AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #1 Del Skrevet 31. juli 2024 Heisann! Har startet reisen mot sunnere kropp og normal vekt. Har hittil gått ned 8 kg. Har 30-40 kg til å gå ned heh.. Mellom 0,5-1,2 kg ned per uke. Jeg er supermotivert, men klarer ikke la vær å gå på vekta nesten hver morgen. Føler det er en slags motivator til å spise sunt resten av dagen. Men hvor sunt er det egentlig å veie seg hver dag 😅 Er jeg helt bak mål? Burde jeg holde meg til en dag i uka? Skal sies at det er litt blandede følelser hvis jeg har gått opp en halvkilo, men jeg klarer allikevel og resonnere frem til at «jo men du spiste litt mye salt i går, for lite vann» osv. har mye kunnskap om vektnedgang, mat osv, så det er mer den vekta jeg er redd skal gå i hodet på meg. Er det innafor å bruke det som motivator eller burde jeg kutte det ut? Erfaringer? 😊 kvinne. 30. Anonymkode: 462f4...db1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #2 Del Skrevet 31. juli 2024 Jeg veier meg stort sett hver dag, og har gjort det i 10 år. Jeg bryr meg ikke om dagsvekten, bare gjennomsnittsvekten for uken og måneden. Det å få led seg både topp og bunn er viktig for meg for ikke å bli for opphengt i vekt. Jeg hadde der jeg veide meg ukentlig, da ble jeg som sagt veldig opphengt i dagsvekt. Og så hadde jeg en periode jeg ikke veide meg i det hele tatt, og da raste vekten oppover. Så daglig veiing passer absolutt best for meg. Anonymkode: 6950f...860 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #3 Del Skrevet 31. juli 2024 Jeg har veid meg så å si hver dag de siste 15-16 mnd. Gått ned 30 kg. Greit å se normale variasjoner, samt å se sammenhenger mellom inntak og økning osv. Har gått bra for meg, ihvertfall. Anonymkode: b60c0...709 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #4 Del Skrevet 31. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg veier meg stort sett hver dag, og har gjort det i 10 år. Jeg bryr meg ikke om dagsvekten, bare gjennomsnittsvekten for uken og måneden. Det å få led seg både topp og bunn er viktig for meg for ikke å bli for opphengt i vekt. Jeg hadde der jeg veide meg ukentlig, da ble jeg som sagt veldig opphengt i dagsvekt. Og så hadde jeg en periode jeg ikke veide meg i det hele tatt, og da raste vekten oppover. Så daglig veiing passer absolutt best for meg. Anonymkode: 6950f...860 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Jeg har veid meg så å si hver dag de siste 15-16 mnd. Gått ned 30 kg. Greit å se normale variasjoner, samt å se sammenhenger mellom inntak og økning osv. Har gått bra for meg, ihvertfall. Anonymkode: b60c0...709 Takk for svar! Kloke hoder tror jeg 😊 handler om kontroll ja. Og så lenge det ikke tar overhånd så går det nok bra ser jeg 🥰 Anonymkode: 462f4...db1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #5 Del Skrevet 31. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for svar! Kloke hoder tror jeg 😊 handler om kontroll ja. Og så lenge det ikke tar overhånd så går det nok bra ser jeg 🥰 Anonymkode: 462f4...db1 Kontroll er en ting, kunnskap om egen kropp er en annen. Når jeg veier hver dag ser jeg variasjonene fra dag til dag, uke til uke, måned til måned. Jeg får ikke panikk om jeg ser at vekten har økt to kilo fra en dag til en annen fordi jeg vet at det er normalt hvis jeg har spist noe spesielt, gjort noe spesielt, eller om det er i syklusuke 4. Fordi jeg veier hver dag er jeg vant til variasjonene, og jeg vet hva som er grunnen til dem. Jeg ser på månedsgjennomsnittet. Mitt mål er å ikke ha et månedsgjennomsnitt under 55 kg, ikke over 58 kg. Hvis månedsgjennomsnittet er på 58 tar jeg noen stramme dager, og vekten er tilbake på trivselsvekten igjen med en gang. Jeg lar det ikke skli ut. Hvis jeg bare veier en gang i uken, eller en gang i måneden har jeg ikke samme oversikt Anonymkode: 6950f...860 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #6 Del Skrevet 31. juli 2024 Jeg veier meg ca 1 gang i uka, synes det blir så obsessive (for min egen del) å veie meg hver dag. Anonymkode: 9ec28...9f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #7 Del Skrevet 1. august 2024 Veier du deg én gang i uka, er du mer sårbar for å få et feilaktig bilde av progresjon ettersom vann- og tarminnhold spiller inn på vekta. Det er lettere å stole på resultatet dersom man veier seg hver dag. Men det er ingen fasitsvar på hvor øfte man bør veie seg, det må du bestemme selv ut fra ønsker og behov. Hvis du ikke egentlig liker å veie hver dag, f.eks. hvis du føler deg avhengig av dette og har et usunt forhold til det, hva med en gradvis nedtrapping? Begynn først å veie deg annenhver dag nå, og om en måneds tid kan du redusere igjen til hver tredje dag? Anonymkode: 5dbf0...d09 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #8 Del Skrevet 1. august 2024 Jeg veier meg hver dag jeg sover hjemme, så ikke på ferie. Har gjort dette i alle år. Anonymkode: ae15b...9bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå