AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #1 Skrevet 31. juli 2024 Hei. Når barna er på besøk hos den andre forelderen ( kun halve ferier) , lar forelderen dem få spille blodige skytespill, se vokseninnhold på tiktok etc. unnskyldningen er at forelderen spiller sammen med dem og da er det ok. Personen har ikke oversikt over alt på tiktok. Ungene er under 10 år. jeg har akkurat vært på foreldremøter, og politiet oppfordrer på det sterkeste at foreldre bryr seg og setter grenser for hva barna får se på og spille. Dessuten er det aldersgrense. Jeg har prøvd å ta det opp, men det går liksom ikke inn. De andre foreldrene, godt sveiset, er veldig veldig restriktive på sine barn. jeg er ingen «hippie» som nekter unger tv, game eller brett, så ikke folk tror det.. mitt spørsmål er; som hovedforsørger og omtrent alenemor, kan jeg kreve at han følger « anbefalt aldersgrense»? Jeg blander meg ellers aldri og har tillit, men de kommer hjem fra ferie ogforteller om ting de har sett som jeg tenker man må være mye eldre for å se. Det ene barnet slet veldig med å sove Anonymkode: 30336...c83
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #2 Skrevet 31. juli 2024 Nei, det kan du ikke kreve Anonymkode: b3b16...f02
Gjest ZarahSweet Skrevet 31. juli 2024 #3 Skrevet 31. juli 2024 Om barnet ditt får mareritt kan du selvfølgelig prate med de andre foreldrene om at barnet ditt ikke er moden nok for visse spill/filmer. Men du vil kanskje oppleve at ditt barn blir ekskludert.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #4 Skrevet 31. juli 2024 2 hours ago, ZarahSweet said: Men du vil kanskje oppleve at ditt barn blir ekskludert. Tull. Fins alltid noen ressurssterke foreldre som setter grenser, selv om mange ikke gjør det. Har null problemer å stå i mot press skapt av foreldre som er resistente mot råd gitt av fagfolk. Anonymkode: 3ca11...5fe
Gjest ZarahSweet Skrevet 31. juli 2024 #5 Skrevet 31. juli 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Tull. Fins alltid noen ressurssterke foreldre som setter grenser, selv om mange ikke gjør det. Har null problemer å stå i mot press skapt av foreldre som er resistente mot råd gitt av fagfolk. Anonymkode: 3ca11...5fe Mulig det. Men det er fremdeles sjanse for ekskludering 🤷🏻♀️
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #6 Skrevet 31. juli 2024 11 minutter siden, ZarahSweet said: Mulig det. Men det er fremdeles sjanse for ekskludering 🤷🏻♀️ Grupper der 8-9 åringer må spille blodige skytespill, se på TikTok videoer og være på sosiale medier for å inkluderes, tenker jeg det er et sunnhetstegn at barnet ikke passer inn i. Dette er ofte grenseløse barn med grusomt språk og begrenset interessefelt. Anonymkode: 3ca11...5fe
Gjest ZarahSweet Skrevet 31. juli 2024 #7 Skrevet 31. juli 2024 20 minutter siden, AnonymBruker said: Grupper der 8-9 åringer må spille blodige skytespill, se på TikTok videoer og være på sosiale medier for å inkluderes, tenker jeg det er et sunnhetstegn at barnet ikke passer inn i. Dette er ofte grenseløse barn med grusomt språk og begrenset interessefelt. Anonymkode: 3ca11...5fe Du må gjerne mene det, men nå er det nå sånn at det er den verdenen vi lever i 🤷🏻♀️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå