Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei dere. Før jeg skriver skal det nevnes at jeg har vært hos lege og sykehuset mange ganger uten å få noe godt svar, spør derfor her hvis noen av dere har lik erfaring. 
Jeg tok medisinsk abort i april, snart 4 mnd siden. Jeg fikk ordentlig mensen nå i juli, ca 2 uker siden, hadde 3 dager opphold og fikk mensen igjen etter det. Det skal sies at så og si hele veien har jeg hatt svake positive tester, selv når jeg har blødd og det har gått så mange måneder. Jeg tar eggløsningstester, men de blir aldri helt positive. Jeg begynner å bli temmelig lei, og skjønner ikke hvor lenge dette skal vedvare. Aborten var ikke noe jeg ønsket dessverre og ønsker derfor å bli gravid igjen. Har noen hatt samme opplevelse? Og hvor lang tid tok det for dere å få mensen igjen, bli gravide osv osv etter en medisinsk abort? 

Anonymkode: 43b7b...68e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er de HELT sikre på at det ikke er igjen rester etter aborten? 

Anonymkode: 57fbf...618

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er de HELT sikre på at det ikke er igjen rester etter aborten? 

Anonymkode: 57fbf...618

De mener det ikke er vits å sjekke da alt kom ut den dagen + jeg har fått mensen.. veldig merkelig synes jeg også at de ikke vil sjekke meg.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du fremdeles har positive graviditetstester (svakt positiv er også positiv), så er det jo produkter igjen. Her må du sjekkes med ultralyd av en gynekolog.

Anonymkode: 6df22...200

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis du fremdeles har positive graviditetstester (svakt positiv er også positiv), så er det jo produkter igjen. Her må du sjekkes med ultralyd av en gynekolog.

Hadde lett brukt 2000 kr på å få time på dagen hos en privat gynekolog, det har du fint råd til dersom du uansett planlegger å få barn.

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hadde lett brukt 2000 kr på å få time på dagen hos en privat gynekolog, det har du fint råd til dersom du uansett planlegger å få barn.

Har hatt det i tankene, men når leger sier det ikke trengs så har jeg ikke gjort noe med det, men tenker jeg uansett gjør det👍🏼

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei dere. Før jeg skriver skal det nevnes at jeg har vært hos lege og sykehuset mange ganger uten å få noe godt svar, spør derfor her hvis noen av dere har lik erfaring. 
Jeg tok medisinsk abort i april, snart 4 mnd siden. Jeg fikk ordentlig mensen nå i juli, ca 2 uker siden, hadde 3 dager opphold og fikk mensen igjen etter det. Det skal sies at så og si hele veien har jeg hatt svake positive tester, selv når jeg har blødd og det har gått så mange måneder. Jeg tar eggløsningstester, men de blir aldri helt positive. Jeg begynner å bli temmelig lei, og skjønner ikke hvor lenge dette skal vedvare. Aborten var ikke noe jeg ønsket dessverre og ønsker derfor å bli gravid igjen. Har noen hatt samme opplevelse? Og hvor lang tid tok det for dere å få mensen igjen, bli gravide osv osv etter en medisinsk abort? 

Anonymkode: 43b7b...68e

Tok 4 mnd etter min medisinske abort for syklus var stabil. Har man sakte synkende hcg og at den ikke er i 0 så er det normalt at syklus kan tulle da hormonene roter til systemet. 

Ble gravid igjen 6 mnd etter medisinsk abort - altså 2 normale syklus. 

Anonymkode: aea2d...cc3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...