AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #1 Skrevet 31. juli 2024 Hei Jeg har gått på dagerpenger i over et år nå. Nav har bedt meg lage aktivitetsplan. Altså legge inn de jobbene jeg søker på. Jeg søker på butikk jobb. Jeg har stortsett vært fysisk i butikkene og levert cven på papir. Og spurt etter jobb. Sjeldent jeg sender søknad elektronisk. Derfor har jeg ikke lagt inn noe på aktivitetsplanen. Kan dette gi meg store konsekvenser? Anonymkode: be794...2c1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #2 Skrevet 31. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hei Jeg har gått på dagerpenger i over et år nå. Nav har bedt meg lage aktivitetsplan. Altså legge inn de jobbene jeg søker på. Jeg søker på butikk jobb. Jeg har stortsett vært fysisk i butikkene og levert cven på papir. Og spurt etter jobb. Sjeldent jeg sender søknad elektronisk. Derfor har jeg ikke lagt inn noe på aktivitetsplanen. Kan dette gi meg store konsekvenser? Anonymkode: be794...2c1 Du legger da inn alt du søker, også de ikke elektroniske og ha du kan miste pengene Anonymkode: 85a30...02c 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #3 Skrevet 31. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du legger da inn alt du søker, også de ikke elektroniske og ha du kan miste pengene Anonymkode: 85a30...02c Ja jeg kan legge inn navn på de butikkene jeg har levert søknadene på. Men nå husker jeg ikke absolutt alle butikkene da. Er det slik at navn tar kontakt med de butikkene for å bekrefte at jeg virkelig har levert søknad? Ts Anonymkode: be794...2c1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #4 Skrevet 31. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja jeg kan legge inn navn på de butikkene jeg har levert søknadene på. Men nå husker jeg ikke absolutt alle butikkene da. Er det slik at navn tar kontakt med de butikkene for å bekrefte at jeg virkelig har levert søknad? Ts Anonymkode: be794...2c1 Nav* Anonymkode: be794...2c1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #5 Skrevet 31. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nav* Anonymkode: be794...2c1 De ber deg neppe om å oppgi alle butikkene du har søkt på det siste året? Legg inn det du husker. Og det er mest sannsynlig mer effektivt å søke digitalt enn å troppe opp personlig. Hvis du møter opp personlig, bør du også levere søknad, ikke bare CV. Anonymkode: 9b08d...d0d 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #6 Skrevet 31. juli 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja jeg kan legge inn navn på de butikkene jeg har levert søknadene på. Men nå husker jeg ikke absolutt alle butikkene da. Er det slik at navn tar kontakt med de butikkene for å bekrefte at jeg virkelig har levert søknad? Ts Anonymkode: be794...2c1 Nei. Men de vil se at du faktisk gjør noe. Å du må jo søke på andre jobber du er kvalifisert for også. Går du på dagpenger plikter du å ta den jobben du kan få Anonymkode: a9013...92c 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #7 Skrevet 31. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja jeg kan legge inn navn på de butikkene jeg har levert søknadene på. Men nå husker jeg ikke absolutt alle butikkene da. Er det slik at navn tar kontakt med de butikkene for å bekrefte at jeg virkelig har levert søknad? Ts Anonymkode: be794...2c1 Hvordan følger du opp søknader, ringer du å prater med dem etter sendt søknad? Anonymkode: d497e...89f 1
mereo Skrevet 31. juli 2024 #8 Skrevet 31. juli 2024 Poenget med den planen er å legge inn alt du gjør som er relevant, til og med oppdater cv, LinkedIn, sending av søknader, kontakt med bemanningsbyråer, oppfølgning av søknader, etc. Altså rubb og stubb. Grunnen er så enkel som at de ønsker å se at du gjør noe aktivt for å prøve å komme deg ut i jobb. Konsekvensen kan jo være at de kaller deg inn til ett møte for å snakke om hvorfor du ikke har fylt inn noe planen. 1 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #9 Skrevet 31. juli 2024 Hvor har du fått det fra at du går rundt på butikker med CV på papir….? De går rett i søpla. Hvorfor skal de gidde å bruke tid på en person som lager merarbeid for dem, når de fleste steder har elektroniske søknadsskjema? Anonymkode: b16fb...e1b 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #10 Skrevet 31. juli 2024 Legg inn absolutt alt som er relevant for jobbsøking, om du har tatt et nettkurs for å skrive bedre søknad, lest om tips, øvd deg på skrive søknader osv. så ta det med også. Om du har vært kontakt med ne bedrift for å si at du er ledig uten å levere søknad er det også relevant, alt som viser at du gjør noe for å få jobb. At du har levert personlig søknad er helt greit å legge inn også selvfølgelig. NAV har neppe ressurser til å drive å følge opp og ringe alle du har søkt jobber opp, om de blir mistenksom på om du faktisk søker jobber så mulig de tar en kontrollsjekk på en av jobbene, men i første omgang spør de nok bare om du kan oppdatere aktivitetsplanen som en måte å følge med på at du gjør dine plikter som arbeidssøker, det er den oppfølgingen de gjør i første om gang. Tror det er mer sannsynlig at de heller innkaller deg til et fysisk møte for å snakke litt om deg og jobbsøking enn at de ringer rundt arbeidsgivere. Jeg ble innkalt til et møte etter å ha gått arbeidsledig en stund (over et år), selv om jeg brukte aktivitetsplanen aktivt, og det var nok bare noe de gjorde for oppfølgingen sin del. Var egentlig mest som veiledning, men utifra møtet så skrev de bare et referat og kom fram til at jeg skrev gode søknader og kom til intervju og hadde masse bra og relevant erfaring, og det kom nok til å ordne seg for meg også. Opplevde ikke møtet på noe måte som de synest jeg ikke gjorde noen god nok innsats. Anonymkode: 0d614...812
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå