Gå til innhold

Mildt sagt oppgitt over samboer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Samboer har begynt å jobbe igjen etter mange mnds permisjon og ferie. I løp av permisjonen har han fått en hobby(treningsrelatert) som han vil på annenhver dag. Han har plutselig blitt så "fisefin". Friserer håret hver gang han skal på denne hobbyen, og har begynt et helt skjønnhetsrituale hver gang. Nå har han begynt på jobb og gjør det samme. Å det i seg selv er jo vel og greit, men han prioriterer seg selv alltid først.

Om han går ned med en av ungene så skifter han bleie og kler på han klær, men setter bare ungen i stua før han går inn på badet å utfører ritualet sitt i minst 15 minutter.  Vi har fra før blitt enige i at vi skal lage mat til hver vår unge sånn at vi får bedre flyt på morningen, og at jeg ikke skal bli stående igjen med alt. 

Han stresser så utrolig for å komme seg ut av den døra og til jobb eller trening at jeg begynner å lure på om det er noe "mer" der enn bare jobb og trening.  Eller så er han bare utrolig egoistisk og tenker på sine egne behov før han tenker på ungene sine.
Det gjelder forsåvidt alt annet også. Hvis jeg ber han gjøre noe for meg mens jeg er på do f.eks, så venter han med å gjøre ting til jeg har kommet ut av do igjen. Å jeg spør oftest sånne ting for å spare tid hvis det er noe vi skal, ellers så kunne jeg gjort de fleste ting selv. 

Han er også et sånt menneske som kan sitte i 45 minutter på do, uansett om han skal nr 1 eller 2. Gjerne under middagslaging, eller rett etterpå.

Føler meg som en gressenke uten å egentlig være det. 

Anonymkode: d30f7...a49

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

I løp av permisjonen har han fått en hobby(treningsrelatert) som han vil på annenhver dag. Han har plutselig blitt så "fisefin". Friserer håret hver gang han skal på denne hobbyen, og har begynt et helt skjønnhetsrituale hver gang. 

Anonymkode: d30f7...a49

Hvem har han møtt på denne hobbyen? 

Anonymkode: 829ec...61a

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta det opp hver gang det skjer, si at nå prioriterte du deg selv foran ungene og det syns jeg ikke er helt greit, de skal ikke alltid komme i siste rekke. Si også at du skjønner han har behov for å se fin ut og føle seg vel og ha egne interesser men han har VALGT å få barn og må da også møte det ansvaret. Snakk med han, altså ikke furt,klag eller bli grinete - bare prat normalt. 

Anonymkode: 0b7d6...23c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nå bruker vel de fleste damer 15 minutter på badet før de skal ut også (minst). 

Anonymkode: 5b6a3...038

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men de tar ungene først 

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (Akkurat nå):

Men de tar ungene først 

Jasså? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Med to unger hengende rundt beina... Ikke så ofte jeg har sett fedre på badet med alle ungene rundt seg, for å si det sånn. 

Anonymkode: e32af...ea5

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jasså? 

Som regel faller det på mødrene. Når man skal noe er det oftest slik at mannen ordner seg selv mens hun må ordne barna og seg selv

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Han sitter og tekster på do med noen andre, samme personen han pynter seg for.

Anonymkode: 760e3...7cf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du har helt rett i å bli irritert. Hvis dette var omvendt, at det gjaldt en dame, hadde nok alle her ropt skilsmisse.

Anonymkode: 2db40...732

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Kommer vel ann på dama sikekrt, her i huset er det jeg som bruker minst tid både i dusjen og før vi skal no, jeg er oftest den som er klar når vi skal og sitter venter. Og mens barna var små og trengte hjelp var det aldri han som tok i et tak der for han "hadde nok med seg selv" :P og ingen samtaler hjalp så da ble det til at jeg hadde det bedre alene, da slapp jeg i allefall den konstante påminningen om manglene støtte fra en fravrende og selvfokusert partner.. 

Anonymkode: 0b7d6...23c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg reagerer på at han har endret atferd. En ting er «skjønnhetsrituale», men at han nedprioriterer vanlige rutiner plutselig er en varsel lampe.

Måten du beskriver det på tenker jeg øyeblikkelig at han har noen andre i tankene…🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 729ac...3b9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (47 minutter siden):

Men de tar ungene først 

Nei, jeg gjør det omvendt og er kvinne.  Tar meg selv først slik at jeg er klar og kan konsentrere meg fult om barna i tilfellet det blir mer hektisk enn planlagt. Litt synd å huske at man glemte å bytte pysjbukse på vei ut etter at man har nettopp kjempet gjennom trass fra to barn...

Anonymkode: 1604e...aa9

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, jeg gjør det omvendt og er kvinne.  Tar meg selv først slik at jeg er klar og kan konsentrere meg fult om barna i tilfellet det blir mer hektisk enn planlagt. Litt synd å huske at man glemte å bytte pysjbukse på vei ut etter at man har nettopp kjempet gjennom trass fra to barn...

Anonymkode: 1604e...aa9

Uansett er det du som tar barna

Skrevet

Jeg ville ha trodd at det var noe mer som trakk enn bare hobby/jobb. Kan det være en ny kollega som tilfeldigvis også driver med denne hobbyen?

Dette må du finne ut av. Ikke vær naiv.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er også mulig han vil gjøre seg litt flid om det er en mann han ønsker å bli venn med, hvertfall er jeg som dame selv sånn som gjør littegrann mer enn å bare børste tenna når jeg selv skal møte en venninne. Skal jeg bare på kontoret gjør jeg ikke nødvendigvis en innsats annet enn å forhåpentligvis ikke se totalt urepresentabel ut.

Anonymkode: 91e72...412

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...