AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #1 Skrevet 31. juli 2024 Hjelp! Vi har hatt et uhell i familien med oppkast oppover en vegg med gammel strietapet. 🤢😷 Har fått vasket bort alt på overflaten, men nå er det hvite tapetet fullt av brune flekker. Noen tips til hvordan vi kan få dette helt bort? Skal haste til butikken så fort det åpner og kjøpe klorin, i hvert fall. 😥 Anonymkode: 7efa6...54d
Taluno Skrevet 31. juli 2024 #2 Skrevet 31. juli 2024 Er det malt strie? Eller lodden strie? Husk at klorin er veldig sterkt, og fort kan etterlate skjolder. Er du sikker på at både tapet og tapetlimet tåler vann og så sterk såpe?
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #3 Skrevet 31. juli 2024 Det er malt strie, sannsynligvis fra 80-tallet. Har i løpet av dagen innfunnet meg med at hvis det ikke går bort eller malingen/tapetet blir ødelagt, så får jeg endelig gjort noe med den veggen. 😳😅 Anonymkode: 7efa6...54d
Taluno Skrevet 31. juli 2024 #4 Skrevet 31. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er malt strie, sannsynligvis fra 80-tallet. Har i løpet av dagen innfunnet meg med at hvis det ikke går bort eller malingen/tapetet blir ødelagt, så får jeg endelig gjort noe med den veggen. 😳😅 Anonymkode: 7efa6...54d Mest sannsynlig har ikke malingen tålt fukt/syre. Jeg vil tippe på at det er så mange lag maling at ingenting trenger igjennom til tapeten Fjernet lister for å bytte vindu hos meg, og telte syv ulike farger oppå strietapet Har selv måtte male opp igjen etter vannsøl som ikke ble oppdaget før det satte skjolder i fargen... Etter det har jeg kun brukt ekstra sterk maling som skal tåle vask. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå