Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han har barn fra før og har vært på ferie med barn og eks i 2 uker (de har ikke bodd sammen, men har møttes). Jeg har vært imøtekommende fordi jeg ikke ønsker stille meg i veien for barns interesser, men jeg har ikke fått spesielt mye oppmerksomhet, har vært ukomfortabel og nå har jeg ikke lenger lyst å treffe han når han kommer hjem igjen. Jeg vil bare være alene og er lut lei av å høre om hans eks. Er det jeg som er lite fleksibel og vanskelig, eller aksepterer jeg for mye? 

Anonymkode: aab6c...d86

• Liker 1
  • Hjerte 10
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han har barn fra før og har vært på ferie med barn og eks i 2 uker (de har ikke bodd sammen, men har møttes). Jeg har vært imøtekommende fordi jeg ikke ønsker stille meg i veien for barns interesser, men jeg har ikke fått spesielt mye oppmerksomhet, har vært ukomfortabel og nå har jeg ikke lenger lyst å treffe han når han kommer hjem igjen. Jeg vil bare være alene og er lut lei av å høre om hans eks. Er det jeg som er lite fleksibel og vanskelig, eller aksepterer jeg for mye? 

Det er bare du som kan avgjøre dette. 

Hvor lenge har dere vært sammen? Og er han ellers inkluderende og prioriterer deg? Har du barn? 

Personlig hadde jeg nok akseptert dette i begynnelsen av et forhold, men ikke etter et par år sammen. 

Anonymkode: b7903...bd7

• Liker 13
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er spesielt... selv for de som fronter barn før alle talen kommer inn her. Har dere vært lenge sammen? 

Anonymkode: d0e8b...14b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Om han er på ferie med barnet, så er barnet førsteprioritet. En melding nå og da er å forvente, men ikke svar etter en halvtime og lange telefonsamtaler. Fokus på barnet. Ikke "Mmmmhmmm" til barnet mens han trykker på mobilen.

Anonymkode: 25b23...f85

• Liker 12
  • Nyttig 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Personlig hadde jeg nok akseptert dette i begynnelsen av et forhold, men ikke etter et par år sammen. 

Anonymkode: b7903...bd7

Hvorfor akseptere det en stund men for så å si det ikke er greit? Hvor er logikken i det? 

Anonymkode: 87ef5...b5f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke akseptert det hvis vi var kjærester. Kun hvis vi hadde et uforpliktende forhold.

Anonymkode: 02840...6bc

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Styr unna, for der har du en eks til typen din som alltid vil ha et eierforhold til han, og han er som en veloppdratt hund som gjør det hun forventer. Noen kvinner blir aldri ferdige med menn når de har fått barn sammen, hun tror og mener at hun har førstepri uansett ny partner eller ikke. De bruker alle unnskyldninger som er for å ha en stor plass i livet til mannen, og jeg kan tenke meg dette er en unnskyldning om at det er bra for barna å se at foreldrene er venner, akkurat som to ukers ferie da er et must. I tillegg ignorerer han deg mer eller mindre. Bare dump han for ditt eget beste.

Anonymkode: 68d08...a3a

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Man må jo ta innover seg at sånne situasjoner følger med å involvere seg med en mann med barn.

Så må man jo sette grenser som er sunne for seg selv da. Men du kan aldri komme mellom han og barna. Noen kameler må svelges der. De er førsteprioritet, ikke du.

Hadde jo forventet at han skulle trygge meg, mer enn å tyte om en eks for eksempel. Men man kan ikke forvente at en ferie med barn blir brukt på å holde konstant kontakt med deg heller.

Det er jo en balansegang her for begge, du kan ikke få all oppmerksomhet men han må også gjøre en liten innsats for at du ikke skal føle deg helt glemt. Det er jo også en balansegang for han, du er andreprioritet i forhold til barna, men IKKE i forhold til eksen.

Anonymkode: 82c75...0d5

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner følelsene dine. Jeg aksepterte det med en eks den sommeren vi ble sammen. Turen med hans eks (barnemor) og barn var allerede planlagt før vi ble sammen. Men jeg synes det var ganske ubehagelig, og flere ubehagelige følelser vil komme når du innser du alltid vil være nummer 2. 

Jeg fant meg en mann uten barn ;)

Anonymkode: 20035...d1d

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig får du ikke mye oppmerksomhet når han er på ferie med barnet sitt. 

Anonymkode: f06f7...bad

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Derfor jeg aldri dater menn med barn. En mann med barn må prioritere barna, men i et forhold vil jeg være førsteprioritet.

Anonymkode: 496d2...9b2

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Kommer veldig an på hvor lenge dere har vært sammen. Er du veldig introdusert for barnet og ferien er planlagt etter dere ble seriøse, eller ble den planlagt før dette eller dere er i datingfasen bare enda?

Veldig fint han prioriterer barnet! Men skjønner du reagerer på at de 3 tilbringer mye tid alene på ferie om det er tilfellet her. 

Anonymkode: 915f0...fd4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg hadde ikke giddet å være sammen med en mann som drar på ferie med EKSEN i to uker. Sorry. Hvor sover de på denne ferien? I samme seng, eller i forskjellige rom? Fy faen. 

Anonymkode: 9a4d3...178

• Liker 15
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Men du må kommunisere med han.

Anonymkode: 915f0...fd4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Selvfølgelig får du ikke mye oppmerksomhet når han er på ferie med barnet sitt. 

Han er på kjærlighetsferie med barnet og EKSEN. Selvfølgelig er ikke TS noe prioritet. Han har ei annen dame å bruke tiden på.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Litt overrasket over svarene her. Jeg forsto på TS som at hovedproblemet er at han faktisk er på ferie med eksen, ikke at han har ferie med barnet.

Hadde han kun vært på ferie med barnet, hadde han vel gitt mer lyd fra seg.

TS, du har ikke gitt oss så mye bakgrunnsinformasjon her, men du har to muligheter her. Enten bare gjøre det slutt med en gang, eller ta en alvorsprat med ham når han kommer hjem.

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Derfor jeg aldri dater menn med barn. En mann med barn må prioritere barna, men i et forhold vil jeg være førsteprioritet.

Anonymkode: 496d2...9b2

Jeg er gift med en mann som har barn. Jeg har også barn selv. Men ingen av oss har noen gang dratt på ferie med eksen. Vi har en fin balanse der vi prioriterer egne barn, hverandres barn og hverandre, som fungerer helt toppers. Derfor har vi et harmonisk forhold så å si uten krangler.

• Liker 6
Skrevet

Det høres ut som du dessverre er den andre kvinnen TS. Jeg vet om flere par med bonusbarn, men de reiser ikke på ferie med eksen og lar den nye partneren sitte hjemme alene. Jeg ville sett på dette som et rødt flagg.

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammalt er barnet? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...