Gå til innhold

Hvor er katten vår?

Anbefalte innlegg

Kan noen her hjelpe oss å finne ledetråder eller «se» hvor katten vår har blitt av?

Han ble borte på mandag, og har aldri før gått langt vekk. Han er ikke så vant til å være ute. Ingen av de vi har spurt har sett han.

Er han innestengt et sted kanskje?

Er det noen som klarer å få opp noe konkret vi kan gå etter? Vi har ingenting å gå etter og et evt stort område å lete på. Er som å finne nåla i høystakken.

Prøver her da vi begynner å bli desperate…

Han er en stor katt med hvit kropp og ben/labber, svart/brun oppå hodet og ørene, og stor svartbrun, buskete stor hale.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I et fjøs?

Anonymkode: 9b91f...c71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

I et fjøs?

Anonymkode: 9b91f...c71

Det kan hende, men er mange fjøs/uthus/garasjer/osv i området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved en elv eller bekk eller et sted med vann? Kan kanskje også være et sted med hester så gjerne fjøs med høy? Jeg håper du finner katten din ❤️ 

Anonymkode: a8cf4...35c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt for stor respekt for dyr og de som er glade i dem til å gjette meg til hvor katten din er på et forum, men før noen flere forsøker å skremme deg nå husk at katter er katter og selv om din ikke har for vane å stikke av, katter gjør det - og de lommer ofte hjem helt av seg selv, spesielt en som ikke er vant å utforske vil holde seg i nærheten av hjemmet har jeg hørt. Sett opp noen 'plakater' og be naboene sjekke garasjer og uthus.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (1 time siden):

Jeg har litt for stor respekt for dyr og de som er glade i dem til å gjette meg til hvor katten din er på et forum, men før noen flere forsøker å skremme deg nå husk at katter er katter og selv om din ikke har for vane å stikke av, katter gjør det - og de lommer ofte hjem helt av seg selv, spesielt en som ikke er vant å utforske vil holde seg i nærheten av hjemmet har jeg hørt. Sett opp noen 'plakater' og be naboene sjekke garasjer og uthus.

Tusen takk❤️

Ja, mange gjetter kanskje og/eller kommer med forslag, noe som jeg setter stor pris på!

Området/hvor han evt kan være er stort, så er ikke lett å lete uten noe konkret å gå etter.

Så hvis noen her kan ta inn/føle ting/«se»/whatever det kalles og får inn noe som kan gi oss et hint… det hadde gjort alt mye lettere om det hadde gått, ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta en runde når det er stille på kvelden og rop på den. Om den er innestengt så kan det være at den ikke roper så veldig høyt, så legg øret inntil veggene på bygningene, som fjøs, uthus o.l.

Anonymkode: b4d11...c6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveva skrev (3 minutter siden):

Tusen takk❤️

Ja, mange gjetter kanskje og/eller kommer med forslag, noe som jeg setter stor pris på!

Området/hvor han evt kan være er stort, så er ikke lett å lete uten noe konkret å gå etter.

Så hvis noen her kan ta inn/føle ting/«se»/whatever det kalles og får inn noe som kan gi oss et hint… det hadde gjort alt mye lettere om det hadde gått, ihvertfall!

Forslag er bedre enn gjett. Hadde jeg satt pris på også, i tillegg til det den som skrev over, sett litt mat ut...(faren er at noen andre tiltrekkes husveggen, men...forsøket verdt. Har du en liten varm 'seng' sett den på trappa slik at katten hvis innom fristes til å kose seg der over natten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv også å sette ut kattedoen dens, har hørt at lukten kan hjelpe/lokke pus hjem igjen. Føler med deg, det er vondt når puser blir borte slik over natten. Men det er gode sjanser for at han kommer hjem igjen av seg selv! 

Anonymkode: c5e7d...88d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips alle! Har prøvd alt, men katten er søkk borte.

Trodde virkelig ikke at en katt kunne forsvinne så i løse lufta. Ingen av de jeg har snakket med har sett han overhodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten min er 4 år nå og han har også vært borte siden mandag kveld da jeg slapp han ut. Han vil helst være ute om natta nå som det er sommer. 

Det er to år siden han var borte forrige gang, da kom han tilbake etter 16 dager og var såååå glad for å være hjemme igjen. Han har aldri vært så kosete som han var da han kom hjem og var omtren limt til oss i mange dager. 

Året før ble han borte på en fredag og jeg tenkte at katter streifer og så kommer de tilbake, men datteren min var litt mer bekyrmet enn meg heldigvis så hun ropte på han. Da hadde han blitt låst inn i en garasje hos en nabo. Han hadde nok løpt inn av nysgjerrighet og så gjemt seg fordi det kjørte en bil inn. Han rakk nok ikke komme ut før døra gikk igjen. 

Jeg har lett etter pusen og ropt på han flere ganger i dag, og er han ikke hjemme i morgen så går jeg en runde rundt for å rope på han. Vi har skogen litt bak huset, så han kan ha tatt seg en skogstur og da finner jeg han ikke. Jeg regner med at hvis det er tilfelle så kommer han hjem snart. Han kjenner området godt og kommer hjem så sant ingenting har skjedd med han. Jeg håper han bare er på tur. 

Jeg håper pusen din også kommer ruslende hjem snart. Det er sant at katter streifer og det er vanlig at de kan bli borte noen dager i slengen sånn innimellom, men i hvert fall første gangen så blir man jo så fortvilet. 

Krysser fingra for både din og min katt. 

Anonymkode: 16fd3...37e

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ikke dere bor ved trafikkert vei ☹️☹️☹️ forhåpentligvis ble noen glad i den og den ligger god og mett i en stol eller en sofa ett sted og kommer hjem snart 🐈‍⬛🐈‍⬛🐈‍⬛😻😻🌯katteeier selv 

Endret av Maskinfører
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for avsporing og brukerangrep. 

_popcorn_, adm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har den villfarne katten kommet til rette igjen!🙏☺️

Han har antagelig vært innesperret et sted på naboens tomt/vært for redd til å komme ut, så han var ikke langt unna. Men plutselig dukket han opp bak gjerdet, etter tre dager.

Tusen takk til alle som har kommet med forslag og gode råd her❤️ Det er utrolig vondt når et dyr forsvinner eller det skjer noe med det, og selv om man hører historier om at katter kan klare seg i ukesvis/månedsvis hvis de blir borte, så føles tida allikevel lang og det er ikke noe stas!

• Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at katten din kom hjem igjen, @Sveva ❤️ 

Jeg venter fortsatt på pusen min, han har vært borte siden mandag kveld. Jeg har lett og ropt på han, men han har nok stukket opp i skogen. I kveld satte jeg ut kattedoen hans, har hørt at det er noe man kan gjøre, men jeg vet ikke helt hvorfor. For to år siden da han var borte i et par uker hjalp det ikke å sette ut kattedoen. 

Anonymkode: 16fd3...37e

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...