AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #1 Del Skrevet 31. juli 2024 Hei. Ressursbank avslo at jeg fikk betale ned på en pc jeg trenger. Jeg sjekket egen kredittverdighet og står som kredittverdig der jeg kunne sjekke gratis.. jeg spurte på mail, men de sa bare det ble avslag og at jeg kunne ringe om jeg ville ha detaljer. Jeg tipper grunnen er dårlig betalingshistorikk. Jeg har slitt psykisk i noen år og betalte da noen regninger for sent. Hvor lenge henger slik historikk igjen? Jeg prøver alt jeg kan å betale alt i tide nå... men vil jeg måtte bevise dette over år før jeg kan få lån? Og hvorfor viser ikke dette i kredittvurdering jeg selv tok gratis 😕 Anonymkode: 68476...b4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #2 Del Skrevet 31. juli 2024 Legger til at jeg aldri har fått regninger til inkasso... jeg har bare fått mange purringer. Så lenge det ikke er pågående inkassosak eller betalingsanmerkning trodde jeg ikke de skulle kunne se det? Eller sender bedrifter ut varsler om folk? Anonymkode: 68476...b4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taluno Skrevet 31. juli 2024 #3 Del Skrevet 31. juli 2024 Er det til ressursbank du har dårlig betalingshistorikk? At du ikke kommer ut rødt på kredittsjekk betyr ikke at ressursbank anser din betjeningsevne som god nok til lånet du ønsker. Hva er kredittscoren din? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #4 Del Skrevet 31. juli 2024 Taluno skrev (2 minutter siden): Er det til ressursbank du har dårlig betalingshistorikk? At du ikke kommer ut rødt på kredittsjekk betyr ikke at ressursbank anser din betjeningsevne som god nok til lånet du ønsker. Hva er kredittscoren din? Brukte unoscore og får 963 av 1000. Anonymkode: 68476...b4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #5 Del Skrevet 31. juli 2024 Tok en annen nå. Uscore får 79 av 100 der.. men tipper de må klare å se at jeg var dårlig å betale i en periode... men så dumt det skal ødelegge for meg nå.. men har som sagt aldri fått inkassokrav. Aner ikke om ressursbank var involvert der jeg betalte forsinket. Anonymkode: 68476...b4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #6 Del Skrevet 31. juli 2024 Prøv Elkjøp/power? Måtte du rapportere inntekt og utgifter? Kan det være noe der som skurrer? Mannen min fikk nedbetaling hos Elkjøp. Han har ingen gjeld men har heller ikke noen særlig inntekt så det var ikke så vanskelig der. Ellers er det vel bra at du ikke får forbruksgjeld. Man burde spare til forbruk (har selv fackat opp her). Anonymkode: 2899d...933 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #7 Del Skrevet 31. juli 2024 Siden du føler du må ha den nå med en gang, er det til skole bruk ? Laptop på avbetaling gir ekstremt lite mening siden det koster rundt 4-5 lapper for noe som er helt ok. Anonymkode: 4ef5e...9d1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #8 Del Skrevet 31. juli 2024 3 minutter siden, AnonymBruker said: Prøv Elkjøp/power? Måtte du rapportere inntekt og utgifter? Kan det være noe der som skurrer? Mannen min fikk nedbetaling hos Elkjøp. Han har ingen gjeld men har heller ikke noen særlig inntekt så det var ikke så vanskelig der. Ellers er det vel bra at du ikke får forbruksgjeld. Man burde spare til forbruk (har selv fackat opp her). Anonymkode: 2899d...933 Jeg har stålkontroll på min økonomi og har aldri betalt for sent. Jeg har 3 millioner i huslån, 150000 i studielån og ett barn. Min inntekt er 2,3 millioner i året og når jeg skulle kjøpe kjøleskap så var det rentefri nedbetaling og jeg takket ja til det. Jeg fikk også avslag da han påElkjop sendte inn elektronisk søknad og han på Elkjop skjønte ingenting. De ringte inn til kredittinstitusjonen de bruker, og der skjønte de heller ingenting. Løsningen var at de i banken kunne manuelt godkjenne da det ikke var noen grunn til å avslå og det måtte være noe feil i løsningen, men ettersom jeg fint kunne betale kontant så gjorde jeg det. Anonymkode: 44daf...01c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #9 Del Skrevet 31. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Siden du føler du må ha den nå med en gang, er det til skole bruk ? Laptop på avbetaling gir ekstremt lite mening siden det koster rundt 4-5 lapper for noe som er helt ok. Anonymkode: 4ef5e...9d1 Jeg har ikke de pengene nå.. har ingen sparepenger. Ja det er til skolebruk... Anonymkode: 68476...b4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #10 Del Skrevet 31. juli 2024 Din kredittverdighet baseres også på hva din inntekt er og hvor mye gjeld du har. Anonymkode: bf539...6e7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #11 Del Skrevet 31. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har ikke de pengene nå.. har ingen sparepenger. Ja det er til skolebruk... Anonymkode: 68476...b4e Sjekk med skolen i så tilfelle, dei videregående skolene rundt her så har en mulighet for å kjøpe pc som kommer innenfor utstyr stipendet så en i praksis ender med å få det bortimot gratis Anonymkode: 4ef5e...9d1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #12 Del Skrevet 31. juli 2024 Prøv på komplett.no Anonymkode: a07f2...079 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lineaaa Skrevet 31. juli 2024 #13 Del Skrevet 31. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har ikke de pengene nå.. har ingen sparepenger. Ja det er til skolebruk... Anonymkode: 68476...b4e Da har du vel fått stipend du kan/skal bruke til dette? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #14 Del Skrevet 31. juli 2024 Jeg fikk faktisk også avslag fra Resurs bank, mitt første avslag i mitt liv. Har ingen betalingsanmerkninger, og tjener godt. Det jeg lurer på om var saken akkurat da, var at jeg hadde kjøpt ny bolig og makset lånet. Jeg hadde flere kredittkort på den tiden, sånne krisekort man har i skuffen som du plutselig har 150 000 i ramme på fordi banken bare øker den uten å spørre, og jeg måtte si opp noen og ta ned grensene fordi lånerammen teller inn selv om kreditten ikke er brukt. Det er jo noe relativt nytt som har kommet. Nå brukte jeg ikke mye tid på å google her så for får gjerne arrestere meg eller gjøre egen research, men ser ut som det etter boliglånsforskriften også ble tatt inn kreditt/forbruksgjeld fra juli 2023. Så med boliglånet, studentlånet og kredittkort med ramme på sånn 20 000 så lå jeg vel på det tidspunktet i livet og seilet på akkurat det som jeg maks kunne få i totalt lån og kreditt. Når det er sagt - jeg kjøpte på faktura/avbetaling andre steder og fikk det. Så Resurs er nok hakket strengere. Anonymkode: 67122...f0b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #15 Del Skrevet 31. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Prøv på komplett.no Anonymkode: a07f2...079 Fikk avslag også der. Prøvde elkjøp og der stod bare det alternativet som grått/ ikke mulig å trykke på. Jeg er redd det er noe negativt registrert et sted. Men skjønner det ikke ut fra scooren jeg får 😕 Anonymkode: 68476...b4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #16 Del Skrevet 31. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fikk avslag også der. Prøvde elkjøp og der stod bare det alternativet som grått/ ikke mulig å trykke på. Jeg er redd det er noe negativt registrert et sted. Men skjønner det ikke ut fra scooren jeg får 😕 Anonymkode: 68476...b4e Prøvd i butikker med Klarna? Anonymkode: 67122...f0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #17 Del Skrevet 31. juli 2024 Lineaaa skrev (3 minutter siden): Da har du vel fått stipend du kan/skal bruke til dette? Nei. Det er videreutdanning. Jobben dekker det. Men kun semesteravgift. Anonymkode: 68476...b4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #18 Del Skrevet 31. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fikk avslag også der. Prøvde elkjøp og der stod bare det alternativet som grått/ ikke mulig å trykke på. Jeg er redd det er noe negativt registrert et sted. Men skjønner det ikke ut fra scooren jeg får 😕 Anonymkode: 68476...b4e Du må slutte å se på den kredittratingen som eneste faktor for om du er kredittverdig for nedbetaling. Hva er din inntekt, hva er din gjeld, hvor mange forbrukslån har du fra før og hvor mange aktive kredittkort har du osv osv.. Anonymkode: bf539...6e7 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #19 Del Skrevet 31. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei. Det er videreutdanning. Jobben dekker det. Men kun semesteravgift. Anonymkode: 68476...b4e Kan jobben låne deg pengene da? Anonymkode: e89b2...1a9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #20 Del Skrevet 31. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du må slutte å se på den kredittratingen som eneste faktor for om du er kredittverdig for nedbetaling. Hva er din inntekt, hva er din gjeld, hvor mange forbrukslån har du fra før og hvor mange aktive kredittkort har du osv osv.. Anonymkode: bf539...6e7 Klarer ikke å se logikken der heller. Har 0 i forbrukslån. Et kredittkort som ikke er i minus. Kun boliglån og litt igjen av studielån.. Jeg er ganske sikker på de ser at jeg er en sløv betaler... men vet ikke hvordan jeg retter opp tildligere feil her. Anonymkode: 68476...b4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå