Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i et strøk med eneboliger, men de ligger tett og selv om det er trær og hekker og sånn er der innsyn.

Hos naboene har barna flyttet ut. De er et par på 50+. Spreke og hyggelige, men på verandaen i annen etasje soler de seg helt uten klær. Nakne. De tenker kanskje at ingen ser, at de er skjermet. Men huset jeg bor i er høyere, og fra soveromsvinduet kan jeg se rett bort på dem. Og det er til sjenanse og neppe noe som er vanlig her omkring. 

Det er ikke det at de gjør noe usømmelig, men "alt de har" er altså til allmenn beskuelse, og hvem vet?

Vanskelig å ta det opp med dem, men en anonym lapp i postkassen vil kanskje gi dem noe å tenke på.

Anonymkode: e2da2...716

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vannpistol, vannkanon? 

Anonymkode: a8d50...4c1

Skrevet

Hvorfor er dette et problem? Om de initierer kontakt med deg når de er nakne kan jeg til en viss grad skjønne problemet, men at de ligger der og passer sine egne saker må da være greit?

• Liker 22
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser sjeldent og aldri ut av soveromsvinduet, kun når jeg tar rullegardinen opp om morgenen og ned om kvelden. Du MÅ jo ikke henge i vinduet for å glane på naboene vet du, kikker...

Anonymkode: b3aa0...caa

• Liker 29
  • Nyttig 3
Skrevet

Om du kan se de, så ser de vinduet ditt. Da har de valgt å ikke bry seg.

Jeg hadde ikke brydd meg med dette om jeg var deg.

• Liker 15
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Slutt å kikk da? 

Anonymkode: 35e21...643

• Liker 19
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg bor i et strøk med eneboliger, men de ligger tett og selv om det er trær og hekker og sånn er der innsyn.

Hos naboene har barna flyttet ut. De er et par på 50+. Spreke og hyggelige, men på verandaen i annen etasje soler de seg helt uten klær. Nakne. De tenker kanskje at ingen ser, at de er skjermet. Men huset jeg bor i er høyere, og fra soveromsvinduet kan jeg se rett bort på dem. Og det er til sjenanse og neppe noe som er vanlig her omkring. 

Det er ikke det at de gjør noe usømmelig, men "alt de har" er altså til allmenn beskuelse, og hvem vet?

Vanskelig å ta det opp med dem, men en anonym lapp i postkassen vil kanskje gi dem noe å tenke på.

Inspirert av saken i Elveneste borettslag denne tråden? Hva har advokater sagt i media om den saken? Jo, på egen veranda kan man gjøre som man vil, selv i et borettslag med glassbalkonger. 

Anonymkode: 921ea...424

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Om naboen min soler seg kliss naken eller med en liten truse, er for meg ett fett. 

Hadde overhodet ikke brydd meg og fatter ikke hvordan dette som TS beskriver kan være til sjenanse! 

Anonymkode: b67aa...b0d

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor du driver å henger i soveromsvindu på dagtid egentlig? 

Anonymkode: 55554...adb

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Og hvorfor skal de få noe å tenke på? Hva de velger å gjøre på sin egen eiendom så lenge det ikke er straffbart er absolutt ikke noe du har noe med.

Anonymkode: 96d5a...98c

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Da bryr de seg antagelig ikke om noen ser de nakne. Å ligge på terrassen er ganske uskyldig. Hadde de bedrevet Yoga i innkjørselen hadde saken vært en annen.

Anonymkode: d4ca4...83a

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde bare på pur faen gått på døra hvis jeg var i skikkelig tullehumør spurt om dem skulle vært med på en nudiststrand siden dem er så frigjorte og sagt at jeg vet om et swingerspar som er interessert som har sett dem haahaha

Anonymkode: 0bac1...12d

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor bryr du deg? Og hvordan er det til sjenanse at de soler seg naken på egen terrasse?

Slik jeg forstår det, så er det kun fra soveromsvinduet du kan se dem? Pleier du å sitte og se ut av det vinduet?

Om det egentlig bare er du, fra ditt vindu som kan se dem, så ville vel ikke en anonym lapp være særlig anonym? 

Og til slutt, hva mener du at dem skal tenke på? Litt kropp har vel aldri skadet noen? Heller kudos til dem som har et avslappet forhold til kropp.

Anonymkode: 0f19c...987

• Liker 11
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker det kommer an på. 

Er terrassen din vendt rett mot de så deres terrasse egentlig blir en del av Dim "naturlige" utsikt? Da er det i så fall spesielt av de. Fot da vet de sannsynligvis at dere kan se. Helt ok de ikke bryr seg, men det handler om å ta litt hensyn. Og sannsynligvis er de da naken bevisst for å vise seg. Normale folk ønsker ikke å få aldre til å syns noe er ubehagelig. 

Er det derimot slik at du ikke ser direkte på, men kan få et glimt fordi du vet de kan ses fra noen plasser i huset ditt/uteområdet, så tenker jeg du bare må la være å se. 

Du kan jo alltid skrive en anonym lapp og legge i postkassen. 

Anonymkode: 25dc6...0c3

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg hadde bare på pur faen gått på døra hvis jeg var i skikkelig tullehumør spurt om dem skulle vært med på en nudiststrand siden dem er så frigjorte og sagt at jeg vet om et swingerspar som er interessert som har sett dem haahaha

Slik oppførsel hadde jeg reagert langt mer på. Er ikke morsomt engang.

• Liker 26
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Macro skrev (2 minutter siden):

Slik oppførsel hadde jeg reagert langt mer på. Er ikke morsomt engang.

Vel, jeg har ikke filter, og da kunne jeg fort funnet på å gjort det med noen øl innabords - har gjort det før med en nabo som gikk naken til postkassa, det ble slutt på det da kan en jo si!

Skrevet

Ut ifra det du skriver er det innsyn bare fra sitt hus (er høyere og ligger like ved), og bare fra ett vindu i det huset (soveromsvinduet). Det betyr at de ikke er en del av din utsikt til vanlig, for de soler seg neppe når du står opp eller legger deg, og uansett må du bort til vinduet og se ut av dem (i deres retning) dersom du skal se noe.

Dette er altså milevis unna noe å være til sjenanse for deg.

Det du er, er en kikker. Du har sett noe, tilfeldig, en gang, og så oppsøker du dette vinduet i tilfelle det skulle skje igjen. For dette skjer trolig kun på solvarme sommerdager, midt på dagen. Da velger du å være inne, i din annen etasje, på soverommet, for å se på nakne 50-åringer.

Mannen min og jeg har ligget sånn mange ganger. Ligger vi nede må noen virkelig anstrenge seg for å se noe, men det er altsåp mulig. Vi kan ha blitt sett. Og mannen min kan ha blitt sett hvis han lynkjapt skal inn og hente noe å drikke, og dermed i et sekund eller to er synlig oppreist. Kanskje til og med med en halvstiv en, kjenner jeg ham rett. Vi har til og med hatt sex der ute, med meg liggende og han i doggy bak. Der var ganske flatt og relativt usynlig, vil jeg tro, men altså mulig for noen å se hvis de kikket akkurat da. Det er sånt som kalles å leve, å nyte sommeren. I SITT EGET HUS. Det er DU som har et problem her. SLUTT.

• Liker 12
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Hunmedham skrev (1 minutt siden):

Ut ifra det du skriver er det innsyn bare fra sitt hus (er høyere og ligger like ved), og bare fra ett vindu i det huset (soveromsvinduet). Det betyr at de ikke er en del av din utsikt til vanlig, for de soler seg neppe når du står opp eller legger deg, og uansett må du bort til vinduet og se ut av dem (i deres retning) dersom du skal se noe.

Dette er altså milevis unna noe å være til sjenanse for deg.

Det du er, er en kikker. Du har sett noe, tilfeldig, en gang, og så oppsøker du dette vinduet i tilfelle det skulle skje igjen. For dette skjer trolig kun på solvarme sommerdager, midt på dagen. Da velger du å være inne, i din annen etasje, på soverommet, for å se på nakne 50-åringer.

Mannen min og jeg har ligget sånn mange ganger. Ligger vi nede må noen virkelig anstrenge seg for å se noe, men det er altsåp mulig. Vi kan ha blitt sett. Og mannen min kan ha blitt sett hvis han lynkjapt skal inn og hente noe å drikke, og dermed i et sekund eller to er synlig oppreist. Kanskje til og med med en halvstiv en, kjenner jeg ham rett. Vi har til og med hatt sex der ute, med meg liggende og han i doggy bak. Der var ganske flatt og relativt usynlig, vil jeg tro, men altså mulig for noen å se hvis de kikket akkurat da. Det er sånt som kalles å leve, å nyte sommeren. I SITT EGET HUS. Det er DU som har et problem her. SLUTT.

Så dere er naturister altså!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ja for det var jo kjempemorsomt…

Anonymkode: 96d5a...98c

• Liker 4
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...