Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn skal nå starte 3. året på vgs. Han har en venn som han har noe kontakt med og det ser ikke ut til at han savner flere. Han er moden, skoleflink, flott og god på alle mulige måter, men han vil ikke ut i den sosial verden og leve ungdomslivet. 🙂

For dere som er introverte..... hvordan ble voksenlivet deres? Jeg er bekymret for at vil gå alene gjennom livet. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Toap skrev (På 31.7.2024 den 10.27):

Min sønn skal nå starte 3. året på vgs. Han har en venn som han har noe kontakt med og det ser ikke ut til at han savner flere. Han er moden, skoleflink, flott og god på alle mulige måter, men han vil ikke ut i den sosial verden og leve ungdomslivet. 🙂

For dere som er introverte..... hvordan ble voksenlivet deres? Jeg er bekymret for at vil gå alene gjennom livet. 

Du vet at de fleste introverte blir veldig sliten og tappet for energi blandt folk? At det krever ganske mye av de? At de lader alene og trives best i eget selskap? At han har en venn er veldig bra! Han er ikke helt alene da!

Forstår din beskymring, har den samme beskymringen for jenten min, men hun sier helt ærlig at hun har det bra. At det er slitsomt med folk rundtm Hun trives hjemme, slapper av og lader opp!

Tror det hadde vært mye verre om han ikke hadde ett ok hjem å være i! Vær der for han, prøv å snakke med han og hør hva han selv sier!

Anonymkode: 4be37...cdb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Men er han introvert eller har han dårlig sosial selvtillit? Tør han å by på seg selv? Ler og smiler  han? 

Jeg spør om dette fordi jeg som barn og ung hadde ekstremt dårlig selvtillit og selvfølelse. Etter hvert som dette ble bedre, fikk jeg også flere venner. 

Anonymkode: c7e64...4fd

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er introvert, men ble presset til å være sosial av foreldrene mine.. Når jeg flyttet ut og startet på universitetet så fikk jeg plutselig så mye mer overskudd, for jeg fikk bruke tiden jeg trengte til å være for meg selv. 

La ham finne ut av det på egenhånd om han er en ekte introvert. ❤️

Anonymkode: 220bf...4ba

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis han er introvert og ønsker det selv, så har han det fint.

Det er ekstroverte som skal drive å pushe ut introverte hele tiden, fordi de tror alle andre også liker det sånn.

Anonymkode: 39f15...b60

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Toap skrev (På 31.7.2024 den 10.27):

Så lenge ingen gir ham inntrykk av at han er *feil* på noen måte så kan man være like lykkelig som introvert. La ham være seg 🙂

Jeg trives uten altfor mange folk. Det er heller alt maset om at man *må* ha mange venner osv som får meg til å føle meg annerledes og har tenkt mye at jeg er rar.. men folk har ulike behov og henter energi ulike steder. 

Anonymkode: 45bc6...8f4

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Men er han introvert eller har han dårlig sosial selvtillit? Tør han å by på seg selv? Ler og smiler  han? 

Jeg spør om dette fordi jeg som barn og ung hadde ekstremt dårlig selvtillit og selvfølelse. Etter hvert som dette ble bedre, fikk jeg også flere venner. 

Anonymkode: c7e64...4fd

...man *må* ikke ha flere venner, man måles ikke etter antallet venner. Ikke alle har behov for å "by på seg selv" heller. 

Anonymkode: 45bc6...8f4

• Liker 3
Skrevet

Det med å være introvert er så vanskelig å forstå for oss som ikke er det. Jeg har brukt mange år på å forstå mannen min 😄 Jeg får overskudd av å være med venninner, feste, skravle, jentekvelder.. - er med på alt som skjer. Han synes det holder med tiden han må være sosial på jobb, og ellers er han med på det jeg drasser ham med på 😄 Han ser kompiser kanskje en gang i året. Han er ellers en vellykket mann og mye bedre på smalltalk enn meg, jeg ville aldri gjettet at han var introvert. Han er tilfreds og blir glad av sine store og små prosjekter med hus, hage og ellers karrieren sin. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...