Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er utrolig mange steder/småbyer langs kysten rundt byene en kan dra på dagstur. Og det beste med det er at en kan dra hjem når som helst. En er ikke stuck. Med buss og båt. 

Jeg oppdaget det i dag! Trenger ikke å ha masse oppsparte feriepenger for det. Strender, biblioteker, sykkelturer og greier som ikke koster masse penger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hoia skrev (6 minutter siden):

Det er utrolig mange steder/småbyer langs kysten rundt byene en kan dra på dagstur. Og det beste med det er at en kan dra hjem når som helst. En er ikke stuck. Med buss og båt. 

Jeg oppdaget det i dag! Trenger ikke å ha masse oppsparte feriepenger for det. Strender, biblioteker, sykkelturer og greier som ikke koster masse penger.

min familie har kjøpt polettaer og drar nå for 3 året rundt i Norge med disse. de har dem pussa opp og trives ganske godt. Det er jo litt lengre enn hva du beskriver. men disse polettaene er 20+ år gamle og de innså for noen år tilbake at man ikke trenger den største og dyreste camping vognen/bobilen får å kunne reise rundt.

Man finner masse glede i det du skriver, men veldig mange er svært opptatt av at når man først reiser bort så skal man spytte inn masse sparepenger og ta helt av med en sydenferie og skape "minner for livet"

Skrevet (endret)

Ja, akkurat! I dag har jeg vært i Drøbak. Utrolig koselig sted! Kun en enkeltbillett med bussen.

Endret av Hoia
Skrevet

Ja hvem sier at en må reise langt på ferie? 🤔

AnonymBruker
Skrevet

for meg er det ting jeg gjør året rundt, finner trivsel i nærmiljøet altså - så for meg er ferie å gjøre noe annet.. Det trenger ikke bety 50 000 på en sydenferie, men det blir ikke å dra til biblioteket eller gå en tur i fjæra liksom som jeg gjør hele året ellers.. 

Anonymkode: 4cb56...285

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det i det hele tatt noen som sier det? 

Anonymkode: ede2a...48a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

I år har det vært hjemmeferie og det har vært helt kanon, opplevd nye plasser t.o.m selv om det er bare 1-2 timer unna. Greit å komme seg litt lengre vekk i ny og ne selvfølgelig, opplever nye kulturer, mat osv, men vært år gidder jeg ikke å reise.

Og på toppen av det sitter jeg igjen med masse feriepenger som går rett inn på boliglånet så blir jeg kvitt det litt fortere i samme slengen :)

Men som med alt annet, folk er forskjellige og det noen foretrekke trenger ikke å vær det rette for andre.

Anonymkode: dbec4...59a

AnonymBruker
Skrevet

Aner ikke ... Har aldri hørt noen si det.

Anonymkode: 173e5...373

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Hoia skrev (28 minutter siden):

Vel. Jeg bor i Finnmark. Vi har fine steder, men vi har ustabilt vær og ingenting av fornøyelsesparker og lignende for barna. Gå på tur, telte osv gjør vi ellers i året. I ferien ønsker vi å ha det komfortabelt. Derfor reiser vi til andre steder for å oppleve noe annet enn det fjerne nord. For øvrig tviler jeg på at barn flest ønsker å sitte på et bibliotek i sommerferien.

Anonymkode: 1491b...e13

• Liker 5
Skrevet (endret)

Det er i tillegg en hytte på Gressholmen, Barbor, som en kan booke ved tid og anledning. Det er mange sånne trivelige byer også. Jeg trives med å samfarte blader i en halvtime samtidig som jeg spiser lunsj, sånt som jeg aldri kjøper selv, på biblio. Og noen biblioer er veldig hyggelige. Ren mat, Bo bedre etc. Men det er bare meg.

Endret av Hoia
AnonymBruker
Skrevet

Venter med reisingen til okt-april... :) Sparer alle feriepenga i stedet, å reise i fellesferie er helt braindead.

Anonymkode: 48211...76a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vel. Jeg bor i Finnmark. Vi har fine steder, men vi har ustabilt vær og ingenting av fornøyelsesparker og lignende for barna. Gå på tur, telte osv gjør vi ellers i året. I ferien ønsker vi å ha det komfortabelt. Derfor reiser vi til andre steder for å oppleve noe annet enn det fjerne nord. For øvrig tviler jeg på at barn flest ønsker å sitte på et bibliotek i sommerferien.

Anonymkode: 1491b...e13

Tror folk glemmer at vi bor i et landstrakt land. Selv bor jeg i Kr.sand, og akkurat nå ligger jeg og chiller i hagen, er 25 grader i skyggen🥵 Kan stikke til Dyreparken med ungene når jeg vil, og har skjærgård, strender, skog og byliv innenfor 10 kilometers avstand. Er ikke akkurat noen ny oppdagelse for meg å dra til en naboby, ei bygd i Setesdalen eller reise på dagstur til et fjell - trodde det var noe "alle" gjorde som bor her langs kysten. Men vet vi er heldige som kan fylle sommeren med lokale opplevelser, for jeg reiser nok i Norge til å vite at avstandene er MYE større f eks i Nord-Norge (var der selv for to uker siden). Mindre bereiste folk forstår kanskje ikke hvor stor forskjell det kan være fra landsdel til landsdel.

Anonymkode: 09135...22b

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg reiser stadig på dagsturer rundt byen, inkludert Drøbak. Båttur er finere enn buss hvis en bor langs kysten. Sikkert mange flere som kunne hatt glede av å utforske sitt nærområde. Men jeg regner ikke sånne turer om å "reise på ferie". Jeg ville ikke erstattet langhelger i London, Barcelona eller New York med buss for tog til Drammen. Det får komme i tillegg.

Anonymkode: 33af4...cf4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Venter med reisingen til okt-april... :) Sparer alle feriepenga i stedet, å reise i fellesferie er helt braindead.

Har man barn i skolealder så er man låst til fellesferien. Det er da ikke braindead å ville reise på ferie når barna kan.

Til enkelte destinasjoner tilbys det ikke bra reisealternativer til uten om hoved sesongen. Selvsagt mulig men prisen blir den samme når den involverer 3 mellomlandinger og hotell overnatting. Har familie i utlandet og den ene plassen er det desidert enklest å komme til i fellesferien.

Anonymkode: 2fbc0...46f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Drit i hele reisingen.

Anonymkode: 63faa...a15

Skrevet

Hvem sier det da?

Skrevet

Dette fant du ut nå?🤨 Si meg, har du aldri vært utenfor stuedøren din før?

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tror folk glemmer at vi bor i et landstrakt land. Selv bor jeg i Kr.sand, og akkurat nå ligger jeg og chiller i hagen, er 25 grader i skyggen🥵 Kan stikke til Dyreparken med ungene når jeg vil, og har skjærgård, strender, skog og byliv innenfor 10 kilometers avstand. Er ikke akkurat noen ny oppdagelse for meg å dra til en naboby, ei bygd i Setesdalen eller reise på dagstur til et fjell - trodde det var noe "alle" gjorde som bor her langs kysten. Men vet vi er heldige som kan fylle sommeren med lokale opplevelser, for jeg reiser nok i Norge til å vite at avstandene er MYE større f eks i Nord-Norge (var der selv for to uker siden). Mindre bereiste folk forstår kanskje ikke hvor stor forskjell det kan være fra landsdel til landsdel.

Anonymkode: 09135...22b

Bor du på sørlandet, bor du jo midt i drømmesommeren til mange. Jeg elsker sørlandet, bodde der i studietiden, men dessverre ikke nå lengre. Kos deg 🤩

Anonymkode: afe04...603

AnonymBruker
Skrevet

Dyre utenlandsturer er vel media som hyper opp før sommerferien og legger på noen historier om «fattige» barn i Norge som ikke får årlig sommerferie til utlandet. Hjemme eller besøke slektninger er nok mer vanlig enn media ønsker å forestille oss det.

Anonymkode: 7bad2...f34

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan si at du bor på Østlandet uten å si at du bor på Østlandet.

Anonymkode: c9dc6...bcc

• Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...