Gå til innhold

Hva er deres tips til å lære seg å svømme som godt voksen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har barn som svømmer aktivt, og må gå inn i trenerstaben fordi vi er veldig få i klubben. For å gjøre det, må jeg gå trenerkurs og bli godkjent, og for å bli det, må jeg kunne svømme. Jeg har aldri lært meg å svømme, og det eneste jeg kan, er å svømme "bryst" med hodet over vann, når jeg vet med sikkerhet at jeg kan nå bunnen med føttene hvis jeg har behov for å stoppe. Å ha hodet under vann er vanskelig - både fordi jeg har psykisk sperre, og fordi nesa mi ikke blokker for vann. Leter nå etter en god neseklype, men den psykiske biten er fortsatt der. Som hjelpetrener ser jeg jo mye på video, så jeg vet hvordan svømmingen skal utføres, likevel er det full stopp når jeg prøver å få hodet under vann. Har noen her lært seg å svømme som voksen, og kan gi meg gode tips? Burde egentlig ha lært meg det før jul i år.

Anonymkode: 5a6c8...949

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dytt 😅 Samme problem her.

Anonymkode: 03791...beb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vill prøvd med svømmebriller. «Test deg frem og ta ansikt gradvis ned i vannet mens du svømmer bryst. Du vil fort merke at du får bedre fart ved å puste ut under vann. Du må gjerne prøve neseklype, men briller er viktigere.
 

Eller prøv med en snorklemaske om du vil ha full kontroll. Da kan du duppe ned ansiktet og puste ut gjennom snorkelen. Behøver ikke svømme først, men bare teste mens du står støtt først.
 

Ønsker deg/dere masse lykke til! Det er god mestring i det å kjenne seg trygg i vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det hadde vært lurt å skaffe seg en personlig svømmetrener som kan hjelpe deg over en liten periode? Eventuelt om det er en trygg og dyktig person innen familien som du kunne fått med deg.

 

Anonymkode: 68734...bbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt skeptisk at du skal gå inn i trenerstaben og være en del av sikkerhetssystemet for disse barna. Du kan jo knapt svømme. Du får ta deg noen svømmekurs, og når du selv føler deg trygg med å dykke ned til 5 meter så kan du tenke på trenerjobb. 

Anonymkode: fdeac...5a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen har en nese som blokkerer for vann. 

Anonymkode: b60f2...c44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ingen har en nese som blokkerer for vann. 

Anonymkode: b60f2...c44

Jo, noen beholder lukke refleksen man har som baby - nesen "stenger" seg av når hodet kommer under vann. Jeg er en av de som kan dette.

 

Til TS: Lær deg å si nei. Hvorfor skal du bli trener når du ikke kan svømme? Hvordan skal du kunne redde noen som ligger på bunnen, når du ikke kan dukke? 

Anonymkode: 7a05f...b49

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Jo, noen beholder lukke refleksen man har som baby - nesen "stenger" seg av når hodet kommer under vann. Jeg er en av de som kan dette.

 

Til TS: Lær deg å si nei. Hvorfor skal du bli trener når du ikke kan svømme? Hvordan skal du kunne redde noen som ligger på bunnen, når du ikke kan dukke? 

Anonymkode: 7a05f...b49

Jeg burde skrevet "ingen", for selvfølgelig finnes det noen, men det er ikke det vanlige, som TS ser ut til å tro.

Anonymkode: b60f2...c44

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...