Gå til innhold

Yr.no og temperaturen i utlandet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi reiser straks til Rhodos. I følge yr.no skal det bli rundt 40 grader der de nærmeste dagene. Noen som vet om yr treffer riktig med temperaturen også i utlandet?

Anonymkode: 8d53b...57e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vanligvis ja. Alt kommer vel fra dataprogram, ingen manuelle vurderinger på Yr. 

Anonymkode: 24b4b...87c

• Liker 1
Skrevet

Sikker på at du har sett riktig? Jeg sjekket Yr nå, og det varmeste jeg så, var 35 grader på mandag.

AnonymBruker
Skrevet
Pawn Hearts skrev (10 timer siden):

Sikker på at du har sett riktig? Jeg sjekket Yr nå, og det varmeste jeg så, var 35 grader på mandag.

Ser at yr har gått ned til 39 grader nå 😆 la inn hotellet vi skal bo på Lindos imperial.. la først inn Rhodos og fikk lavere temperaturer sånn som du fikk opp. Dette er lengre sørøst på øyen.

Skrevet

Bare husk at Yr og andre melder temperatur i skyggen uten refleksjon fra varm sand, asfalt, bygninger m.m. Ofte er det langt varmere selv der man tror det er skygge. 

• Liker 2
Skrevet

Det kan sikkert stemme at temperaturene på Yr er misvisende. Jeg leser 32-33 grader, men i kveld snakket jeg med en gresk venn på Rodos, og hun syntes det var kveldende hett og gledet seg til vinteren. I tillegg til temperaturen kommer luftfuktigheten, som kan være ganske ille på Rodos, og i Lindos-gryta er det mikroklima som gjør det enda varmere. Men hotellet ligger i Kiotari rett sør for byen, ikke sant? Langt mer levelig der. Bare sørg for nok væske+salt, hold dere mye i skyggen og sjøen og ikke legg ut på lange, strabasiøse turer utenfor allfarvei.

AnonymBruker
Skrevet
Pawn Hearts skrev (8 timer siden):

Det kan sikkert stemme at temperaturene på Yr er misvisende. Jeg leser 32-33 grader, men i kveld snakket jeg med en gresk venn på Rodos, og hun syntes det var kveldende hett og gledet seg til vinteren. I tillegg til temperaturen kommer luftfuktigheten, som kan være ganske ille på Rodos, og i Lindos-gryta er det mikroklima som gjør det enda varmere. Men hotellet ligger i Kiotari rett sør for byen, ikke sant? Langt mer levelig der. Bare sørg for nok væske+salt, hold dere mye i skyggen og sjøen og ikke legg ut på lange, strabasiøse turer utenfor allfarvei.

Tusen hjertelig takk for at du tok deg tid til å svare og undersøkte med lokal 😍 satser på vi klarer oss bra med å holde oss i skyggen og i vannet. Blir late dager, så ingen planer om store utflukter.

Skrevet

Yr har ligget flere grader under de ukene vi har vært i Italia og Hellas.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...