Gå til innhold

Til single: nevn de tingene som gjør du er glad for å være alene

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Til dere single: nevn noe dere bevitner til av par som får deg til å tenke noe ala "dang, jeg er glad jeg er singel!"

Anonymkode: 83098...285

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ting mine venniner klager over:

Bremsespor i do som ikke blir vasket bort av den som laget dem

Rot!

Krangling om hvem sin tur til.. (sett inn her)

Lange besøk hos svigerfamilie

Uenigheter om hva de skal ha til middag, hvor de skal dra på ferie, hva de skal bruke helgen til 

Uenigheter om penger

Anonymkode: 14325...de1

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

vel, selv om jeg gjerne skulle vært i et forhold, så er det bedre å være singel enn å være i et ekteskap uten gjensidig kjærlighet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er lettere å heller nevne ting jeg syntes er fint med å være i forhold.

Positive ting med å være singel blir litt vel mye å ramse opp😅

Anonymkode: 80b28...aa4

• Liker 1
Skrevet

Vennepar der de krangler om det samme hele tiden, klassiske ryddingen hjemme, tømming av oppvaskmaskin, mannen som bare gamer og ikke klarer å huske å dusje etc.

Når jeg skal ut å reise! For da gjør jeg akkurat hva faen jeg vil, om jeg vil ligge å snorke på en solseng hele dagen, så gjør jeg det. Om jeg vil bare gå og kikke i butikker, så gjør jeg det!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Til dere single: nevn noe dere bevitner til av par som får deg til å tenke noe ala "dang, jeg er glad jeg er singel!"

Når jeg ser menn er utro

Krangler med samboer eller ektefeller mye.

Leser på kg om folk som blir tatt for gitt i forhold.

Kjedelig sex

Slippe å rydde etter andre

Lage den maten jeg vil

Legge meg når jeg vil osv

Slippe svigerfamilie og familie samme komster.

Slipper å bli irritert når partner glemmer bursdag og andre merke dager.

Ingen forventninger til å gi og få julegaver

Lett og bestemme hvor en skal på ferie. 
Sikkert 1000 ting til😂

Anonymkode: 23622...913

• Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Kun fordeler med å være single...ingen ulemper :) 

Anonymkode: 225d9...187

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommer bare på to ting jeg savner ved å være singel; jeg hadde senga alene og jeg kunne velge middag og hva å se på tv helt alene

Anonymkode: cdf2a...6f0

AnonymBruker
Skrevet

Alt som har med barn å gjøre.

Overdreven sjalusi. Sjekking av mobiler og overvåking av sosiale medier.

Felles økonomi. Pluselig ikke skulle ha herredømme over egen inntekt. 

Svigerfamilier av typen som forventer at ferier skal tilbringes på en familiehytte. 

Bli forkjøla hver gang partneren er forkjøla.

Anonymkode: c8ec9...0e8

• Hjerte 2
Skrevet

Akkurat nå: ingenting. Jeg trives ikke som singel. Livet er bedre, når man kan dele det med noen. 

• Liker 3
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har blitt sjekket opp av opptatte menn, veldig mange ganger, og syns det er veldig ekkelt fordi at hjemme som sitter det en uvitende kone/samboer. Hvordan kan man stole på noen og tenke at de faktisk vil klare å holde den i buksen, at man er god nok som man er? 😅

Anonymkode: 8a6d8...6c6

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg savner ikke å bli tatt for gitt, måtte gjøre nesten alt hjemme, føle at det jeg gjør/sier ikke er bra nok. 

Kan styre min egen økonomi 100% (Har mye bedre råd nå som singel), kan se på det jeg vil på tv, bestemme selv de ukene jeg har barnefri osv. 

Når det er sagt, så savner jeg veldig å være to likevel, jeg er nok mest skapt for det, selv om jeg kan trives godt som enslig også. 

Anonymkode: be435...e07

• Nyttig 3
Skrevet (endret)

For meg er det kun fordeler med å være alene. Slipper å rydde opp etter andre, Slipper å irritere seg over partner, eller kommentarer fra partner om ting han irriterer seg over ved meg. Kan ha på meg hva jeg vil, spise hva jeg vil, gjøre det jeg vil, se på tv uten sure kommentarer. Slippe å ta hensyn til partner. Hører venner fortelle om krangling, irritasjon, surmuling, pliktsex. Det Slipper jeg. Glad for de 25 årene med eksmann, men etter skilsmissen har jeg ikke møtt noen som er verdt å gi opp min frihet for. Prøvd med 2-3, men nei takk. Har voksne barn, venner, familie og kolleger. Elsker all min alenetid. Nydelig å dra på ferie alene

Endret av Pingvinen
  • Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke komme på noe som gjør at jeg tenker jeg er glad for at jeg er singel. 

Anonymkode: 0a78d...b07

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Slipper kompromisser, slipper uenighet om barn og oppdragelse, bedre plass i senga, bedre økonomisk kontroll, slipper utroskap.

ulemper er det også så klart.

Anonymkode: 833cb...d34

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Alle utro-trådene her inne og klaginga på mannfolk på små bagateller. Når jeg hører om kollegers slitsomme ferier.

Når jeg ser menn med mindre pene damer eller foreldre som har unger med adferdsproblemer.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gjøre hva jeg vil når jeg vil. Reise dit jeg ønsker, lage maten jeg ønsker. Slipper rot og en udugelige faen som sitter på dataen og trykker. Ingen svigers å måtte forholde seg til. 

Ingen som klager over temperaturen jeg må ha for å ikke fryse. Ingen som tar for gitt at jeg planlegger alt av ferier, gaveinnkjøp osv. 

Ingen som sikler over instababes, ingen som anklager meg for å være utro når jeg handler på butikken eller mottar en snap. 

Ingen som prøver å holde meg nede når jeg prøver å være en bedre versjon av meg selv. 

Osv osv. Jeg skal aldri i et forhold med en mann igjen! Ei heller ha sex med en. 

Anonymkode: 93c9f...be1

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
BerntHulken skrev (4 minutter siden):

Alle utro-trådene her inne og klaginga på mannfolk på små bagateller. Når jeg hører om kollegers slitsomme ferier.

Når jeg ser menn med mindre pene damer eller foreldre som har unger med adferdsproblemer.

Dette må være den mest overflatiske og tragiske grunnen i hele tråden. Høres ut som en mestringsstrategi for å føle seg bedre enn andre, når en egentlig sliter med eget liv. 

Anonymkode: 6e034...135

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

De tinga jeg liker best med å være singel er fraværet av andres snorking, vekkerklokker, prat og/eller bevegelse i senga om partner står opp før meg. 

Ellers er det noe deilig med den friheten rundt å ikke alltid "ta noen andre inn i regnestykket". Jeg trivdes egentlig med å reise med samboer, planlegge helger med henne, o.l. Men det er også noe fritt og avslappet med å bare ha seg selv å tenke på. 

Og så er det fraværet av andres destruktive sider. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette må være den mest overflatiske og tragiske grunnen i hele tråden. Høres ut som en mestringsstrategi for å føle seg bedre enn andre, når en egentlig sliter med eget liv. 

Deg om det.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...