Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i et "miljø" som har sitt utspring i en interesse/aktivitet, der er man en gjeng som deltar og så har vi i tillegg en Messenger-chat hvor det avtales fester. Selv har jeg omtrent ikke deltatt på "arrangementene" relatert til interessen man driver med siste par årene fordi tidspunktet passer svært dårlig, men jeg er med i chatten og er velkommen på festene. Er med på festene iblant, ikke alltid, litt pga manglende interesse fra min side som til en viss grad skyldes aldersforskjeller. De fleste av dem er 45-55, jeg er nærmest 40 og yngst.

Miljøet har vært hyggelig i alle år, men på en fest i år oppførte den eldste seg ganske merkelig, han må være ca 60. Vi er begge menn forresten. Han og kona inviterte til fest hos seg og kona er alltid hyggelig, men han overså meg fullstendig da vi kom. Hilste på "oss" som kom samlet i tur og orden, jeg ble fullstendig oversett. Etter festen prøvde jeg å takke for en fin fest og god mat. Null respons. Da sa jeg ikke mer, ble bare en type hade og så gikk jeg. Underveis på festen virket han også litt irritert på meg da vi spilte et spill og jeg spurte om en bestemt regel som var diffus. Jeg vet ikke hvor bevisst han gjør disse tingene.

Jeg forholder meg kanskje litt for passivt til invitasjonene som kommer i chatten og nå har dette ekteparet invitert til fest igjen. Jeg vil ikke komme, mye pga ham, og så vet jeg ikke om jeg kommer til å bli kontaktet mer direkte, spurt om hvorfor jeg ikke kommer osv, kanskje det purres på at jeg ikke har svart i chatten osv.

Kan også være at noen begynner å merke at jeg kommer på færre fester enn tidligere, kanskje jeg får spørsmål om hvorfor, jeg har ikke lyst til å si for mye, skape drama osv.

Noen tips her?

Anonymkode: fa0bb...a79

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får vel først bestemme deg for om du er med i miljøet eller ikke. Du skaper jo disse spørsmålene selv med å være halvveis uengasjert, men møte opp på fest. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva slags miljø er dette ? 
Det er jo snakk om godt voksne folk , og de burde vite at ikke alle er like gira på å gå fester jevnt og trutt. 
Noen mennesker tar dette med klubb og foreninger så alvorlig som om det var en slags religion . 
Gi beskjed om noen spør at du møter opp når det passer  

Den gamle gubben skal du ikke bry deg om. 
Han er bare sær og tar seg selv veldig høytidelig 

Anonymkode: 8745b...090

AnonymBruker
Skrevet

Finn deg en gruppe med flere på din egen alder.  Og bare meld deg ut av den gruppa. Når han ikke hilser og heller ikke snakker med deg så er det tydelig at han forventer at du slutter å bli med.

Anonymkode: 165d2...0ae

AnonymBruker
Skrevet
BobbySocks skrev (38 minutter siden):

Du får vel først bestemme deg for om du er med i miljøet eller ikke. Du skaper jo disse spørsmålene selv med å være halvveis uengasjert, men møte opp på fest. 

På kort sikt er jeg ikke med pga jobb, men jeg tenker litt på å få meg en ny jobb og da kan det bli mer aktuelt igjen. De vil gjerne ha meg med på festene likevel.

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Hva slags miljø er dette ? 
Det er jo snakk om godt voksne folk , og de burde vite at ikke alle er like gira på å gå fester jevnt og trutt. 
Noen mennesker tar dette med klubb og foreninger så alvorlig som om det var en slags religion . 
Gi beskjed om noen spør at du møter opp når det passer  

Den gamle gubben skal du ikke bry deg om. 
Han er bare sær og tar seg selv veldig høytidelig 

Anonymkode: 8745b...090

Prøver å ikke si for mye slik at dette skal bli gjenkjent, men det er et ukentlig treff for en aktivitet og noen er med omtrent hver gang.

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Finn deg en gruppe med flere på din egen alder.  Og bare meld deg ut av den gruppa. Når han ikke hilser og heller ikke snakker med deg så er det tydelig at han forventer at du slutter å bli med.

Anonymkode: 165d2...0ae

Lettere sagt enn gjort, har ikke så mange muligheter til å bli kjent med nye mennesker.

Anonymkode: fa0bb...a79

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...