" (mamma), for jeg orker seriøst ikke dette her.

Hun har tidligere kommet på døra med forrige samboer og prøvd å bryte seg inn, stjelt nøkkelen fra bilen og låst seg inn. Samt kjørt forbi leiligheten til en tidligere venninne for å se i vinduene etter meg og sånt.. Virkelig stalka meg for å finne ut hvor jeg bor eller er før.

Jeg er sliten og psykisk utmattet pga det lobotomerte kjerringpakket der...

Anonymkode: f2104...30f

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen som har noe råd om hva jeg bør gjøre her? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på ordbruken din, tenker jeg at det ikke bare er moren din som er problematisk…

Anonymkode: 93705...95a

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Med tanke på ordbruken din, tenker jeg at det ikke bare er moren din som er problematisk…

Hadde du godtatt en mor som:
- stalka deg
- prøvde å bryte seg inn hos deg
- får vennene dine til å være med å snakke nedlatende til deg
- ber en ta parti med henne fordi hun er uenig med den andre foreldreparten
- sladrer til andre familiemedlemmer fordi hun har problemer med å takle nei
- løper etter deg på et kjøpesenter fordi du hadde sagt nei takk til ei bukse
- snakker med folk for å fiske ut hva en tenker
- går fra deg når du er 9år etter å ha tatt overdose for å leite etter gubben sin
- lyver til barnevernet for å få penger av nav for å ha en boende hjemme?

Nei, det tror jeg ikke.

• Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at du burde kutte ut moren din, i hvert fall for en periode.

Jeg har kuttet kontakt med min egen mor som ikke gjorde halvparten av det du beskriver her. 

Min mor vet ikke hvor jeg bor (ja, jeg flyttet), min mor har ikke mitt telefonnr (ja, jeg byttet), min mor er blokkert på sosiale medier. INKLUDERT linkedin, fordi hun klarte faen meg å følge meg der og når jeg gikk inn i min silent treatment. 

Anonymkode: 662f8...817

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hadde du godtatt en mor som:
- stalka deg
- prøvde å bryte seg inn hos deg
- får vennene dine til å være med å snakke nedlatende til deg
- ber en ta parti med henne fordi hun er uenig med den andre foreldreparten
- sladrer til andre familiemedlemmer fordi hun har problemer med å takle nei
- løper etter deg på et kjøpesenter fordi du hadde sagt nei takk til ei bukse
- snakker med folk for å fiske ut hva en tenker
- går fra deg når du er 9år etter å ha tatt overdose for å leite etter gubben sin
- lyver til barnevernet for å få penger av nav for å ha en boende hjemme?

Nei, det tror jeg ikke.

Selvfølgelig hadde jeg ikke godtatt det. 

Men jeg hadde heller ikke kalt henne en veps, eller "det lobotomerte kjerringpakket" heller…….

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker at du burde kutte ut moren din, i hvert fall for en periode.

Jeg har kuttet kontakt med min egen mor som ikke gjorde halvparten av det du beskriver her. 

Min mor vet ikke hvor jeg bor (ja, jeg flyttet), min mor har ikke mitt telefonnr (ja, jeg byttet), min mor er blokkert på sosiale medier. INKLUDERT linkedin, fordi hun klarte faen meg å følge meg der og når jeg gikk inn i min silent treatment. 

Anonymkode: 662f8...817

Jeg kuttet ut mamma i 2år, da skjerpa hun seg i... 2 uker? Også var det samme styret på nytt.. Jeg angrer litt på at jeg tok kontakt. Heldigvis har jeg en samboer som får huet mitt på en bedre plass enn det var tidligere!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg hadde heller ikke kalt henne en veps, eller "det lobotomerte kjerringpakket" heller…….

Det er sånn jeg føler det til tider.. Fordi jeg er så SLITEN og blir nervøs bare jeg ser henne ringe meg i det hele tatt.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Oj wow, ordbruken til ts er absolutt ikke problemet her. At ts kaller moren sin div her på forumet ser jeg ikke noe galt med, det er helt forståelig. 

Når du leser hvordan moren er, klarer du da ikke å forstå at ts er frustrert? Og når man er frustrert, sint osv, så trenger man å få det ut, ventilere, og det er forumet fint å bruke til.

Anonymkode: cec03...177

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor søsteren din som skal konfirmeres, hos mammaen deres? Hva slags forhold har de to?

Anonymkode: 942f1...259

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Oj wow, ordbruken til ts er absolutt ikke problemet her. At ts kaller moren sin div her på forumet ser jeg ikke noe galt med, det er helt forståelig. 

Når du leser hvordan moren er, klarer du da ikke å forstå at ts er frustrert? Og når man er frustrert, sint osv, så trenger man å få det ut, ventilere, og det er forumet fint å bruke til.

Jo jeg syns det er problematisk. For når man ordlegger seg slik så gir det et inntrykk av at man er ustabil, og da er det jo ikke nødvendigvis mora som er koko. Har bare TS sitt ord for at mora er sprø.

Anonymkode: a3e96...328

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jo jeg syns det er problematisk. For når man ordlegger seg slik så gir det et inntrykk av at man er ustabil, og da er det jo ikke nødvendigvis mora som er koko. Har bare TS sitt ord for at mora er sprø.

Så alt ts forteller at mor gjør, blekner i forhold til hva ts kaller mor her? Og mtp at det du sier om at man kun har ts sitt ord på at mor er sprø, så sår du tvil om det ts sier, altså du mener hn lyver? Og kun pga de ordene ts brukte om mor, så er ts ustabil og evt koko? Spenstig. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kutt ut mora di, dette forholdet gjør ingen av dere lykkelige. Men du må nok dra i den konfirmasjonen, eller forklare nøye for søsteren din hvorfor ikke. Lykke til!!! 🥰

Anonymkode: 8beee...697

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Angry Man
19 hours ago, AnonymBruker said:

Så hun snakket ikke fint nok for deg? Brukte store bokstaver og ufine termer når hun beskrev moren sin?

Ja da må man åpenbart være et problem selv! 

Goddag mann økseskaft. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 31.7.2024 den 20.22):

Bor søsteren din som skal konfirmeres, hos mammaen deres? Hva slags forhold har de to?

Anonymkode: 942f1...259

Min søster blir behandlet heelt annerledes enn jeg gjorde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.7.2024 den 23.25):

Kutt ut mora di, dette forholdet gjør ingen av dere lykkelige. Men du må nok dra i den konfirmasjonen, eller forklare nøye for søsteren din hvorfor ikke. Lykke til!!! 🥰

Anonymkode: 8beee...697

Søsteren min er psykisk utviklingshemmet, så det er problematisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 31.7.2024 den 20.25):

Jeg er diagnostisert med complex PTSD på grunn av hvordan hun har vært så er ikke jeg som er sprø her..

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...